Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er spesifikasjonene på PC-en din i dag? Og hvor stort budsjett har du evt. til å kjøpe en ny? GTA V kommer til, som alle moderne spill, å ha mulighet til å endre på grafikkinnstillinger. Det kreves ikke så mye av PC-en hvis du skal spille på laveste grafikkinstillinger, men da kan du like godt spille på konsoll. Vil du utnytte GTA V til det fulle bør du vel legge et sted rundt 15 000 i en ny PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Minimum specifications:

OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1, Windows Vista 64 Bit Service Pack 2* (*NVIDIA video card recommended if running Vista OS)

Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor (4 CPUs) @ 2.5GHz

Memory: 4GB

Video Card: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB (DX 10, 10.1, 11)

Sound Card: 100% DirectX 10 compatible

HDD Space: 65GB

DVD Drive

 

 

Recommended specifications:

OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1

Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)

Memory: 8GB

Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB

Sound Card: 100% DirectX 10 compatible

HDD Space: 65GB

DVD Drive

 

Endret av Jekay
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja oki. Måtte bare vite for tenker å kjøpe det, men vet ikke om den stasjonære er beregnet for det. Den ligger son mitt imellom Minimum specifications og Recommended specifications. Takk for svar :)

 

 

Kommer ann på portingen. Max Payne 3 ble portet veldig bra og det er de samme folka som driver med pc versjonen av GTA V. Det blir nok garantert ikke sånn som GTA 4 der portingen var elendig og ingen pcr klarte å kjøre det godt.

Lenke til kommentar

 

Ja oki. Måtte bare vite for tenker å kjøpe det, men vet ikke om den stasjonære er beregnet for det. Den ligger son mitt imellom Minimum specifications og Recommended specifications. Takk for svar :)

 

 

Kommer ann på portingen. Max Payne 3 ble portet veldig bra og det er de samme folka som driver med pc versjonen av GTA V. Det blir nok garantert ikke sånn som GTA 4 der portingen var elendig og ingen pcr klarte å kjøre det godt.

 

 

Max Payne 3 var ikke en port

Lenke til kommentar

 

 

Ja oki. Måtte bare vite for tenker å kjøpe det, men vet ikke om den stasjonære er beregnet for det. Den ligger son mitt imellom Minimum specifications og Recommended specifications. Takk for svar :)

 

Kommer ann på portingen. Max Payne 3 ble portet veldig bra og det er de samme folka som driver med pc versjonen av GTA V. Det blir nok garantert ikke sånn som GTA 4 der portingen var elendig og ingen pcr klarte å kjøre det godt.

 

Max Payne 3 var ikke en port

 

GTA V til PC er heller ikke port.

Lenke til kommentar

GTX 660 på "recommendend" virker helt latterlig. Såvidt jeg har lest er GTA V grafikken ganske så krevende, om man kjører med en GTX 660 vil jeg tippe at man må ha under middels på alle settings. Hadde selv et GTX 670 som begynte å halte litt nå i mange spill, så jeg byttet det likegjerne ut med et 980 kort, men jeg forventer egentlig ikke at jeg kan ha alt på beste settings.

Lenke til kommentar

GTX 660 på "recommendend" virker helt latterlig. Såvidt jeg har lest er GTA V grafikken ganske så krevende, om man kjører med en GTX 660 vil jeg tippe at man må ha under middels på alle settings. Hadde selv et GTX 670 som begynte å halte litt nå i mange spill, så jeg byttet det likegjerne ut med et 980 kort, men jeg forventer egentlig ikke at jeg kan ha alt på beste settings.

 

jeg vil tippe vi kan maxe det ut med slike specs. Jeg har ogsp 980 gtx og en bra cpu. Husk at spillet kom ut høsten 2013.

Lenke til kommentar

Om Rockstar mener at 30 FPS er spillbart, noe jeg ikke syns, så kan det være at et GTX 660 er nok. Men skal man spille alt på max og ha 60+ FPS, så må man nok ha litt kraftigere skyts. For oss som husker tilbake til GTA 4 når det først kom ut på PC, så hadde det nesten ikke noen betydning hva PC man hadde, da det gikk like dårlig uansett. Med oppdateringer går derimot GTA 4 ganske bra på en middelmådig gaming PC i dag. Jeg håper bare at de ikke gjør en like dårlig jobb med GTA 5 og at det går silkemykt på min PC :green:

Lenke til kommentar

Om Rockstar mener at 30 FPS er spillbart, noe jeg ikke syns, så kan det være at et GTX 660 er nok. Men skal man spille alt på max og ha 60+ FPS, så må man nok ha litt kraftigere skyts. For oss som husker tilbake til GTA 4 når det først kom ut på PC, så hadde det nesten ikke noen betydning hva PC man hadde, da det gikk like dårlig uansett. Med oppdateringer går derimot GTA 4 ganske bra på en middelmådig gaming PC i dag. Jeg håper bare at de ikke gjør en like dårlig jobb med GTA 5 og at det går silkemykt på min PC :green:

 

samme folka som fikk max payne 3 til pc som jobber med gta v. Tviler veldig på at det blir like krevende som gta 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen å jeg har ikke DVD drive, så da får jeg ikke spilt GTA V :(

Hvorfor setter de det som minimum egentlig? De fleste kjøper jo spillet på nett.

 

Regner med du ikke trenger det hvis du skal ha Steam-versjonen. Jeg har ikke brukt DVD-driven min mer enn kanskje et par ganger de siste årene, og det nesten utelukkende til å brenne disker.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...