Gå til innhold

Nye MacBook Air har fått råtass-SSD


Anbefalte innlegg

Hvis dere ikke liker innovasjon, så gå å syt en annen plass. Hvor mange er det som kjøper en MBA og finner ut senere at de vil oppgradere lagringsplassen? Vil tippe noe sånt som 0,0001% av kjøperne i det hele tatt vurderer det. Da står produsenten, i dette tilfelle Apple, mellom å lage en mye raskere og bedre løsning for deres maskin, eller å bruke noe gammelt fordi noen ytterst få kunder liker det best sånn.

 

Skulle veldig gjerne skifta ut 128gb med 256 på min. Da jeg kjøpte den var oppgradering til 256 ganske mye penger.I dag er 256 langt rimeligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får det til å høres ut som om Apple er de eneste som lager tynne og lette maskiner med komponenter som ikke kan oppgraderes.
De er de eneste som gjør det i denne prisklassen jo.
Er du seriøs nå?http://goo.gl/Xjem8http://goo.gl/QXSLZhttp://goo.gl/JtWMuAlle disse maskinene er i samme prisklasse som Macbook Air, og alle har de RAM som er loddet fast på hovedkortet, og SSD som bruker mini sata grensesnittet som gjør den vanskeligere å oppgradere. Vis meg noen like tynne og lette maskiner i den prisklassen som ikke har fastloddet RAM, mSATA SSD eller begge deler.

 

Min.

Lenovo Yoga 13.

Jeg oppgraderte selv ram fra 4gb til 8gb.

Og oppgraderte selv lagring ssd 1xmSata lagring fra 120gb til 2x mSata og totalt 360gb internt i maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg har også merket at apple er et status produkt men siden jeg kan ganske mye om hardware og ytelse så tenker jeg alltid "du er en idiot" når folk har det for det lyser av at man enten er en fanboi eller at man ikke er smart nok/villig til å tilegne seg informasjon om hva som faktisk yter best til en bestemt pris. Og apple produkter er dyrest og desidert dårligs i alle segmenter på¨ren ytelse. men det er vel mote. som alle andre moter dør det nok ut snart nok håper jeg.

 

Uff da. Det var ganske håpløst.

 

Vet ikke hvor gammel du er, men kan ikke tro du er over 18. Med alderen vil du lære følgende: ikke alt måles etter forholdet mellom ytelse og pris. For de aller fleste som bruker data i jobbsammenheng har det faktisk ganske lite å si.

 

Det viktigste er å ha et verktøy man er komfortabel med. Hvis en voksen person trenger en datamaskin, spesiellt hvis det er snakk om en maskin man skal jobbe med, vil vedkommende se etter noe man liker å jobbe på. Hvis noen foretrekker OSX, og programmene som kreves er tilgjengelig i den platformen, da vil ikke en voksen person bry seg om de 2-4000 kronene ekstra han betaler for en Mac som vil vare i 5-6 år.

 

Det finns mange kriterier folk tar hensyn til da man kjøper en PC; forholdet pris/ytelse er av de mindre viktige

Endret av buitre
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Min.

Lenovo Yoga 13.

Jeg oppgraderte selv ram fra 4gb til 8gb.

Og oppgraderte selv lagring ssd 1xmSata lagring fra 120gb til 2x mSata og totalt 360gb internt i maskinen.

 

Stemmer ikke med fanboiklubbens regler så kan ikke være sant. :p

 

Uff da. Det var ganske håpløst.

 

Vet ikke hvor gammel du er, men kan ikke tro du er over 18. Med alderen vil du lære følgende: ikke alt måles etter forholdet mellom ytelse og pris. For de aller fleste som bruker data i jobbsammenheng har det faktisk ganske lite å si.

 

Det viktigste er å ha et verktøy man er komfortabel med. Hvis en voksen person trenger en datamaskin, spesiellt hvis det er snakk om en maskin man skal jobbe med, vil vedkommende se etter noe man liker å jobbe på. Hvis noen foretrekker OSX, og programmene som kreves er tilgjengelig i den platformen, da vil ikke en voksen person bry seg om de 2-4000 kronene ekstra han betaler for en Mac som vil vare i 5-6 år.

 

Det finns mange kriterier folk tar hensyn til da man kjøper en PC; forholdet pris/ytelse er av de mindre viktige

 

For en pc du bruker til presentasjon er dette riktig. Ellers tar du feil. Har enda ikke hatt en jobb som bruker apple pcer.

Lenke til kommentar

For en pc du bruker til presentasjon er dette riktig. Ellers tar du feil. Har enda ikke hatt en jobb som bruker apple pcer.

 

:wallbash: Så siden DU ikke har hatt en jobb der folk bruker Mac, betyr at det gjenspeiler aller yrkesgrupper? Hvor selvopptatt er du, egentlig?

 

Her og her er eksempler på folk som bruker mac på jobb. Skal bli morsomt å se om du kaller disse for idioter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

:wallbash: Så siden DU ikke har hatt en jobb der folk bruker Mac, betyr at det gjenspeiler aller yrkesgrupper? Hvor selvopptatt er du, egentlig?

 

Her og her er eksempler på folk som bruker mac på jobb. Skal bli morsomt å se om du kaller disse for idioter.

 

så du tyr til personangrep fordi du ikke har lest tidligere poster hvor jeg snakket om at det er mange som bruker det men at markedsandelen er latterlig lav av en grunn. keep proving my point

Lenke til kommentar

så du tyr til personangrep fordi du ikke har lest tidligere poster hvor jeg snakket om at det er mange som bruker det men at markedsandelen er latterlig lav av en grunn. keep proving my point

 

- Jeg har svart på 2 av dine poster( tre med denne). I en post beskriver du folk som velger mac som idioter fordi de ikke velger maskin etter samme kriterie som deg, nemlig forholdet mellom pris/ytelse. I den andre posten mener du at du har fasit på alle yrkesgrupper utifra egne observasjoner på dine arbeidsplasser, som førte til at jeg beskrev deg, med rette, som selvopptatt.

 

- Det må være toppen av ironi at noen som kaller alle mac brukere for idioter står nå fram som et offer for personangrep fordi han ikke liker å bli kalt, med rette, for selvopptatt. Hvis du ikke liker det, så bør du la være å gjøre det mot andre, spesiellt hele grupper.

 

- Det er på tide at du innser at folk er forskjellige, og dine egne erfaringer eller preferanser har ikke noen verdens ting å si for hva andre velger eller ikke velger å kjøpe/gjøre/jobbe med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@cannibalguppy: Selv jobber jeg med å lage enterprisesoftware. For tiden bruker jeg en PC fordi jeg jobber i et MS-hus, men jeg har i lange perioder brukt Applemaskiner som eneste datamaskin til programmering. Ytelse er knekkende irrelevant i de fleste profesjonelle programmeringsbedrifter, det som teller er ergonomi, skjermflate og at man trives i arbeidsmiljøet (på maskina). Ytelsen må være god nok til å ikke være et problem - om en build tar 20% ekstra tid er ikke det noe kjempeproblem.

 

Jeg vet det finnes unntak, men de er få og det er langt mellom dem. Jobben din er antakeligvis et sånt unntak der man glemmer alt annet og bare vil ha hestekrefter.

 

Min PC (som jeg liker godt) koster forøvrig langt mer enn en mac med samme ytelse. De viktigste featurene den har er fingeravtrykksleser og drenert tastatur. Jeg kan helt oppriktig si at jeg ikke aner hva slags prosessor eller GPU den har. Og jeg jobber altså med utvikling i et softwarehus.

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et tillegg til det kvasbo skriver:

Jeg jobber også i et programvareselskap.

 

50% av utviklerne bruker MacBook Pro

50% av utviklerne bruker Thinkpad (T/X) med GNU/Linux

0% av utviklerne bruker Windows

Alle som ikke er utviklere bruker Mac (Pro/Air) utenom én som bruker Thinkpad (T) med Windows

 

Ytelse er knekkende irrelevant i de fleste profesjonelle programmeringsbedrifter

Som er eksempel er min laptop er en syv år gammel Thinkpad X40 som kjører på 600MHz med 1.5GB RAM. Åtte-ni timer battertid og ~1100 gram er viktigere enn ytelse som uansett er veldig god med SSD som yter 40/40MB/s

Endret av JohndoeMAKT
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...