Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sikring går ved bruk av Roidmi. Skifte til større sikring?


Anbefalte innlegg

Har en Roidmi jeg benytter innimellom på lengre turer. Utfordringen er at sikringen går av og til. Den ene gangen gikk sikringen når Roidmi stod i når jeg startet bilen, så jeg passet på å ha Roidmi ute når jeg startet bilen. Holdt bra inntil i går, da gikk sikringen når jeg skulle ta ut Roidmi (mens bilen gikk)

 

Husker ikke størrelsen på sikring uttaket har, men er det noen fare ved å skifte den ut til hakket større? Vil jo ikke risikere brann elns.

Endret av K.S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikringen skal jo sikre (sic) at det ikke oppstår brann i ledningsnettet, koblinger ved overbelastning/kortslutning. Hvis du setter i større sikring* vil du altså kunne risikere over nevnte. Forsikringsselskapet er heller ikke glad i slike endringer uten at det er gjort av godkjent fagmann. *Sikringer kommer i ulike klasser og kan løse ut raskt - eller tregt, selv om de er merket med samme amperestyrke.

 

Ville sjekket med elektriker om det er noe du kan gjøre enkelt med eksisterende opplegg til den kursen eller om du eks. må få skiftet ledningsnettet etc. for å unngå problemet med at sikringen går på den kursen.

Lenke til kommentar

Hva slags bil og Roidmi er det? Er det sånn sigarettenner type? 2S er litt kresen på type sigarettenner-uttak etter det jeg kan lese meg opp til. Går sikringen når du har noe koblet i USBene i Roidmien, eller uten noenting?

 

Sigarettenner-uttak har gjerne 10-15 A sikring, så det skal til for at de går når det bare er snakk om slike ting.

 

Edit*

Er dette noe som har skjedd siden greia var ny, eller har det begynt plutselig?

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...