Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diagnosere feil med Stereoanlegg i Ford Mondeo?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et originalt stereo anlegg innebygd i Ford Mondeon min, vet ikke hva slags merke eller type det er. Jeg har aldri brukt selve "CD" knappen i den til å spille CD'er, siden jeg bruker AUX fra mobilen min. Av rare grunner fjernet jeg den ene CD'en som var inne i bilen siden jeg kjøpte den brukt i fjor, og nå får jeg en "CD Error" hver gang jeg trykker CD. Trodde først at dette ikke kom til å være noe problem for meg, ettersom jeg aldri bruker denne CD featuren i anlegget, men lydene som nå kommer hver gang jeg starter bilen er forstyrrende. 

 

Jeg setter meg inn i bilen, vrir nøkkelen, hører rare lyder fra panelet (altså stereo'n), og når jeg trykker AUX er alt fint, men så fort jeg trykker CD, og skrur opp volumet, så kommer det en forferdelig lyd, og jeg kan faktisk stille den lyden høyere med volumvrideren, hva i alle dager kan dette være for noe?

 

Har ikke peiling hva som er galt, fant ingen gode youtube videoer som kunne beskrive lignende problemer jeg har, de fleste har en CD klemt inn i anlegget sitt, men det er ikke problemet mitt. Tar det lange tiden for en mekaniker og bygge ut stereo fra panelet foran i bilen? Er vel bare plastikkpanelet i fronten av bilen som må vekk?

 

ford-mondeo-combi-interior-2-509182.jpg

 

Har vedlagt bilde av hvordan "front panel" jeg har i bilen. Hvis dette er en bagatell for mekanikeren, så tar jeg gjerne turen innom, er det en dyr rep derimot, så lar jeg hele den cd spilleren inne i bilen skru og tukle seg i stykker, og blåser i det.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør kanskje sies også at jeg ikke får satt tilbake denne CD'en jeg tok ut inn igjen. Kan forsåvidt prøve å dytte den med maks inn i cd-hullet, men pleier ikke å fikse ting ved å bruke makt. ;) AUX fungerer jo helt fint, er "CD" knappen som jeg da knytter til selve CD spilleren bak der som det er noe rart med. Spørs om det går an å fikses, eller om jeg må få tak i en liknende stereo fra Amazon / Ebay, for jeg kan bare drite i å finne en slik en hos BilXtra, Mekonomen etc. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...