Gå til innhold

Sniktitt: Call of Duty: Modern Warfare 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

@Razor81_ We're co-developing

every aspect of #MW3 along with

Sledgehammer. That includes SP, Pec Ops, and multiplayer.

 

Edit: I tillegg står det ingenplass på hjemmesiden til CoD eller traileren til MW3 at Raven jobber med det. Derimot står logoen til IW og Sledgehammer på begge.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en lang liste over hva Raven Software burde gjøre med MW3 Multiplayer kontra Infinity Ward. Spillere i MW2 ble desverre servert litt for mye av det gode, som igjen gjorde at opplevelsen ble litt amper til tider. Likevel kan jeg si at jeg gleder meg til litt mer moderne krigføring kontra Treyarchs mer historiske elementer.

 

Våpen/Attachments

Jeg ønsker meg mer utfordrene våpen. F2000 var i seg selv veldig utfordrene å bruke i forhold til de andre. Jeg ser gjerne at Raven kutter ut null-recoil våpen som ACR i MW2. Recoil er kanskje den viktigste faktoren for hva man velger å bruke. Nye våpen er selvfølgelig velkomne, men vi kommer jo garantert til å se gamle kjenninger som AK-47, M16 og M4 Carbine igjen. I og med at singleplayer deler foregår i land som England, Frankrike og Tyskland, så vil vi nok kunne se en større variasjon av våpen fra forskjellige land. (FAMAS er et ganske sikkert kort) Videre er det viktig å unngå store blemmer som Model 1887 Akimbo og G18 Akimbo (UMP-45 er ikke så ille imo), men det er like viktig å lage hvert våpen så unik som mulig. Jeg syns maskinpistoler i Black Ops var litt for generiske og manglet litt karakter.

 

På attachments siden (vedlegg på godt norsk) er det verdt å se hva Treyarch gjorde. Treyarch laget et mer robust system med attachments. Dual-mag var en slags blanding av Scavenger og SOF. Veldig klokt siden disse to perkene er to definitive valg. Videre klarte de også å balansere ut "noobtubes" Raven Software burde klare å gjøre noe med Masterkey Shotgun. Denne lille hagla som satt under våpenet, var og er fortsatt nesten ubrukelig i core. (hardcore er noe annet) De må prøve å gjøre noe med den, eller rett og slett bare fjerne den. En liten ting jeg etterhvert fant ut i MW2 var at enkelte attachments på noen våpen ga deg såkalte "ninja-buffs" For eksempel. FAL med Holographic Sight ga deg +5 i minimum damage og P90 med Extended Mags ga deg 70% mer sprint (Extreme Conditioning i CoD4" Jeg vet ikke om IW plantet disse bonusene der med vilje, men det er noe spilleren bør få vite om.

 

Perks

Igjen, se på Treyarch. Det eneste jeg kan si er at det av og til er vel mange som bruker Cold Blooded. Det jeg ser på som interessant er om Stopping Power kommer tilbake eller ikke. Om det kommer tilbake, så har Juggernaught NØDT til å komme i tillegg og bli plassert i samme tier. Juggernaught var veldig irriterende i CoD4, det vet jeg. Det som gjorde at denne perken var irriterende, var fordi du ble stadig minnet på om at din target har Jugger som perk. Den stadige gjentakelsen er derfor etter min mening grunnen, så om denne blir fjernet, så blir det en helt kurant perk som kontrer Stopping Power. Denne kontringen var helt fraværende i MW2 og det ble så mye brukt at det endte med at Stopping Power kontret seg selv. Videre ønsker jeg også at One Man Army skal returnere, med noen modifikasjoner. Denne perken er uten tvil utrolig spennende og veldig nyttig, spesielt i målbaserte spillmoduser.

Perksystemet må selvfølgelig også sorteres optimalt, noe som Treyarch NESTEN klarte. Jeg nevnte Stopping Power i samme tier som Juggernaught.

 

Killstreaks

Det er jo ingen hemmelighet at killstreaks i MW2 ble litt overdrevet av IW, litt for mye av det gode. Jeg ønsker meg spesifikt mer teambaserte killstreaks som kan gi diverse bonuser, som for eksempel en tilfeldig bonusperk i en viss tidsperiode, eller at hele laget får bonus til damage eller HP. Counter-UAV bør ikke kreve èn mer kill enn UAV. UAV er også etter min mening den beste killstreaken du kan ha, og jeg føler at det burde være vanskeligere å få den, men da har vi jo også Counter-UAV som ikke alltid er like nyttig. En annen god killstreak hadde vært Ammo Resupply. Til slutt ønsker jeg også at man skal kunne velge hvilken killstreak man vil bruke. Kommer fienden opp med UAV og jeg har Counter-UAV, så vil jeg gjerne aktivere den, men problemet er at en Chopper Gunner er "først i køen" Dette kan selvfølgelig bli en utfordring å få til på konsoller.

 

Levelsystemet

Å gå prestige i MW2 var veldig slitsomt for å være ærlig. Du mister alt du har gjort og står bare igjen tittel og emblem. Jeg ønsker at man kan jobbe seg oppover mot maks prestige uten at man mister mellom hvert ledd. Videre ønsker jeg også muligheten til å lage så mange våpenklasser som man ønsker. Jeg er personlig veldig kresen når det kommer til å sette opp en bra class. Alt avhenger av hvilket map man spiller, hvilken spillmodus og hvordan du selv planlegger å spille. Alle disse momentene gjør at opp til 10 klasser er alt for lite for mitt behov. Nå kan det virke som det er veldig få grunner til å faktisk gå prestige, men jeg ser heller på maks prestige som et stort mål langt borti horisonten.

 

 

Det var min kommentar anngående den neste flerspilleren i Call of Duty serien. Jeg har tenkt mye på dette siden Traileren kom ut, og det hadde vært kjekt med innspill fra dere andre

 

faktisk enig i alt du skriver=)

det som hadde gjort MW3 til et mye bedre spill er hvis vi fikk MYE større variasjon i våpen. synes det blir alt for kjedelig når det ikke er stor nok forskjell på våpnene.

MYE MER VARIASJON;)

Lenke til kommentar

Har dukket opp litt mer info om multiplayer nå. For eksempel at MW3 ikke vil støtte dedikerte servere (høl i hodet), og følgende twittersitat om perks og killstreaks fra en utvikler: "There is no Stopping Power, OMA, Commando, or Nukes. Beyond that, you’ll have to wait & see."

 

(http://www.pcgamer.com/2011/06/02/call-of-duty-modern-warfare-3-wont-have-dedicated-servers-perks-and-kill-streaks-detailed/)

Lenke til kommentar

Har dukket opp litt mer info om multiplayer nå. For eksempel at MW3 ikke vil støtte dedikerte servere (høl i hodet), og følgende twittersitat om perks og killstreaks fra en utvikler: "There is no Stopping Power, OMA, Commando, or Nukes. Beyond that, you’ll have to wait & see."

 

(http://www.pcgamer.com/2011/06/02/call-of-duty-modern-warfare-3-wont-have-dedicated-servers-perks-and-kill-streaks-detailed/)

 

Jeg håper (men tror ikke) at det blir en flopp pga det, det er så jalla å ikke ha dedikerte servere. Hele MP-universet i MW er så utrolig dårlig vedlikeholdt av utviklerene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den Kotaku listen er vel så godt som avkreftet av Bowling. De hadde forøvrig Stopping power på listen før Bowling avkreftet det. Team perks er også avkreftet av Bowling.

 

 

Ang Dedis.

@retnil No tunnel vision. Its simply not known at this stage. However, I will make sure to let you know as soon as its final, either way.
Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...