Gå til innhold

Sniktitt: Call of Duty: Modern Warfare 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg setter forøvrig stor pris på kampanjedelen, men jeg avskyr at fiender spawner og spawner så lenge du ikke rykker fremover i brettet. At du ikke kan "plukke" ned alle før du går videre, men er tvunget til å stadig vekk springe som ei høne gjennom kryssild og eksplosjoner mens du roper på gud og jesus.

 

Multiplayerdelen er fet nok, så lenge du kommer på brett med noen i samme klasse som deg. Det må gå an å kunne være en "av-og-til-spiller" uten å bli spengt kontinurlig til helvete av

de som bruker 15timer i døgnet på samme multiplayerbrett.

Lenke til kommentar
På den andre siden kan man anta at de bygger videre på den utmerkede kontrollfølelsen som Call of Duty-spillene har finslipt år etter år – en spillfølelse som er oppstått blant annet på grunn av låsingen av bilderatioen til 60 bilder i sekundet. Og er det noe Call of Duty-serien ikke har råd til å ofre er det nok akkurat denne innarbeidede stabile kontrollfølelsen som så mange' date=' inkludert undtertegnede, har lært å elske.[/quote']

Enig! COD føles bare så mye mer.. presist.. enn noen annen FPS-serie på PC. Herlig våpenfølelse. Synes bare det er synd at man ikke kan få både i pose og sekk, dvs. ødeleggbare omgivelser også.

Lenke til kommentar
På den andre siden kan man anta at de bygger videre på den utmerkede kontrollfølelsen som Call of Duty-spillene har finslipt år etter år – en spillfølelse som er oppstått blant annet på grunn av låsingen av bilderatioen til 60 bilder i sekundet. Og er det noe Call of Duty-serien ikke har råd til å ofre er det nok akkurat denne innarbeidede stabile kontrollfølelsen som så mange' date=' inkludert undtertegnede, har lært å elske.[/quote']

Enig! COD føles bare så mye mer.. presist.. enn noen annen FPS-serie på PC. Herlig våpenfølelse. Synes bare det er synd at man ikke kan få både i pose og sekk, dvs. ødeleggbare omgivelser også.

 

Ja, det er jeg faktisk helt enig i, vet ikke helt hva de gjør, men akkurat det med "presisjonen" når man bruker våpnene føles vesentlig dårligere i feks Bad Company 2 for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har kjøpt alle COD-spill siden COD2, men tror jeg står over denne. Black Ops spilte jeg knapt noen uker, det var rett og slett bare møkkakjedelig etter en del timer. Det ser ut som det fortsatt er den samme gamle motoren også. Ja, den er sikkert modifisert litt opp, men det har jo sett klin likt ut siden COD4 spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg skal hvertfall ikke kjøpe dette om det får samme karakter og omtale som MW2 og BO.

 

Det var vel noe alla:

 

"Dette fører på veldig mye fra det gamle spillet, men de gjennomfører det bra og legger til litt nytt. 10/10"

 

Ikke noe direkte sitat, men de fleste anmeldelser gikk sånn, og jeg skal ikke bli lurt igjen :p

 

Blir det noe som "MW3 er ett helt nytt spill, ingenting i hele verden har vært noe så kult som dette. De fant opp hjulet på nytt og dette blir bra! Multiplayer delen er nyskapende"

 

Men utifra trailere/teasere og sniktitter virker dette som en /copy fra MW2.. Bare uten terrorist-massemordet i russland som ga spillet 10 ganger mer PR.

Lenke til kommentar

Jeg tviler nok på at det blir like stor omveltning som CoD4 engang var for FPS sjangeren. Blir nok mer av det samme. Men når det er sagt er jeg villig til å betale for en rebalansering av MW2MP, nye kart og ny hollywood kampanje.

Så lenge de holder seg på 60FPS og de samme gode kontrollerne vi kjenner fra tidligere spill blir det nok kjøp fra min side.

Lenke til kommentar

Jeg har en lang liste over hva Raven Software burde gjøre med MW3 Multiplayer kontra Infinity Ward. Spillere i MW2 ble desverre servert litt for mye av det gode, som igjen gjorde at opplevelsen ble litt amper til tider. Likevel kan jeg si at jeg gleder meg til litt mer moderne krigføring kontra Treyarchs mer historiske elementer.

 

Våpen/Attachments

Jeg ønsker meg mer utfordrene våpen. F2000 var i seg selv veldig utfordrene å bruke i forhold til de andre. Jeg ser gjerne at Raven kutter ut null-recoil våpen som ACR i MW2. Recoil er kanskje den viktigste faktoren for hva man velger å bruke. Nye våpen er selvfølgelig velkomne, men vi kommer jo garantert til å se gamle kjenninger som AK-47, M16 og M4 Carbine igjen. I og med at singleplayer deler foregår i land som England, Frankrike og Tyskland, så vil vi nok kunne se en større variasjon av våpen fra forskjellige land. (FAMAS er et ganske sikkert kort) Videre er det viktig å unngå store blemmer som Model 1887 Akimbo og G18 Akimbo (UMP-45 er ikke så ille imo), men det er like viktig å lage hvert våpen så unik som mulig. Jeg syns maskinpistoler i Black Ops var litt for generiske og manglet litt karakter.

 

På attachments siden (vedlegg på godt norsk) er det verdt å se hva Treyarch gjorde. Treyarch laget et mer robust system med attachments. Dual-mag var en slags blanding av Scavenger og SOF. Veldig klokt siden disse to perkene er to definitive valg. Videre klarte de også å balansere ut "noobtubes" Raven Software burde klare å gjøre noe med Masterkey Shotgun. Denne lille hagla som satt under våpenet, var og er fortsatt nesten ubrukelig i core. (hardcore er noe annet) De må prøve å gjøre noe med den, eller rett og slett bare fjerne den. En liten ting jeg etterhvert fant ut i MW2 var at enkelte attachments på noen våpen ga deg såkalte "ninja-buffs" For eksempel. FAL med Holographic Sight ga deg +5 i minimum damage og P90 med Extended Mags ga deg 70% mer sprint (Extreme Conditioning i CoD4" Jeg vet ikke om IW plantet disse bonusene der med vilje, men det er noe spilleren bør få vite om.

 

Perks

Igjen, se på Treyarch. Det eneste jeg kan si er at det av og til er vel mange som bruker Cold Blooded. Det jeg ser på som interessant er om Stopping Power kommer tilbake eller ikke. Om det kommer tilbake, så har Juggernaught NØDT til å komme i tillegg og bli plassert i samme tier. Juggernaught var veldig irriterende i CoD4, det vet jeg. Det som gjorde at denne perken var irriterende, var fordi du ble stadig minnet på om at din target har Jugger som perk. Den stadige gjentakelsen er derfor etter min mening grunnen, så om denne blir fjernet, så blir det en helt kurant perk som kontrer Stopping Power. Denne kontringen var helt fraværende i MW2 og det ble så mye brukt at det endte med at Stopping Power kontret seg selv. Videre ønsker jeg også at One Man Army skal returnere, med noen modifikasjoner. Denne perken er uten tvil utrolig spennende og veldig nyttig, spesielt i målbaserte spillmoduser.

Perksystemet må selvfølgelig også sorteres optimalt, noe som Treyarch NESTEN klarte. Jeg nevnte Stopping Power i samme tier som Juggernaught.

 

Killstreaks

Det er jo ingen hemmelighet at killstreaks i MW2 ble litt overdrevet av IW, litt for mye av det gode. Jeg ønsker meg spesifikt mer teambaserte killstreaks som kan gi diverse bonuser, som for eksempel en tilfeldig bonusperk i en viss tidsperiode, eller at hele laget får bonus til damage eller HP. Counter-UAV bør ikke kreve èn mer kill enn UAV. UAV er også etter min mening den beste killstreaken du kan ha, og jeg føler at det burde være vanskeligere å få den, men da har vi jo også Counter-UAV som ikke alltid er like nyttig. En annen god killstreak hadde vært Ammo Resupply. Til slutt ønsker jeg også at man skal kunne velge hvilken killstreak man vil bruke. Kommer fienden opp med UAV og jeg har Counter-UAV, så vil jeg gjerne aktivere den, men problemet er at en Chopper Gunner er "først i køen" Dette kan selvfølgelig bli en utfordring å få til på konsoller.

 

Levelsystemet

Å gå prestige i MW2 var veldig slitsomt for å være ærlig. Du mister alt du har gjort og står bare igjen tittel og emblem. Jeg ønsker at man kan jobbe seg oppover mot maks prestige uten at man mister mellom hvert ledd. Videre ønsker jeg også muligheten til å lage så mange våpenklasser som man ønsker. Jeg er personlig veldig kresen når det kommer til å sette opp en bra class. Alt avhenger av hvilket map man spiller, hvilken spillmodus og hvordan du selv planlegger å spille. Alle disse momentene gjør at opp til 10 klasser er alt for lite for mitt behov. Nå kan det virke som det er veldig få grunner til å faktisk gå prestige, men jeg ser heller på maks prestige som et stort mål langt borti horisonten.

 

 

Det var min kommentar anngående den neste flerspilleren i Call of Duty serien. Jeg har tenkt mye på dette siden Traileren kom ut, og det hadde vært kjekt med innspill fra dere andre

Lenke til kommentar

Du går jo 98% utifra multiplayer på random public servere her, The User. Problemet med MW2 var at det ikke var kompetivt i det hele tatt i forhold til MW1.

 

Jeg skriver mest om videreutviklingen fra MW2. Activision vil nok aldri gå tilbake til basics og MW1, selv om det var knakende bra (med noen få unntak) Jeg tror selv at MW3 kan bli like bra som MW1 om Raven Software gjør de riktige valgene i å videreutvikle det IW gjorde feil med MW2 og jeg skrev en rekke forslag om hva som kan gjøres anderledes.

 

Det eneste problemet jeg kan se er at Raven Software overhodet ikke er Infinity Ward og at Activison sannsynligvis fortsetter i samme sko med overpriste DLC og KAN reintrodusere P2P på PC, selv om Black Ops utrolig nok hadde dedikerte servere.

Lenke til kommentar

TheUser: Du skriver mye bra, og en del av det du sier er derfor eg syns Black Ops var bedre online en MW2 var. Som nevnt tidligere, er kanskje like greit at den gamle IW-kjernen har forlatt skuta og nytt mannskap får komme til. Det kan jo gå begge veier, men at det blir dårligere enn MW2, ja da skal de få premie i posten.

Lenke til kommentar

Du går jo 98% utifra multiplayer på random public servere her, The User. Problemet med MW2 var at det ikke var kompetivt i det hele tatt i forhold til MW1.

 

Jeg skriver mest om videreutviklingen fra MW2. Activision vil nok aldri gå tilbake til basics og MW1, selv om det var knakende bra (med noen få unntak) Jeg tror selv at MW3 kan bli like bra som MW1 om Raven Software gjør de riktige valgene i å videreutvikle det IW gjorde feil med MW2 og jeg skrev en rekke forslag om hva som kan gjøres anderledes.

 

Det eneste problemet jeg kan se er at Raven Software overhodet ikke er Infinity Ward og at Activison sannsynligvis fortsetter i samme sko med overpriste DLC og KAN reintrodusere P2P på PC, selv om Black Ops utrolig nok hadde dedikerte servere.

 

IW lager MW3 bare så du er klar over det. IW og Sledgehammer er de som til nå er kreditert som skapere av MW3. Regner da med Raven har mindre med spillet å gjøre.

Lenke til kommentar

Sier meg enig med de aller fleste her inne. MW3 kommer nok for all del til å være et underholdende spill, spesielt gjennom enspillerdelen. Her finner en nok som vanlig et pompøst og klisjépreget, men også vellaget lite stykke spillunderholdning.

 

Allikevel provoserer det meg, som så mange andre, at de velger å bruke samme grafikkmotor igjen, på tross av at deres kanskje argeste konkurrent gjør et stort hopp til overlegen motor (BF3, Frostbite 2). Dette trenger ikke nødvendigvis slå feil. I Mass Effect 2 valgte de å beholde Unreal Engine 3, og det gikk helt fint. Dette gjør de også for 3'ern. Når det konkurransemessig er såpass sammenlignbare spill kjenner jeg likevel at det er på tide å bytte ut den 6 år gamle (oppussede) motoren.

 

Jeg mener i alle fall at et nytt spill også skal ha imponerende grafikk og effekter, selv om det ikke er kjernen i et godt spill. Allerede i MW2 kjentes verden statisk sammenlignet med BC2. Jeg tør ikke tenke på hvordan MW3 vil føles sammenlignet med BF3. Det jeg ihvertfall ikke tør å tenke på, er at enhver idiot vil berømme og skryte spillet opp i skyene og at det (med litt uflaks) vil høste minst like mange kjøpere og godord som BF3.

Lenke til kommentar

 

IW lager MW3 bare så du er klar over det. IW og Sledgehammer er de som til nå er kreditert som skapere av MW3. Regner da med Raven har mindre med spillet å gjøre.

 

Det må du gi meg en kilde på. Jeg har alltid lest IW og Sledgehammer for Campaign og Raven Software på flerspiller. For å være ærlig så er det ikke mye igjen av Infinity Ward, derfor stepper også Sledgehammer og Raven inn. Noen ganger så tenker jeg på om IW i det hele tatt jobber med spillet, og at det bare er Activision sin strategi å holde navnet Infinity Ward for å fremme produktet deres.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...