Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har fått støtte til å fjerne arr?


Needjake2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.plastisk-kirurgi.no/Plastikkirurgi-Operasjon-Betalt-Offentlige.htm




Forutsetningen for at en pasient skal få dekket kostnadene for en plastisk operasjon ved et privat sykehus er at inngrepet er medisinsk begrunnet. Dessuten må det private sykehuset ha en avtale med RHF om å utføre de aktuelle operasjonene.

Eksempler på plastikkirurgiske inngrep som utføres for det offentlige på ulike private sykehus er:

Arrkorreksjoner
Brystreduksjon av store bryst som gir fysiske plager
Bukplastikk etter stor vektreduksjon
Fjerning av overskuddshud etter sykelig overvekt
Godartede svulster i hud og underhud
Hudkreft
Rekonstruksjon av bryst etter brystkreft
Utstående ører (barn)

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laser har jeg ingen erfaring med, men kan svare litt på kirurgibiten.

 

Uten at du har beskrevet det noe nærmere, er arr etter kviser relativt små og flertallige. Å fjerne disse kirurgisk vil antakeligvis gi større arr enn det var i utgangspunktet, med andre potensielle komplikasjoner som f.eks. hypertrofisk arrvekst og keloid. Dette er ikke vanlig, men heller ikke sjelden å se etter kirurgi. Noen kan eksempelvis få keloid-arrdannelse etter føflekkfjerning.

 

Når det gjelder støtte, så kan du ta opp dette med din fastlege. Hvis du plages så mye av dette at ønsket om å forsøke og fjerne de veier tyngre enn potensielle komplikasjoner, vil fastlegen kunne henvise deg videre. Offentlige sykehus vil antakeligvis ha lang ventetid (plastikk på Rikshospitalet hadde typ >52 uker på lavpri småkirurgi sist jeg sjekket), mens private legesenter f.eks. Aleris kan ha betydelig kortere ventetid. Henvises du fra det offentlig, er det kun egenandel som gjelder i begge tilfellene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laser har jeg ingen erfaring med, men kan svare litt på kirurgibiten.

 

Uten at du har beskrevet det noe nærmere, er arr etter kviser relativt små og flertallige. Å fjerne disse kirurgisk vil antakeligvis gi større arr enn det var i utgangspunktet, med andre potensielle komplikasjoner som f.eks. hypertrofisk arrvekst og keloid. Dette er ikke vanlig, men heller ikke sjelden å se etter kirurgi. Noen kan eksempelvis få keloid-arrdannelse etter føflekkfjerning.

 

Når det gjelder støtte, så kan du ta opp dette med din fastlege. Hvis du plages så mye av dette at ønsket om å forsøke og fjerne de veier tyngre enn potensielle komplikasjoner, vil fastlegen kunne henvise deg videre. Offentlige sykehus vil antakeligvis ha lang ventetid (plastikk på Rikshospitalet hadde typ >52 uker på lavpri småkirurgi sist jeg sjekket), mens private legesenter f.eks. Aleris kan ha betydelig kortere ventetid. Henvises du fra det offentlig, er det kun egenandel som gjelder i begge tilfellene.

Hei du, jeg har noen arr som er røde og stikker litt ut fra brystet, de er ikke mange men noen få, og det er disse jeg ønsker å "fjerne". Størrelse og utseende kan sammenlignes med stive nipler.. Så vis de er mulig å få fjernet og bare blitt til ett lite arr som ikke er like synlig, så hadde jeg blitt fornøyd :)

Endret av Needjake2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...