Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sinneutbrudd mot kjæresten, hvordan kan jeg rette opp? Søker innspill fra menn.


Advanced77

Anbefalte innlegg

Som Fotonisse sier over (sånn ca), så er følelser jævlig vanskelige greier.  Kanskje har fyren dårlige opplevelser fra tidligere forhold, med exer som har hatt lignende utbrudd i hytt og pine.  Kanskje var det hele bare så voldsomt at han ble helt satt ut.  Kanskje ligger det noe helt annet i bunnen, hvem vet.

 

Uansett, det er i det store og hele ikke noe annet du kan gjøre enn å vise at du angrer, at du er glad i ham og så håpe at det går over på sikt.  Bare ikke smør altfor tykt på, men oppfør deg normalt.

 

Er han genuint glad i deg så er sjansen god for at det hele blåser over, men noen garanti har du ikke.  Hvis episoden vakte til live minner som er ille nok, eller var så voldsom at det gikk helt over stokk og stein, så er det selvsagt også mulig at den har endret hva han føler for deg, eller gradvis vil gjøre det.  Om så er/blir tilfelle så er det bare sånn det er og trolig heller ikke noe du kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe i det... Jeg får ikke tatt tilbake det jeg sa, desverre, og jeg har både sagt og vist han at jeg angrer. Er det ikke plass for å tilgi så er der muligens ikke plass til meg i livet hans. Jeg kan ikke "lage meg" plassen heller, selv om jeg akkurat nå ønsker det. Tålmodighet er en dyd jeg trenger å øve meg på...

Tusen takk for svar alle sammen :) 

Lenke til kommentar

Jeg kan relatere til denne situasjonen på en slik måte at jeg kunne finne på å gjøre det samme som han. Mekanismene bak er at jeg har sterk integritet, forventer voksen oppførsel, forlanger respekt og sist men ikke minst mener jeg det finnes utilgivelig adferd. Omstendigheter som for andre kan virke formildrende, kan for meg virke skjerpende.

 

Dog måtte det til at jeg hadde et lunkent forhold.

Lenke til kommentar

Ville du ha kastet alt på båten fordi jeg tråkka i salaten en gang? Er det alt som skal til? Jeg kan finne flere formidlende omstendigheter men de er ikke ett tema. Jeg prøver ikke å bortforklare noe som helst. Jeg vet jeg gjorde noe dumt.

 

Hvis salattråkket, etter mine mål, var så alvorlig at det ristet i grunnvollen, og hvis vi hadde et lunket forhold, kunne jeg ha tenkt: Dette gidder jeg bare ikke. Jeg trenger ikke å ta slik drit fra noen som jeg kan klare meg uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...