Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sinneutbrudd mot kjæresten, hvordan kan jeg rette opp? Søker innspill fra menn.


Advanced77

Anbefalte innlegg

Velger å be om svar fra menn, siden jeg vet sånn ca hva damer mener her...

 

For 3 uker siden ble jeg supersinna på typen min. Vi har vært sammen i snart 3 år og jeg har aldri vært så forbanna på han før. Jeg sa en masse dritt (oppgulp) som ikke stakk dypt i det hele tatt, men som såret han veldig. (fremstilte han som en psykopat igrunn...) Han var sur på meg for en filleting, og unngikk meg, men jeg gav meg ikke (i kjent damestil) og lot han ikke få fred og eksploderte selv til slutt...

Nå sier han at han ikke har tillit til meg lengre. At han ikke vet om han kan fortsette forholdet. Han sier han elsker meg fortsatt, men tror ikke han kommer til å stole på meg igjen. 

Jeg er helt fortvilet, desperat og lei meg. Jeg sa unnskyld omtrent umiddelbart etterpå når jeg skjønte hva jeg hadde gjort. Forholdet vårt er bygget på gjensidig respekt og tillit og jeg trampa rett i det. Vi er begge i vår beste alder og har "møkkaforhold" bak oss som ikke førte til noe bra bortsett fra nydelige unger. 

Hvordan skal jeg få han til å forstå at jeg var sinna? At jeg ikke var rasjonell? Ahh...det føles helt håpløst alt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette er den eneste gangen på tre år du har "tråkka skikkelig i salaten" så er det vel tilgiveligt, men er det en uvane du har med å eksplodere i tid og utid så.....

Jeg er konfliktsky i grunn....livredd for at andre skal bli sinna eller sur på meg, så dette er nesten så jeg ikke får puste... :(

Lenke til kommentar

Jeg synes du beskrev dette veldig bra her...Så etter min mening så tror jeg han vil forstå hvis du viser han at du er "desperat" nok til å skrive dette på et forum, og i tillegg så viser du på en måte din side av saken noe som gjør at han får høyere forståelse. Det er hvert fall hva jeg tenker om det :p

Lenke til kommentar

Jeg synes du beskrev dette veldig bra her...Så etter min mening så tror jeg han vil forstå hvis du viser han at du er "desperat" nok til å skrive dette på et forum, og i tillegg så viser du på en måte din side av saken noe som gjør at han får høyere forståelse. Det er hvert fall hva jeg tenker om det :p

Takk, men han vet ikke at jeg skriver om det her...Usikker på om han hadde syntes det var noe særlig siden han vil vi skal løse våre issues uten innblanding, noe jeg forsåvidt er enig i, bare at jeg nå er desperat etter å "nå inn til han" Det er som han har stengt døren helt. 

Lenke til kommentar

Jeg kan nok forstå han, men også deg. Alle trenger å blåse ut en gang innimellom. Det beste du kan gjøre er nok å gi han litt tid for seg selv dersom han vil ha det, og prøve å prate rolig med han når han føler for det. 

Har spurt om han trenger tid, noe han avkrefter, men han tar ikke kontakt med meg heller.... Vi bor ikke sammen. Heldigvis kanskje....

Lenke til kommentar

 

Jeg kan nok forstå han, men også deg. Alle trenger å blåse ut en gang innimellom. Det beste du kan gjøre er nok å gi han litt tid for seg selv dersom han vil ha det, og prøve å prate rolig med han når han føler for det. 

Har spurt om han trenger tid, noe han avkrefter, men han tar ikke kontakt med meg heller.... Vi bor ikke sammen. Heldigvis kanskje....

 

Har dere bodd sammen før?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kan nok forstå han, men også deg. Alle trenger å blåse ut en gang innimellom. Det beste du kan gjøre er nok å gi han litt tid for seg selv dersom han vil ha det, og prøve å prate rolig med han når han føler for det. 

Har spurt om han trenger tid, noe han avkrefter, men han tar ikke kontakt med meg heller.... Vi bor ikke sammen. Heldigvis kanskje....

 

Har dere bodd sammen før?

 

Nope

Lenke til kommentar

Ettersom han reagerte slik (uten at jeg hverken vet hva som ble sagt eller gjort), kan det ha noe med hva han har opplevd i tidligere forhold, slik at du "vekket" noe han ikke ønsker å oppleve igjen?

 

Vi opplever alle ting forskjellig, og hvordan ting er sagt og ment, kan oppfattes som noe helt annet av den andre parten.

Måten ting blir sagt og gjort på kan gjøre mer "skade" enn selve ordene, men igjen, det kommer jo helt an på hvordan den enkelte oppfatter det.

 

Følelser er aldri enkelt og vi menn er stort sett ikke så flinke til å snakke om dem heller, men når dette har gått utover tilliten til deg som du skriver så tyder jo det (i mine øyne) på et solid overtramp, i hvert fall så er det slik han oppfatter det hele ser det ut til.

Det gjelder å velge sine "kamper" og det er ikke enhver "kamp" det er verdt å vinne uansett hva en selv føler om hvem som har rett eller ikke.........

Lenke til kommentar

Hvorfor ble du sur på han? Og hvilken filleting ble han sur på deg for?

Jeg ble sur fordi han dro (hjem til seg selv) uten å gi beskjed til meg. Grunnen til at han dro uten å gi beskjed var at han ble forbanna når jeg var forsinket til en avtale (slik han skjønte, men som jeg ikke forstod at vi hadde). Filleting som bare eskalerte...

Lenke til kommentar

Ettersom han reagerte slik (uten at jeg hverken vet hva som ble sagt eller gjort), kan det ha noe med hva han har opplevd i tidligere forhold, slik at du "vekket" noe han ikke ønsker å oppleve igjen?

 

Vi opplever alle ting forskjellig, og hvordan ting er sagt og ment, kan oppfattes som noe helt annet av den andre parten.

Måten ting blir sagt og gjort på kan gjøre mer "skade" enn selve ordene, men igjen, det kommer jo helt an på hvordan den enkelte oppfatter det.

 

Følelser er aldri enkelt og vi menn er stort sett ikke så flinke til å snakke om dem heller, men når dette har gått utover tilliten til deg som du skriver så tyder jo det (i mine øyne) på et solid overtramp, i hvert fall så er det slik han oppfatter det hele ser det ut til.

Det gjelder å velge sine "kamper" og det er ikke enhver "kamp" det er verdt å vinne uansett hva en selv føler om hvem som har rett eller ikke.........

Jeg vil ikke vinne noen kamp. Jeg vil ikke ha noen kamp i det hele tatt. Vi var dumme begge to, men jeg tok helt av. Jeg er ikke eksen hans...

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke alltid det er noe man kan gjøre. Jeg veit det ikke er det du vil høre nå, men noen ganger når man tråkker over en persons grenser så hjelper det ikke uansett hvor mye man angrer.

Du skriver at han avkrefter at han trenger tid. Selv om han sier dette så er ikke det sikkert sant. Han tror kanskje det ikke går seg til med tiden, men det kan likevel hende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...