Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Noen som har prøvd "sirkulasjonstrener" mot smerter i føttene?


Kontorstol

Anbefalte innlegg

 men som vitenskapsmann av natur kaller jeg gjerne slike produkter for tull og sier at placeboeffekten er effektiv.

 

Dette overså jeg.  

 

Er også skeptisk til alternative og såkalt naturlige metoder, og vil ha dokumentasjon på at ting fungerer.

Cefaly-apparatet mitt har jeg fått anbefalt av min nevrolog, som viste til positive studier.

 

Her kan du lese deg opp:   TENS-dokumentasjon Google Scholar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke testet sirkulasjonstrener, men prinsippet for denne er jo akkurat det samme. Det er TENS. Den er bare spesiallaget for bruk på føttene. Derfor har jeg absolutt tro på at det vil fungere.

Jeg er usikker på om du har rett her. "Sirkulasjonstreneren" er vel heller EMS, Elektronisk Muskel Stimulering. TENS virker mot best mot nervesmerter, EMS virker mer mot muskler (og dermed blodsirkulasjon). 

Lenke til kommentar

 

Har ikke testet sirkulasjonstrener, men prinsippet for denne er jo akkurat det samme. Det er TENS. Den er bare spesiallaget for bruk på føttene. Derfor har jeg absolutt tro på at det vil fungere.

Jeg er usikker på om du har rett her. "Sirkulasjonstreneren" er vel heller EMS, Elektronisk Muskel Stimulering. TENS virker mot best mot nervesmerter, EMS virker mer mot muskler (og dermed blodsirkulasjon). 

 

 

I linken TS la ved står det bare EMS, det er riktig - men dette er vel samme apparat, og her er det beskrevet både EMS og TENS.

Tror det er vanlig at disse kan gjøre begge deler.   Mitt TENS-apparat fra Clas Ohlsson har både TENS og EMS. 

 

https://www.vitusapotek.no/revitive-sirkulasjonstrener/p/823976?gclid=Cj0KEQiAyuPCBRCimuayhb3qqvwBEiQAgz62kWZqXBwqdCObQ_yMGpVillXz18BN780QClw0u290YKgaAiSU8P8HAQ

Lenke til kommentar

"Revitive sirkulasjonstrener er utviklet på TENS-teknologi som gir impulser til musklene som vekselsvis trekker seg sammen og hviler. Revitive øker blodsirkulasjonen i benene som kan redusere hevelser i føtter og ankler, og lindre trøtte, kalde og urolige ben. Produktet har også en vippefunksjon som ytterligere bidrar til økt blodsirkulasjon gjennom bevegelser av anklene. Inneholder pads for TENS stimulering av andre kroppsdeler som eksempelvis mage og rygg."

 

Den eneste likheten mellom EMS og TENS er at de begge leverer lavvolts elektriske impulser gjennom huden. Slike beskrivelser som den over bidrar kun til å gi inntrykk av dette er kvasivitenskap. TENS-teknologi? Hva pokker er det?

 

TENS stimulerer nerver, og er ikke ment for å øke blodsirkulasjon. Det forskes en del på bruk av TENS, men studiene er ikke entydige og særlig omfattende. En kan lese mer her https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4186747/

 

Ønsker en økt blodsirkulasjon i føttene har jeg personlig mere tro på varmt grønnsåpebad.

 

EMS brukes en del av fysioterapeuter, men da i kombinasjon med andre behandlingsmetoder. 

 

Det er riktig at det finnes kombinasjonsapparater.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ingen har nevnt isbading for å øke sirkulasjonen i kroppen enda. Er vel bare enda enklere å sette føttene nedi et isbad enn å hoppe uti med hele kroppen. For at kroppen skal kunne varme opp vevet igjen så kreves blodsirkulasjon. Over lengre tids isbading så trener en vel opp kroppens blodsirkulasjon. Noen negative sider med isbading, annet enn at det er en kald opplevelse?



Anonymous poster hash: cf9e1...80b
Lenke til kommentar

Ok, ser at du har irritert deg over folks besvarelser ganske tidlig i tråden. Folk ønsker vel å hjelpe. Sorter heller vekk den hjelpen du ikke har tro på.

 

http://www.healthline.com/health/poor-circulation-symptoms-causes#Overview1

 

Dersom dårlig blodsirkulasjon er en av årsakene bak smerten eksempelvis. Sier ikke at det henger sammen sånn for deg og din lidelse. Er det ikke da lurt å få økt på den dårlige blodsirkulasjonen? Det var grunnen for at jeg foreslo kalde bad, som garantert vil sette blodpumpa i virksomhet. Og som over tid vil bidra til at kroppen er nødt å bygge nye blodårer i beina dine for å forsyne det nå økte behovet for å holde kroppsvevet varmt. Det er tanken med det.

 

Dersom smertene da lettes så er dette en vinn-vinn. Ikke bare får du en sunnere blodsirkulasjon, men du lapper på en potensiell bakenforliggende årsak til ubehaget i føttene.



Anonymous poster hash: cf9e1...80b
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...