Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hårtap-tråden !


Brotato

Anbefalte innlegg

Ingen jeg har lest om har blitt varig impotent mellom 1-2 måneder ved finasteride. Hvis man opplever bivirkninger i den perioden da bør du forstå du ikke takler den? må innrømme jeg var skeptisk til dette som deg en periode. Men det er ikke lurt å vurdere finasteride før du har prøvd det. Og det er heller ikke lurt å spre dritt om det før du har brukt det selv.

 

Det virker som finasteride er den største synde bukken eller hva Jens?

 

Neste gang det skjer noe med meg skal jeg skylde på finasteride.

 

Er du tilbakestående eller bare jævlig treg i toppen?

 

Har linket dokumenterte studier av varige bivirkinger av dette middelet tidligere i tråden, og linker til et forum med 30.000 innlegg av andre som sliter med VARIGE bivirkninger.

 

Så at du ikke har lest om noen med varige bivirkinger sier jo bare litt om hvor lite peiling du faktisk har rundt dette emnet. Virker som du allerede har fått noen psykiske birvirkinger!

 

Her har du en som fikk varige birvirkninger av 18 kapsler.

http://www.propeciahelp.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=7848

 

http://www.propeciahelp.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=6662

En som tok det kun 1 mnd.

 

Så slutt å spre slikt bullshit som du lirer av deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det er nevnt i tråden, men hudlegen min anbefalte meg en alternativ pille for propecia som er fire ganger sterkere, og da må du dele pillen i 4 deler, og ta de hver for seg. Dog er pillen også mye billigere enn propecia. Er det noen som vet navnet på denne pillen?

 

Det heter Proscar og er akkurat det samme. Ikke å anbefale om du vil risikiere varige bivirkninger som kan komme kun etter noen få piller.

 

Årsaken til at f.eks hudlegen din og andre leger ikke advarer mot dette så sterkt enda er at MERCK først nå i det siste inrømmer å ha disse permanente bivirkningene. http://www.propeciahelp.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=2002

Lenke til kommentar

Finnes mange generiske versjoner, f.eks finasteride pfizer. Merc sin versjon, som er den originale, heter proscar. Slk på felleskatalogen etter finasterid så får du opp alle  

 

Mladic skrev 25. juni 2013 - 00:06:

 

Jeg vet ikke om det er nevnt i tråden, men hudlegen min anbefalte meg en alternativ pille for propecia som er fire ganger sterkere, og da må du dele pillen i 4 deler, og ta de hver for seg. Dog er pillen også mye billigere enn propecia. Er det noen som vet navnet på denne pillen

 

Det er seff noen uheldige sjeler i verden som får varige bivirkninger. Men når 800 000 menn bruker finasterid daglig er det ikke rart At det finnes 30 000 poster på et forum for personer med bivirkninger.

 

Hold deg saklig, ingen grunn til å kalle folk tilbakestående. Ingen diskusjoner blir vunnet av de som først begynner med personangrep .

 

Jeg er på fjellet og gidder ikke se på studiene dine på en telefonskjerm, men skal se på de når jeg kommer hjem

Nikkor skrev 25. juni 2013 - 09:27:Er du tilbakestående eller bare jævlig treg i toppen?Har linket dokumenterte studier av varige bivirkinger av dette middelet tidligere i tråden, og linker til et forum med 30.000 innlegg av andre som sliter med VARIGE bivirkninger.Så at du ikke har lest om noen med varige bivirkinger sier jo bare litt om hvor lite peiling du faktisk har rundt dette emnet. Virker som du allerede har fått noen psykiske birvirkinger!Her har du en som fikk varige birvirkninger av 18 kapsler.http://www.propeciah....php?f=3&t=7848http://www.propeciah....php?f=3&t=6662En som tok det kun 1 mnd.Så slutt å spre slikt bullshit som du lirer av deg.

Endret av jens1986
Lenke til kommentar

Er du tilbakestående eller bare jævlig treg i toppen?

 

Har linket dokumenterte studier av varige bivirkinger av dette middelet tidligere i tråden, og linker til et forum med 30.000 innlegg av andre som sliter med VARIGE bivirkninger.

 

Så at du ikke har lest om noen med varige bivirkinger sier jo bare litt om hvor lite peiling du faktisk har rundt dette emnet. Virker som du allerede har fått noen psykiske birvirkinger!

 

Her har du en som fikk varige birvirkninger av 18 kapsler.

http://www.propeciah....php?f=3&t=7848

 

http://www.propeciah....php?f=3&t=6662

En som tok det kun 1 mnd.

 

Så slutt å spre slikt bullshit som du lirer av deg.

 

Først om fremst nekter jeg ikke at finasteride gir bivirkninger, til og med merck har sagt det selv. Jeg har også sett på studier som viser dette mye bedre enn kildene du legger inn på dette forumet.

 

Brukerne i dine linker har brukt dette i ca 4 måneder og siden jeg sa man skal bruke dette i 1-2 måneder så kan ikke det sammenlignes. Ærlig talt er det du som er tilbakestående her og ikke nok med det så er utrolig naiv, du prøver å si at dette er forferdelig uten å prøve dette selv og du prøver forsterke dine argumenter med å hente så kalte "studier" fra propeciahelp? Det er akkurat som å mene at anabole steroider er godt for deg ved å legge inn bilder av kroppsbyggere... du ønsker å se det fra ditt eget punkt.

 

Jeg har lest om mange personer på forumer som baldtruthtalk,hairlosstalk, alopezia som har fått bivirkninger av dette,jeg vet godt hva det er snakk om! men alle reagerer forskjellig. Studier viser at røyking kan føre til lungekreft men jeg vet om personer som har røyka i over 40 år uten utvikle det. Ergo alle reagerer forskjellig. Propecia fungerte ikke for meg, men hvis det fungerer for noen andre er det bare bra.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Våger meg på en liten bump av denne tråden - vi har nå ny forumsoftware og antall erfaringer fra brukere både av medisiner og de som har gjennomført hårtransplantasjoner øker stadig :)

Vet ikke hvordan moderatorene her ser på reklame for andre forum, men kan opplyse om at forumet er reklamefritt, gratis og uavhengig. Kun ute etter å spre informasjon om behandling av hårtap :)

http://alopeci.info

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Alopecia.info virker å fungere med tanke på god og nyttig informasjon i hvert fall. Jeg er nå 26 år og har hatt et jevnt hårtap siden jeg fylte 23 - og har vel blitt reddet av et tidligere ekstremt tykt hår som gjorde at jeg ikke til nå har falt helt igjennom og fått synlig hårtap, selv om jeg merker at det tynnes ut. Går mye med caps.

Men jeg lurer på egentlig; er det noen som med 100 % sikkerhet kan fortelle om medikamenter som fungerer?

Har sett på blant annet denne listen og prøvd noe som heter Toppik, men det er jo ikke et medikament - mer et virkemiddel som gjorde at håret mitt ser tykkere ut. Jeg er mer interessert i å finne ut noe som stopper det 100%. Har kjøpt Cicamed-shampoen nå og vurderer Finasterid, men er virkelig redd for de bivirkningene som kan oppstå. Noen med sikre erfaringer? :hm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alopecia.info virker å fungere med tanke på god og nyttig informasjon i hvert fall. Jeg er nå 26 år og har hatt et jevnt hårtap siden jeg fylte 23 - og har vel blitt reddet av et tidligere ekstremt tykt hår som gjorde at jeg ikke til nå har falt helt igjennom og fått synlig hårtap, selv om jeg merker at det tynnes ut. Går mye med caps.

 

Men jeg lurer på egentlig; er det noen som med 100 % sikkerhet kan fortelle om medikamenter som fungerer?

 

Har sett på blant annet denne listen og prøvd noe som heter Toppik, men det er jo ikke et medikament - mer et virkemiddel som gjorde at håret mitt ser tykkere ut. Jeg er mer interessert i å finne ut noe som stopper det 100%. Har kjøpt Cicamed-shampoen nå og vurderer Finasterid, men er virkelig redd for de bivirkningene som kan oppstå. Noen med sikre erfaringer? :hm:

 

Recrea Forte og finasterid fungerer for de aller fleste. Se disse artiklene:

Finasterid og Recrea Forte

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

Endret av Svends1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

Koster proscar virkelig kun 360 kr for 400 dagers forbruk? Er 19 år og har begynt å miste hår selv. Vurderer å dra til legen for å få resept for proscar.

Lenke til kommentar

 

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

Koster proscar virkelig kun 360 kr for 400 dagers forbruk? Er 19 år og har begynt å miste hår selv. Vurderer å dra til legen for å få resept for proscar.

 

Yes it does! Meg og legen kom fram til at det er omtrent 10x billigere enn å gå på propecia :) Merk deg at det er 100 piller i hver pakke og hver pille skal deles i 4 med en pilledeler som du får på apoteket. Det er pga at hver pille er på 5mg mens den anbefalte dagsdosen er på ish 1mg, så da skal du ta 1/4 del 5 ganger i uka som til sammen blir 6.25 mg. At gj.snittet blir litt under 1mg i uka har etter mange studier ingenting å si for "effekten".

Bare hør med legen, han vil uansett forklare deg nærmere :)

 

Etter 3 uker på finestaride har jeg merket at hårtapet har minket betraktelig og innbiller meg at det har vokst fram noen nye små hår strå på sidene. Skal bli spennende å følge med videre :) Regnet med at jeg hadde mistet ca 20% av håret på toppen før jeg begynte med finasteride.

Endret av Svends1
Lenke til kommentar

 

 

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

Koster proscar virkelig kun 360 kr for 400 dagers forbruk? Er 19 år og har begynt å miste hår selv. Vurderer å dra til legen for å få resept for proscar.

 

Yes it does! Meg og legen kom fram til at det er omtrent 10x billigere enn å gå på propecia :) Merk deg at det er 100 piller i hver pakke og hver pille skal deles i 4 med en pilledeler som du får på apoteket. Det er pga at hver pille er på 5mg mens den anbefalte dagsdosen er på ish 1mg, så da skal du ta 1/4 del 5 ganger i uka som til sammen blir 6.25 mg. At gj.snittet blir litt under 1mg i uka har etter mange studier ingenting å si for "effekten".

Bare hør med legen, han vil uansett forklare deg nærmere :)

 

Etter 3 uker på finestaride har jeg merket at hårtapet har minket betraktelig og innbiller meg at det har vokst fram noen nye små hår strå på sidene. Skal bli spennende å følge med videre :) Regnet med at jeg hadde mistet ca 20% av håret på toppen før jeg begynte med finasteride.

 

 

Tusen takk, godt å høre at Proscar er så billig, ettersom at jeg skal gå på Rogaine i tilleg, blir en del penger etterhvert. Kjøper du proscar over nett eller på apoteket?

 

Og er dette noe fastlegen kan gi resept for, eller må man bli sendt til spesialist? Fastlegen er ofte veldig vanskelig å overtale til å skrive resept.

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

 

 

 

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

Koster proscar virkelig kun 360 kr for 400 dagers forbruk? Er 19 år og har begynt å miste hår selv. Vurderer å dra til legen for å få resept for proscar.

 

Yes it does! Meg og legen kom fram til at det er omtrent 10x billigere enn å gå på propecia :) Merk deg at det er 100 piller i hver pakke og hver pille skal deles i 4 med en pilledeler som du får på apoteket. Det er pga at hver pille er på 5mg mens den anbefalte dagsdosen er på ish 1mg, så da skal du ta 1/4 del 5 ganger i uka som til sammen blir 6.25 mg. At gj.snittet blir litt under 1mg i uka har etter mange studier ingenting å si for "effekten".

Bare hør med legen, han vil uansett forklare deg nærmere :)

 

Etter 3 uker på finestaride har jeg merket at hårtapet har minket betraktelig og innbiller meg at det har vokst fram noen nye små hår strå på sidene. Skal bli spennende å følge med videre :) Regnet med at jeg hadde mistet ca 20% av håret på toppen før jeg begynte med finasteride.

 

 

Tusen takk, godt å høre at Proscar er så billig, ettersom at jeg skal gå på Rogaine i tilleg, blir en del penger etterhvert. Kjøper du proscar over nett eller på apoteket?

 

Og er dette noe fastlegen kan gi resept for, eller må man bli sendt til spesialist? Fastlegen er ofte veldig vanskelig å overtale til å skrive resept.

 

Ja, jeg fekk resept av fastlegen etter at jeg forklarte sitvasjonen. Egentlig er finestaride laget for å redusere mengden DHT i prostaten siden for høye nivåer av DHT over tid faktisk kan danne kreft. Så hvis du er usikker på om at det er DHT som forårsaker (androgen alopeci) ditt hårtap kan legen enkelt undersøke dette. Vell 90% av alle menn som mister hår har denne diagnosen/sykdommen eller hva jeg skal kalle det :p Deretter gir du resepten til apoteket :)

Endret av Svends1
Lenke til kommentar

Håravfall for menn er en naturlig ting. Det er langt mindre attraktivt for jenter flest om en mann er usikker og forfengelig, enn at han mister håret. Å ta medisiner, med alle de potensielle bivirkningene osv. er i mine øyne ren og skjær galskap, for noe som er utelukkende kosmetisk.

Jeg bare barberer skallen med et par ukers mellomrom. Har ingen problemer med å dra damer. Veldig mange jenter som liker tøffe mannfolk.

Lenke til kommentar

Håravfall for menn er en naturlig ting. Det er langt mindre attraktivt for jenter flest om en mann er usikker og forfengelig, enn at han mister håret. Å ta medisiner, med alle de potensielle bivirkningene osv. er i mine øyne ren og skjær galskap, for noe som er utelukkende kosmetisk.

 

Jeg bare barberer skallen med et par ukers mellomrom. Har ingen problemer med å dra damer. Veldig mange jenter som liker tøffe mannfolk.

  • Alder:33 år gammel

Det er virkelig en stor forskjell mellom 33 år og 18 år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

  • Alder:33 år gammel

Det er virkelig en stor forskjell mellom 33 år og 18 år.

 

 

Klart det. Men jeg begynte å få høye viker når jeg var 18-19. Og de ble veldig mye høyere når jeg var 20-21. Da var jeg allerede begynt å bli skallet foran. Lot det ikke plage meg. Tok til barbermaskinen istedet. Dessuten er ansiktshår noe som fint kompanserer om man føler seg litt naken :)

 

Altså, dette er en naturlig prosess. For noen skjer det veldig tidlig. Ikke bruk masse tid, penger, energi og bekymringer på piller som kan inneholde alt mulig rart og ha masse bivirkninger, og kremer og tull som ikke funker. Kjøp en barbermaskin til et par hundre kroner og ikke gi det noen fler tanker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

 

 

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

Koster proscar virkelig kun 360 kr for 400 dagers forbruk? Er 19 år og har begynt å miste hår selv. Vurderer å dra til legen for å få resept for proscar.

 

Yes it does! Meg og legen kom fram til at det er omtrent 10x billigere enn å gå på propecia :) Merk deg at det er 100 piller i hver pakke og hver pille skal deles i 4 med en pilledeler som du får på apoteket. Det er pga at hver pille er på 5mg mens den anbefalte dagsdosen er på ish 1mg, så da skal du ta 1/4 del 5 ganger i uka som til sammen blir 6.25 mg. At gj.snittet blir litt under 1mg i uka har etter mange studier ingenting å si for "effekten".

Bare hør med legen, han vil uansett forklare deg nærmere :)

 

Etter 3 uker på finestaride har jeg merket at hårtapet har minket betraktelig og innbiller meg at det har vokst fram noen nye små hår strå på sidene. Skal bli spennende å følge med videre :) Regnet med at jeg hadde mistet ca 20% av håret på toppen før jeg begynte med finasteride.

 

 

Tusen takk, godt å høre at Proscar er så billig, ettersom at jeg skal gå på Rogaine i tilleg, blir en del penger etterhvert. Kjøper du proscar over nett eller på apoteket?

 

Og er dette noe fastlegen kan gi resept for, eller må man bli sendt til spesialist? Fastlegen er ofte veldig vanskelig å overtale til å skrive resept.

 

Ja, jeg fekk resept av fastlegen etter at jeg forklarte sitvasjonen. Egentlig er finestaride laget for å redusere mengden DHT i prostaten siden for høye nivåer av DHT over tid faktisk kan danne kreft. Så hvis du er usikker på om at det er DHT som forårsaker (androgen alopeci) ditt hårtap kan legen enkelt undersøke dette. Vell 90% av alle menn som mister hår har denne diagnosen/sykdommen eller hva jeg skal kalle det :p Deretter gir du resepten til apoteket :)

 

Skal bestille time i morgen, men lurte bare på hvordan det gikk med deg? Har hårtapet sluttet/minket helt? Sideeffekter?

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

Har Finasterid noen alvorlige bivirkninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...