Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine taktikker: når du er i luften, hold inne og slipp hold inn og slipp slik at du svømmer i luften. Du kommer lengre fremover. Om du vil fortest ned på bakken stuper du rett ned. Om du åpner fallskjermen tidlig, har du god tid til å se hvor de lander og fly vekk fra nabolagfesten.
2. Når du lander , land gjerne på et lavt tak og hopp ned , så sparer du noen sekunder.
3. Om det er mange rundt meg , løper alltid rett til våpenet. Jeg Skipper alt unødvendig. Husk å sett våpenet på full auto.
Vurder om du skal ha dørene åpnet eller lukket. Er de åpnet kan de enten skjønne at du er der , eller tenke at det huset er allerede.
4. Jeg liker ump uzi og hagle i små nabolag da de spyr ut kuler .hagle er 1 shot med god aim.
5. Granater er OP. Smoke deg inn til fienden eller stun hele huset med flashbangen . Molotov er også gøy.
6. Ha på grønne/mørke klær. Ikke løp rundt i rød singlet.
7. Hold alt knappen nede mens du løper for å se rundt deg med hode uten å endre retning.
8. Biler kan fylles bensin på. Ta gjerne en bil/båt og kjør helt for deg selv hvor enn du vil .
9. Du kan zoome inn på minimappet. Inni en stor firkant er der enda flere firkanter. En liten firkant tar ca 15 sekunder å løpe gjennom. Kalkuler hvor lang tid du har å løpe fra den blå.
10. Med kit og bandages healer deg kun opp til 75% painkillers gir deg gjerne resten.
11. Energydrink fikk jeg høre skal gjøre deg litt raskere (?)
Kommer mer

 

EDIT: 12 : gassmaske gjør at du overlever lengre i den blå sonen, ta den på :)

13:du må egentlig stå i ro når du bandasjerer deg, men du kan faktisk trykke inn en retning, at du tapper den fort, da kommer du deg fort 1 meter , eller om du bandasjerer deg bak en stein og må bevege deg litt men vil fullføre

Endret av dan992
  • Liker 2
Lenke til kommentar

energy drink skal gjøre deg litt raskere ja, jeg prøver enten å komme meg litt vekk ifra folk slik at jeg får loote i fred før jeg går i krigen eller så lande jeg på de populære plassene der du ofte får god loot tidlig men da er det ofte litt vinn eller forsvinn tidlig i game.

Lenke til kommentar

energy drink skal gjøre deg litt raskere ja, jeg prøver enten å komme meg litt vekk ifra folk slik at jeg får loote i fred før jeg går i krigen eller så lande jeg på de populære plassene der du ofte får god loot tidlig men da er det ofte litt vinn eller forsvinn tidlig i game.

samme! noen ganger når jeg "kjeder meg" lander jeg med flere andre. pleier å komme meg tett nok til å plaffe de med hagle. om du får 2 stk (slik jeg ofte gjør) da har de gjort lootejobben for deg :p

Endret av dan992
Lenke til kommentar

prøvde et par runder med randoms på Squad nå, det var helt håpløst uten noe kommunikasjon,

Helt enig i den! dagens første squadrunde endte opp med at en person tok bilen og kjørte over alle 3 20 min ut i spillet, i runde 2 drepte 2 av teammatene meg fordi de ville ha utstyret jeg fikk fra en airdrop :w00t:  :shrug:

Lenke til kommentar

Mye rart i det spillet her føler jeg. Pleier ikke å være den som maser om juks/hacks men har hatt flere runder nå hvor jeg syntes folk tåler mistenkelig mye? Forrige runde så var det en som klarte å ignorere meg fullstendig når vi løp i gass på vei mot trygg sone, selv hadde jeg ca 90% HP og aner ikke hvor mye han hadde men må jo ha vært i gassen minst like lenge så meg så kan vel ikke ha mer enn maks 90% han heller. Jeg fyrer minst 7 skudd i han med Scar-L med fult sett av upgrades og jeg ser indikasjon på at alle treffer da blodet spruter og like fult så klarer han å snu seg rundt og jeg er død på ett skudd. Deretter looter han meg, så løper han ut i den trygge sonen uten å dø.

 

Det kan jo være at jeg har helt absurd med uflaks og at han plutselig bestemmer seg for å snu seg og treffer meg midt i fleisen. Men i hvilken verden dør du ikke av 7 Scar-L skudd på relativt kloss hold når du samtidig er i gassen? Og hvorpå du etterpå klarer å ha såpass mye HP igjen at du klarer å ikke bare løpe de resterende par hundre meterne uten å dø, men også bruke tid på å loote meg før du løper videre?

 

 

Har vært flere andre situasjoner hvor folk helt tilsynelatende klarer å vite nøyaktig hvor du er i diverse bygninger.

Lenke til kommentar

Mye rart i det spillet her føler jeg. Pleier ikke å være den som maser om juks/hacks men har hatt flere runder nå hvor jeg syntes folk tåler mistenkelig mye? Forrige runde så var det en som klarte å ignorere meg fullstendig når vi løp i gass på vei mot trygg sone, selv hadde jeg ca 90% HP og aner ikke hvor mye han hadde men må jo ha vært i gassen minst like lenge så meg så kan vel ikke ha mer enn maks 90% han heller. Jeg fyrer minst 7 skudd i han med Scar-L med fult sett av upgrades og jeg ser indikasjon på at alle treffer da blodet spruter og like fult så klarer han å snu seg rundt og jeg er død på ett skudd. Deretter looter han meg, så løper han ut i den trygge sonen uten å dø.

 

Det kan jo være at jeg har helt absurd med uflaks og at han plutselig bestemmer seg for å snu seg og treffer meg midt i fleisen. Men i hvilken verden dør du ikke av 7 Scar-L skudd på relativt kloss hold når du samtidig er i gassen? Og hvorpå du etterpå klarer å ha såpass mye HP igjen at du klarer å ikke bare løpe de resterende par hundre meterne uten å dø, men også bruke tid på å loote meg før du løper videre?

 

 

Har vært flere andre situasjoner hvor folk helt tilsynelatende klarer å vite nøyaktig hvor du er i diverse bygninger.

ikke at det er realistisk, men om han har armor lvl 3, helmet lvl 3, og han samtidig har tatt painkillers, energy drinks eller evt en Adrenalin syringe da kan du tåle ganske mye har jeg hørt. om du har gassmaske på dør du saktere i den blå sonen. om han brukte med kit så kjøpte han seg 30 sekunder etter han drepte deg.  jeg vet ikke.  angående bygninger så har jeg sett våpenet til folk gjennom vegger . om de står bak en vegg, evt rett før de åpner en dør har jeg sett silenceren gjennom veggen. de har jo tredjepersonsview og kan gjerne se rundt hjørnet. om du sitter i et hjørnet inni rommet har ikke du samme muligheten, om det kan være noe slikt. men ja, mye mistenkelig ute og går. sett på youtube og noen av de har ikke recoil eller siktet står dønn i ro med et 4x scope. kan hende de er pro, men tviler

Lenke til kommentar

dette er et spill jeg har høy interesse for, men venter nok en stund til føre jeg bruker penger på det (har andre spill å spille også)

 

men jeg skulle ønske en av de store utviklerene laga et slikt spill, rart de ikke hiver seg på egentlig, når man ser å mange som spiller.

Lenke til kommentar

 

Mye rart i det spillet her føler jeg. Pleier ikke å være den som maser om juks/hacks men har hatt flere runder nå hvor jeg syntes folk tåler mistenkelig mye? Forrige runde så var det en som klarte å ignorere meg fullstendig når vi løp i gass på vei mot trygg sone, selv hadde jeg ca 90% HP og aner ikke hvor mye han hadde men må jo ha vært i gassen minst like lenge så meg så kan vel ikke ha mer enn maks 90% han heller. Jeg fyrer minst 7 skudd i han med Scar-L med fult sett av upgrades og jeg ser indikasjon på at alle treffer da blodet spruter og like fult så klarer han å snu seg rundt og jeg er død på ett skudd. Deretter looter han meg, så løper han ut i den trygge sonen uten å dø.

 

Det kan jo være at jeg har helt absurd med uflaks og at han plutselig bestemmer seg for å snu seg og treffer meg midt i fleisen. Men i hvilken verden dør du ikke av 7 Scar-L skudd på relativt kloss hold når du samtidig er i gassen? Og hvorpå du etterpå klarer å ha såpass mye HP igjen at du klarer å ikke bare løpe de resterende par hundre meterne uten å dø, men også bruke tid på å loote meg før du løper videre?

 

 

Har vært flere andre situasjoner hvor folk helt tilsynelatende klarer å vite nøyaktig hvor du er i diverse bygninger.

ikke at det er realistisk, men om han har armor lvl 3, helmet lvl 3, og han samtidig har tatt painkillers, energy drinks eller evt en Adrenalin syringe da kan du tåle ganske mye har jeg hørt. om du har gassmaske på dør du saktere i den blå sonen. om han brukte med kit så kjøpte han seg 30 sekunder etter han drepte deg.  jeg vet ikke.  angående bygninger så har jeg sett våpenet til folk gjennom vegger . om de står bak en vegg, evt rett før de åpner en dør har jeg sett silenceren gjennom veggen. de har jo tredjepersonsview og kan gjerne se rundt hjørnet. om du sitter i et hjørnet inni rommet har ikke du samme muligheten, om det kan være noe slikt. men ja, mye mistenkelig ute og går. sett på youtube og noen av de har ikke recoil eller siktet står dønn i ro med et 4x scope. kan hende de er pro, men tviler

 

Har selv sett våpenet til folk gjennom veggen men slike ting burde kanskje vært luket vekk selv for et EA spill. men spillet er ganske tidlig i utviklinga så regner med det blir bedringer på sikt,

 

Men er vel som alle andre spill mange cheatere ute å går, nå har ikke PUBS et skikkelig anti cheat programm ennå men regner med det blir mindre når dette er på plass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har aldri spilt slike "last one alive" spill før. Jeg kjøpte battlegrounds og syntes det er veldig gøy. Noen ganger hopper jeg på de mest populære stedene for og ha mye action. Andre ganger flyr jeg langt og vekk fra andre og er super sneaky på vei inn mot sirkelen og kjører aldri bil om det ikke er absolutt nødvendig..

 

Men jeg har funnet noen rare spawns noen ganger hvor det ligger AKM,M16A4,M416,Hagle og over 100 skudd av hver type + Vest,Sekk,Gassmasker,Siliencer,Sikter og Magasiner i små hus midt i ingenmannsland og i samme rom. Regner med at det er bugg.

Lenke til kommentar

Den gassmaske greia er for å se kul ut.

http://battlegrounds.gamepedia.com/Gas_Mask_(Full)

Forresten, hva synes folk om patchen? Jeg kom nettopp hjem og den er på vei ned nå. Håper at jeg får litt bedre FPS. Tydelig at jeg burde oppgradere PCen snart. Ikke at et early access spill er en god benchmark.

EDIT: 

Når det kommer til tips/ting jeg liker å gjøre. 

Start i utkanten, ved mindre du ønsker action. Lær deg steder hvor du kan finn ok loot.
Så dreper du de som har loota bra steder og tar deres stuff. Ta folk når de er på vei ut av

de populære områdene. Jeg har printa ut et kart der jeg markere steder jeg liker/ikke liker.

Jeg har funnet ut at det er mye bedre å la andre jobbe for deg. Det gir kanskje litt mindre

kills totalt sett, men det gir deg gode muligheter for å overleve lenge.

 

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...