Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har du vært noen steder i nærheten av Dallas som kan anbefales? Ettersom DFW er en AA-hub kan det være aktuelt å reise i/rundt Texas.

Har ikke vært der, men har hørt at San Antonio er verdt å få med seg så jeg har den på todo-listen.

 

Både San Antonio og Austin er fint. Houston er forferdelig, har bodd der tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg holder for øyeblikket på med en masteroppgave, og blir ferdig en gang i November, og har planer om å reise etter dette. Ca. hvor nært inntil avreise kan jeg forvente å få flybilletter til slike "tilbudspriser" som det snakkes om her? Kan man få det, selv om avreise er om 2 uker f.eks?

Det er ingen som vet det sikkert, men jo mindre fleksibel du er på reisemål, dag du reiser på og mer populært det er å reise dit i den perioden, jo mindre sannsynlig er det at prisene vil holde seg lave dit hvor du ser gode tilbud nå.

Lenke til kommentar

 

Jeg holder for øyeblikket på med en masteroppgave, og blir ferdig en gang i November, og har planer om å reise etter dette. Ca. hvor nært inntil avreise kan jeg forvente å få flybilletter til slike "tilbudspriser" som det snakkes om her? Kan man få det, selv om avreise er om 2 uker f.eks?

Det er ingen som vet det sikkert, men jo mindre fleksibel du er på reisemål, dag du reiser på og mer populært det er å reise dit i den perioden, jo mindre sannsynlig er det at prisene vil holde seg lave dit hvor du ser gode tilbud nå.

 

Er egentlig veldig fleksibel på dato og reisemål, typ siste halvdel av november til enten nord amerika / Asia / australia. Så da er det kanskje håp ;)

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg bare skal bestille billett til New York med Norwegian til 1947,- nå før det blir dyrere. Vil dra i slutten av april/starten av mai, den til 1947 er søndag 3. mai.

 

Er det bare å reservere seg nå, eller er det penger å spare, evt. mulig å "oppgradere" uten en alt for stor prisøkning hos et annet flyselskap?

Lenke til kommentar

Har funnet prisen nede i 2.700 kr hos United f.eks. direkte OSL-EWR. Der er første bagasje inkludert i prisen og du får et måltid. Skal du ha det hos Norwegian, så er det vel 399 kr ekstra per vei.

Så totalt ganske lik pris, men har du noe bruk for evt bonuspoengoppsparing hos Norwegian eller SAS/Eurobonus?

Lenke til kommentar

Har funnet prisen nede i 2.700 kr hos United f.eks. direkte OSL-EWR. Der er første bagasje inkludert i prisen og du får et måltid. Skal du ha det hos Norwegian, så er det vel 399 kr ekstra per vei.

Så totalt ganske lik pris, men har du noe bruk for evt bonuspoengoppsparing hos Norwegian eller SAS/Eurobonus?

Har veldig lite bonuspoeng fra før, så det spiller egentlig veldig liten rolle.

 

Jeg drar fra Trondheim, så allerede der vil det nok bli en del dyrere enn de 2700,- fra Oslo.

Selv har jeg kun sett priser på rundt 14k hos United. Skal nevnes at jeg skal ha enveisbillett, noe som ser ut til å koste skjorta hos de fleste selskapene unntatt Norwegian.

Lenke til kommentar

Selv har jeg kun sett priser på rundt 14k hos United. Skal nevnes at jeg skal ha enveisbillett, noe som ser ut til å koste skjorta hos de fleste selskapene unntatt Norwegian.

Nettverkselskaper tar business-priser for enveis interkontinentale reiser. Kjøper du tur/retur og kaster retur-billetten så koster det raskt halvparten.

 

Air Berlin og Norwegian lar deg kjøpe bare en vei uten å straffe deg.

Lenke til kommentar

 

Selv har jeg kun sett priser på rundt 14k hos United. Skal nevnes at jeg skal ha enveisbillett, noe som ser ut til å koste skjorta hos de fleste selskapene unntatt Norwegian.

Nettverkselskaper tar business-priser for enveis interkontinentale reiser. Kjøper du tur/retur og kaster retur-billetten så koster det raskt halvparten.

 

Air Berlin og Norwegian lar deg kjøpe bare en vei uten å straffe deg.

 

Javel =S

 

Skal søke litt rundt etter tur/retur billetter og se om jeg finner noe som ikke er så langt fra norwegian sin. Litt dumt at de færreste har kalender hvor jeg kan se alle prisene, i stedet for at jeg må søke på hver enkelt dato.

 

EDIT:

 

Kjapt spørsmål.

 

Ved søk av tur/retur billetter hos SAS finner jeg Trondheim - New York til 2500,- samt retur til ca samme pris.

Vil jeg kunne kjøpt billetten til New York for 2500,- og bestilt SAS Go Flex alternativet som returbillett og fått den refundert?

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

 

Nettverkselskaper tar business-priser for enveis interkontinentale reiser. Kjøper du tur/retur og kaster retur-billetten så koster det raskt halvparten. Air Berlin og Norwegian lar deg kjøpe bare en vei uten å straffe deg.

 

Interessant. Jeg tenker å reise fra Australias østkyst (Brisbane/Gold Coast/Melbourne/Sydney) til Norge (endestopp Bergen, sannsynligvis via Oslo) rett før jul, typ rundt. 20. desember. Du mener vel ikke at jeg vil kunne spare på å kjøpe tur-retur her? Interkontinentale reiser er jo typisk ganske lange reiser?

 

Ellers, har noen anbefalinger angående å finne billigste tur, typ nettsteder? Eventuelt en god taktikk for å kanskje finne ut om jeg kan kjøpe to separate turer, f.eks. Melbourne-Dubai og så Dubai-Oslo og dermed spare penger?

 

Billigste jeg har funnet til nå er Melbourne-Oslo for 8600kr, mulig at det ikke fås for billigere :(

 

Bra tråd forresten, beklager hijackingen.

Lenke til kommentar

Interessant. Jeg tenker å reise fra Australias østkyst (Brisbane/Gold Coast/Melbourne/Sydney) til Norge (endestopp Bergen, sannsynligvis via Oslo) rett før jul, typ rundt. 20. desember. Du mener vel ikke at jeg vil kunne spare på å kjøpe tur-retur her? Interkontinentale reiser er jo typisk ganske lange reiser?

 

Ellers, har noen anbefalinger angående å finne billigste tur, typ nettsteder? Eventuelt en god taktikk for å kanskje finne ut om jeg kan kjøpe to separate turer, f.eks. Melbourne-Dubai og så Dubai-Oslo og dermed spare penger?

 

Billigste jeg har funnet til nå er Melbourne-Oslo for 8600kr, mulig at det ikke fås for billigere :(

 

Bra tråd forresten, beklager hijackingen.

Selv om du kun skal en vei vil det vanligvis være billigere med netteverkselskaper å kjøpe tur/retur om du skal på en interkontinental reise slik som dette er.

 

Om du kun skal en vei ville det ofte vært mulig å få til noe kronglete som kan spare noen tusenlapper, for eksempel med Air Asia via Kuala Lumpur, men så nært opp til reise i høysesong kan du ikke lengre regne med å finne så veldig billigere alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...