Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

 

Tenkte meg til USA i starten av mai neste år, og vil selvfølgelig ha så billige billetter som mulig. Foreløbig er det ikke mulig å bestille billetter hos norwegian senere enn 28. mars, enveisbillett til New York ligger på 1500,-.

Kan jeg få denne prisen på mai også hvis jeg er ute i god tid? Og har norwegian en slags varsling på pris på billettene sine?

Du får akkurat nå billetter til New York til rundt 3k med united. Det er da inkludert setereservasjon, underholding, mat og drikke, innsjekket bagasje og pledd om du trenger det ... som alt koster ekstra hos Norwegian.

 

Skal du til New York i mai bør du slå til der nå.

 

Har aldri flydd med noen særlig ekstra luksus. Er det verdt de 1500 kronene ekstra? Tenkte å ha med alt av bagasje opp i flyet, så akkurat den biten skulle ihvertfall være dekket.

http://matrix.itasoftware.com

 

Men de har ikke med billigselskapene da.

 

http://www.momondo.no

 

Usikker på om de har en direkte lavpriskalender, men de har i alle fall noe lignende.

Takker. Skal sjekke det ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har aldri flydd med noen særlig ekstra luksus. Er det verdt de 1500 kronene ekstra?

Ekstra? Det er prisen for flight tur/retur.

 

Ellers bør du ta en titt på: http://flybilligst.com/ De har ikke med United der, men Lufthansa som reselger United kommer opp billigst.

 

Jeg skal ha enveisbillett til New York. :p

 

Flybilligst får jeg ikke helt til å fungere, blir tur/retur selv om jeg velger en vei.

 

Edit: Når jeg söker inne på united airlines sine nettsider får jeg opp enveisbilletter til 14000 ++. Hvor fant du de billige?

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

Jeg skal ha enveisbillett til New York. :p

 

Flybilligst får jeg ikke helt til å fungere, blir tur/retur selv om jeg velger en vei.

 

Edit: Når jeg söker inne på united airlines sine nettsider får jeg opp enveisbilletter til 14000 ++. Hvor fant du de billige?

Skjønte ikke at du kun skulle én vei. Vær klar over at immigration ikke liker folk med enveisbillett.

 

På interkontinentale flighte er vanligvis enveisbilletter langt dyrere enn tur/retur, dette fordi det vanligvis er businessreisende som kun kjøper én vei og da vil de at de skal kjøpe business.

Lenke til kommentar

Så man MÅ ikke ha returbillett når man kommer med fly? Det hadde jo vært veldig praktisk, da jeg ikke vet hvor i landet jeg er når det er tid for hjemreise.

Hva kan eventuelt skje om man ikke har billett?

 

Lurer også på hva som skjer hvis man blir værende lengre enn de tillatte 90 dagene.

 

har har hvert i Usa noen ganger nå, har ALDRI blitt spurt om returbilett, flere av gangene har jeg heller ikke harr returbilett, aldri hvert noe problem

Lenke til kommentar

 

Så man MÅ ikke ha returbillett når man kommer med fly? Det hadde jo vært veldig praktisk, da jeg ikke vet hvor i landet jeg er når det er tid for hjemreise.

Hva kan eventuelt skje om man ikke har billett?

 

Lurer også på hva som skjer hvis man blir værende lengre enn de tillatte 90 dagene.

 

har har hvert i Usa noen ganger nå, har ALDRI blitt spurt om returbilett, flere av gangene har jeg heller ikke harr returbilett, aldri hvert noe problem

 

Det er jo gode nyheter. Hvor mange turer er det snakk om?

 

Noen som vet hva konsekvensene kan väre om man blir "tatt" uten returbillett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Robertaas kan la seg spikre inni en trekasse og så se hvor han havner hen , som en slags rulett (akkurat som dansken gjorde med Egon Olsen i "på sporet") ;)

 

"Lurer også på hva som skjer hvis man blir værende lengre enn de tillatte 90 dagene"

 

Trukke CPB blir helt begeistra for det , for å si det sånn.........

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Så man MÅ ikke ha returbillett når man kommer med fly? Det hadde jo vært veldig praktisk, da jeg ikke vet hvor i landet jeg er når det er tid for hjemreise.

Hva kan eventuelt skje om man ikke har billett?

 

Lurer også på hva som skjer hvis man blir værende lengre enn de tillatte 90 dagene.

 

Jeg bestillte billetter med United i går, og fikk t/r for 3500 mellom Oslo og L.A. Av det jeg har lest meg opp på om Visa Waiver så kan du virkelig ikke bli i over 90 dager. Da kommer du i trøbbel siden det under Visa Waiver ikke er mulig å forlenge "oppholdstillatelsen" du får når du lander. Dersom du planlegger å være der i lenger enn 90 dager må du på ambassaden i Oslo og søke om turistvisum. Dette er det mulig å forlenge når du først er der borte.

 

Visa Waiver (ESTA) krever at du har returbillett eller onward billett som går utenfor USA btw.

Endret av Niuroumian
Lenke til kommentar

har har hvert i Usa noen ganger nå, har ALDRI blitt spurt om returbilett, flere av gangene har jeg heller ikke harr returbilett, aldri hvert noe problem

 

 

At man ikke har blitt spurt betyr ikke at det er greit.

 

http://travel.state.gov/content/visas/english/visit/visa-waiver-program.html

"If arriving by air or sea, you must be arriving on an approved air or sea carrier. You must also have a round trip ticket indicating return passage to a country* outside the United States."

 

 

 

Man kan selvsagt si at det er lite sannsynlig at man blir kontrollert for det eller at betjentene man har truffet på ikke bryr seg om det, men reglene er klare. Det er også klare regler på at man ikke kan bli mer enn 90 dager. Om man synes risiko for deportering og forbud mot fremtidige besøk til USA er greit så er det bare å stå på.

Lenke til kommentar

Spørs om det ender med at jeg kjøper meg den billigste billetten ut av landet jeg kan finne før jeg reiser dit. Kan ikke koste all verden for en tur til Canada.

Canada vil vel ikke godta at du kommer uten returbillett og de er strengere enn immigration i USA.

 

Og såkalt "visa run" fra USA er vel heller ikke tillatt selv om det er mange som slipper gjennom med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spørs om det ender med at jeg kjøper meg den billigste billetten ut av landet jeg kan finne før jeg reiser dit. Kan ikke koste all verden for en tur til Canada.

Canada vil vel ikke godta at du kommer uten returbillett og de er strengere enn immigration i USA.

 

Og såkalt "visa run" fra USA er vel heller ikke tillatt selv om det er mange som slipper gjennom med det.

 

Hva er visa run? Selv tenkte jeg bare for å vise en billett ut av landet, ikke for å utvide de 90 dagene. Hvis det var det du mente.

Lenke til kommentar

Hva er visa run? Selv tenkte jeg bare for å vise en billett ut av landet, ikke for å utvide de 90 dagene. Hvis det var det du mente.

Milage run betyr å ta en snartur ut av landet for å få nye 90 dager opphold. Om noen først bestemmer seg for å sjekke deg grundig når du kommer til USA er neppe en billett tur/retur Canada noe som vil berolige dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...