Gå til innhold

Hjelp til laderkjøp til gammel bærbar


Anbefalte innlegg

Siden min nesten ubrukte laptop nylig gikk åt skogen må jeg ta i bruk en av mine gamle maskiner. Lurte på om noen kan gi litt veiledning til hva slags ladekabel jeg trenger å kjøpe siden den forrige hadde brudd og ble kastet. Maskinen er en HP G7000 og ladeinngangen er rund med en sånn metallstikke midt i rundingen. Kan noen komme med noen linker pls?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://altitec.no/pc-lader-ac-adapter-hp-compaq-65w-18-5v-4-8x1-7mm-tip1.html

 

Dette er det som matcher spare-nummer i servicemanualen på den spesifikke modellen (457685-001)

 

90W med 4,8X1,7mm plugg vil også virke så lenge det er innenfor 18.5V-19.5V med riktig polaritet. HP kjører vanligvis pluss i senter, men kjenner ikke detaljene om dette på disse adapterene, så det bør du i såfall sjekke først, så du ikke risikerer å ende opp med blårøyk. Det mest logiske er dog å videreføre pluss i senter.

Lenke til kommentar

Ja da har laderen kommet i postkassen men den passet selvfølgelig ikke, den var før stor for åpningen. Lurte på om jeg kan rulle sammen litt aluminiumsfolie og trykke inni og rundt laderen for å prøve å få start på pc til jeg får tak i riktig størrelse?

Lenke til kommentar

Ja da har laderen kommet i postkassen men den passet selvfølgelig ikke, den var før stor for åpningen. Lurte på om jeg kan rulle sammen litt aluminiumsfolie og trykke inni og rundt laderen for å prøve å få start på pc til jeg får tak i riktig størrelse?

 

Det var dumt, hvilken kjøpte du? 

 

Jeg kan ikke anbefale den løsningen, maskinene vil gi feilmelding om den merker at spenning ikke er riktig, da burde ikke maskinen starte. I verste fall kan du ødelegge ladeporten.

Lenke til kommentar

 

Ja da har laderen kommet i postkassen men den passet selvfølgelig ikke, den var før stor for åpningen. Lurte på om jeg kan rulle sammen litt aluminiumsfolie og trykke inni og rundt laderen for å prøve å få start på pc til jeg får tak i riktig størrelse?

Det var dumt, hvilken kjøpte du?

 

Jeg kan ikke anbefale den løsningen, maskinene vil gi feilmelding om den merker at spenning ikke er riktig, da burde ikke maskinen starte. I verste fall kan du ødelegge ladeporten.

Jeg kjøpte den du linket til. Hmm ok da dropper jeg det. Har de slike små tuter til å sette på for eksempel på power/elkøp eller lignende, vet du det?
Lenke til kommentar

 

 

Ja da har laderen kommet i postkassen men den passet selvfølgelig ikke, den var før stor for åpningen. Lurte på om jeg kan rulle sammen litt aluminiumsfolie og trykke inni og rundt laderen for å prøve å få start på pc til jeg får tak i riktig størrelse?

Det var dumt, hvilken kjøpte du?

 

Jeg kan ikke anbefale den løsningen, maskinene vil gi feilmelding om den merker at spenning ikke er riktig, da burde ikke maskinen starte. I verste fall kan du ødelegge ladeporten.

Jeg kjøpte den du linket til. Hmm ok da dropper jeg det. Har de slike små tuter til å sette på for eksempel på power/elkøp eller lignende, vet du det?

 

 

Mulig jeg ordla meg dumt i den posten, men AC/watt var riktig på den, men ikke nødvendigvis pluggstørrelsen. 

 

De universelle har plugger du kan bytte ut, om din har det kan det være mulig å kjøpe en overgang. Jeg tror ikke det er et veldig stort marked for det dessverre. Jeg har selv benyttet en universell lader på laptop, og min erfaring var at selve pluggen ble langt varmere enn den originale laderen, muligens pga. litt dårligere passform.

 

Om du får noen til å bytte pluggen ved å lodde på en annen så vil det nok fungere, men det også er en dårligere løsning enn å returnere den laderen og kjøpe en med riktig plugg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja da har laderen kommet i postkassen men den passet selvfølgelig ikke, den var før stor for åpningen. Lurte på om jeg kan rulle sammen litt aluminiumsfolie og trykke inni og rundt laderen for å prøve å få start på pc til jeg får tak i riktig størrelse?

Det var dumt, hvilken kjøpte du?

 

Jeg kan ikke anbefale den løsningen, maskinene vil gi feilmelding om den merker at spenning ikke er riktig, da burde ikke maskinen starte. I verste fall kan du ødelegge ladeporten.

Jeg kjøpte den du linket til. Hmm ok da dropper jeg det. Har de slike små tuter til å sette på for eksempel på power/elkøp eller lignende, vet du det?

Mulig jeg ordla meg dumt i den posten, men AC/watt var riktig på den, men ikke nødvendigvis pluggstørrelsen.

 

De universelle har plugger du kan bytte ut, om din har det kan det være mulig å kjøpe en overgang. Jeg tror ikke det er et veldig stort marked for det dessverre. Jeg har selv benyttet en universell lader på laptop, og min erfaring var at selve pluggen ble langt varmere enn den originale laderen, muligens pga. litt dårligere passform.

 

Om du får noen til å bytte pluggen ved å lodde på en annen så vil det nok fungere, men det også er en dårligere løsning enn å returnere den laderen og kjøpe en med riktig plugg.

ok takk for god info. Jeg kjenner en som kan lodde for meg men kanskje best å bare bytte den og kjøpe en riktig str. Takk uansett for all hjelp :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...