Gå til innhold

Gaming laptop 9000 kr.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg tenkte jeg skulle kjøpe en Gaming Laptop, jeg har ikke stor peiling på dette her.

Har ikke noen spesielle krav egentlig, bare ikke noe dyrere enn 8-9000 kr.

Er det noen her som kan komme med noen forslag til meg, slik at jeg får best ut av det budsjettet jeg har. Vil helst kjøpe i butikk.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte akkurat denne nå... fikk en grill (som jeg ikke trenger) og office 365 (kampanje gikk ut ved midnatt) på kjøpet.

 

https://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/LE80WK000GMX/lenovo-legion-y520-15-6-barbar-gaming-pc-sort?scid=Pricecomparison2989

 

Ikke like god som den vidor linket til, men jeg er ikke så kravstor på spillfronten.

 

Edit: ser nå at min utgave mangler lys i tastaturet hvilket mange andre har.. kan være en smell

Endret av BobTheBuilder
Lenke til kommentar

Hei,

 

Som jeg nevnte i posten ovenfor kjøpte jeg en Lenovo Legion. Jeg har fått denne og holder på å titte litt på aktuelle spill. Jeg har for så vidt ikke så store ambisjoner, men har sjekket noen spill jeg hadde hatt lyst å prøve. Jeg ser imidlertid at jeg kanskje har litt for store forhåpninger. Når jeg ser på minimum requirements på flere av de nyere spillene så ser grafikkortet mitt (1050) ut til å være ok, men det står at man bør ha i størrelsesorden 3.4 GhZ prosessor overalt. Jeg har kun 2.5 GhZ. Skal jeg bare glemme denne typen spill? Har sett på Mass Effect Andromeda, The Witcher 3, Metal Gear Solid, Fallout 4 og flere...

 

Eksempelvis Mass Effect Andromeda står det følgende:

 

MINIMUM SYSTEMKRAV

OPERATIVSYSTEM: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 og Windows 10
PROSESSOR: Intel Core i5 3570 eller AMD FX-6350
MINNE: 8 GB RAM
GRAFIKKORT: NVIDIA GTX 660 2 GB, AMD Radeon 7850 2 GB
HARDDISK: Minst 5 GB ledig plass
DIRECTX: DirectX 11

ANBEFALTE SYSTEMKRAV

OPERATIVSYSTEM: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 og Windows 10
PROSESSOR: Intel Core i7-4790 eller AMD FX-8350
MINNE: 16 GB RAM
GRAFIKKORT: NVIDIA GTX 1060 3 GB, AMD RX 480 4 GB
HARDDISK: Minst 5 GB ledig plass
DIRECTX: DirectX 11

Lenke til kommentar

Enkelte spill er mer begrenset av CPU enn GPU. Husk at du har en 7700HQ som kjører turbo helt opp i 3.8 GHz når det er behov for det. Maskinen støtter også extreme cooling ved å la viftene gå på max. Har du på optimal kjøling på kan du også tune prosessoren bra med Intel sitt eget verktøy. Dette funker bra med lukkede hodetelfoner når du spiller siden støyen dempes bra. Du har med andre ord et ganske bra utganspunkt for ferske spill

 

Sett helst PC'en slik at den har rikelig med kald luft til å kjøle med for å optimaliser ytterligere.

Mine egne tester tilsier at det som regel lønner seg å bygge opp bunnen på maskinen litt når den henter luft derfra. På denne maskinen ser det ut til at det er dette som er tilfellet. Fikk god effekt med å bygge opp bakkanten med litt i underkant av 1 cm med noe så enkelt som et viskelær og gaffatape. Low-tech solutions for hi-tech problems.

https://downloadcenter.intel.com/product/66427/Intel-Extreme-Tuning-Utility-Intel-XTU-

Lenke til kommentar

Hei,

 

Takk for svar. Jeg må presisere at den som jeg har er med 7300 HQ. Står at min kan nå 3.5 på boost når jeg leser på Lefdal sine sider. Se posten min et par hakk over (26. Juni) for den spesifikke jeg kjøpte. Den har i5 og 1050 med 2 GB ram. Fortsatt ok?

 

Så også gjennom anmeldelsen. La merke til at det noen steder eller på et tidspunkt kun ble brukt 1050 Ti, men her i Norge selges den også med kun 1050.

Lenke til kommentar

Ok, vurderte komplett-linken over innlegget ditt, men 7300HQ er fremdeles en god CPU. Det er litt forskjell på i5 og i7, men ikke så mye som folk tror i praksis. Justerer du ting optimalt i maskinen og spillene er det fremdeles en god del å hente. Det snurrer også rundt med 2GB på skjermkortet. Som regel kan man streame textures ved behov og om man regulerer ned litt på settings fungerer gjerne ting med mindre dediktert RAM bra, men jeg tenker også at en best mulig specca maskin varer lengre og er verdt en noe høyere kostnad om man kan prioritere sånn.

 

Lider du av buyers remorse og vil ha kjappere CPU og mer minne på GPU kan du vel benytte angreretten med det stresset det medfører.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...