Gå til innhold

Bærbar uten livslyst


Anbefalte innlegg

Har en Acer Aspire 7551

som ikke vil starte opp.
Trodde først det var HDD som var ødelagt og byttet den ut uten at dette hjalp
Prøvde å komme in i BIOS men det nytter ikke, det kommer ingen info på skjermen ,helt svart.

Lurte på om skjermen var gåen men den står koblet tll TV og det er ingen tegn der heller

 

prøvde å sette in og starte med Windows installasjon cd men du hører kun CD-rom som spinner opp og ikke mer.

Det en SSD HDD som står i maskinen, men det er ingen tegn som viser at den fungerer ( dette var både på den gamle og nye, begge SSD)

Kan det være RAM brikkene, eller er det bare å bytte hele pc`en

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke får opp BIOS engang, så ville jeg prøvd å nappe en å en RAM brikke for å se om du kommer videre da.

Kan også røske ut CMOS i et par min bare for å få BIOS tilbake til standard oppsett.

Ta også ut batteriet og kun la strøm adapter vare tilkoblet når du prøver å starte.

 

Sjekk ut denne siden: Er vist et vanlig acer problem

http://lowendguru.com/2010/02/how-to-fix-the-acer-aspire-one-black-screen/

 

Hører du om maskinen er på?  Men kun svart skjerm, så kan det vare Acers'  "Black Screen of Death" Vanlig problem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fjernet CMOS batteriet og vil erstatte dette med ett nytt
Betegnelsen på det gamle er CR2032
Jeg har batterier hjemme med betegnelsen  CR2025 , kan jeg bruke disse

Da jeg kjøpte disse skulle jeg og ha CR2032 for en fjernkontroll og fikk beskjed om det var samme batteriene.
Noen som vet om dette.

Er ikke vant med så avansert data så det er tungvint bare å sette sammen kun for å prøve

Mvh

Lenke til kommentar

Sette in cr2025 uten at de hjalp - det passte i holderen

 

før jeg byttet batteri klarte jeg å få liv ved å nullstille BIOS ved tatsten

 

jeg skrudde av pc for å flytte den hvor den skal være i bruk. Etter dette får jrg ingen kontakt selv etter bttte av batteri

 

Om en av RAM brikkene er kaputt, vil det medføre svart skjerm?

Mvh

Lenke til kommentar

RAM: det er jo lett å finne ut av - ta ut en av brikkene om gangen og se om maskinen starter opp igjen.

Ellers, vanlig "prosedyre" når en maskin ikke starter er (etter at man har tatt ut RAM-brikkene og satt dem inn igjen) er å plugge ut og inn kontakter på hovedkortet.

Ikke sikkert at det er så lett på en bærbar uten og demontere den helt. :-/

Dersom maskinen er noen år gammel, så kan det være dårlig kontakt ett eller flere steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...