Gå til innhold

Kraftig bærbar til spill og hverdag


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er totalt utdatert på hva som er bra og ikke bra. 

 

Jeg ser etter en bærbar som kan "alt".

 

Alt fra  å glo på Youtube til krevende spill som Far cry 4, Gta V, Skyrim på høy grafikk 

 

Vil ikke at den skal koste skjorta, tenkte sånn 8.000-10.000,-

 

Vil også at den skal ha et kjapt nettverkskort og såklart hdmi da jeg kobler til en større skjerm.

 

 

Multicom Kunshan N850 

 

 

Multicom Aeron GS510

 

 

Hvordan vil disse møte mine behov? 

:)

Endret av -Just-Me-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et VELDIG viktig tips ville være å ikke gå for noe som heter "gaming" i seg. Ser at de fleste laptopper, da spesielt MSI, Alienware og noe Asus maskiner kan være ekstremt dyre og se tøffe ut, og ha "gaming" i tittelen, som oftest så er det et salgstriks. Dette gjelder da ikke alle maskiner, har bare hørt, og erfart at mange går på det trikset etter å selv jobbet i elektro-butikk. 

 

Multicom vil jeg si er å stole på, og Kunshan-varianten ser veldig grei ut. Tror nok den vil passe deg helt ok, den har bedre grafikk-kort enn Aeron, men du mister da bittelitt på prosessoren. 

 

Ville for all del holdt meg vekke fra MSI, jeg har ikke vært heldig med det merket eller supporten deres. 

Lenke til kommentar

Et VELDIG viktig tips ville være å ikke gå for noe som heter "gaming" i seg. Ser at de fleste laptopper, da spesielt MSI, Alienware og noe Asus maskiner kan være ekstremt dyre og se tøffe ut, og ha "gaming" i tittelen, som oftest så er det et salgstriks. Dette gjelder da ikke alle maskiner, har bare hørt, og erfart at mange går på det trikset etter å selv jobbet i elektro-butikk. 

 

Multicom vil jeg si er å stole på, og Kunshan-varianten ser veldig grei ut. Tror nok den vil passe deg helt ok, den har bedre grafikk-kort enn Aeron, men du mister da bittelitt på prosessoren. 

 

Ville for all del holdt meg vekke fra MSI, jeg har ikke vært heldig med det merket eller supporten deres. 

Hei, takk for tips!

 

Mister man mye ytelse fra den i7 CPU'en til en i5? 

 

Vil også at pcen skal ha rask oppstart, tipper du at begge er rimelig kvikke? :D

 

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-n850-156-full-hd/cat-p/c/p10636126

 

Gikk opp litt over 1000, denne har GeForce GTX 1050 Ti 4GB (Pascal) som ser bedre ut i følge det jeg har skjønt og

i7-7700HQ-prosessor 2.8GHz, 4 kjerner fra i5 av den billigere varianten

Endret av -Just-Me-
Lenke til kommentar

Om du har mulighet til å gå litt over 10k så får du maskiner med betydelig bedre spillytelse. F.eks denne: https://www.komplett.no/product/908904/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/gaming-pc-er/asus-fx502vm-156-fhd-matt# skjermkortet er 150% raskere enn 960m, ca dobbelt så kjapt som 1050 og 40% kjappere enn 1050ti.

 

For GTA:V og Far cry 4 på høy grafikk så vil jeg si 1060 er påkrevd :)

Lenke til kommentar

Det som jeg ser som negativt med den er at den trolig har en TN skjerm og heller ikke g-sync. Ellers har jeg vurdert den selv.

Det er vell av sånne grunner den er den klart billigste 1060-bærbare det er mulig å få kjøpt. TN-skjermer kan være bra, selv om IPS ofte er bedre, du kan dog få endel backbleed på sistnevnte. G-sync er og kjekt, men ikke avgjørende i min verden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...