Gå til innhold

Hvilke drivere trenger jeg til en ny-formatert laptop?


Armas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en gammel laptop fra jobb som skal brukes som en slags hjemmesentral for hjemmeautomasjon. 

 

Jeg har formatert harddisken og installert windows7 (som var det jeg hadde lisens på). 

 

Hvilke drivere trenger jeg nå å laste ned, og hvor bør jeg laste dem ned fra? På HP sine hjemmesider så er det jo en kjempeliste over drivere til denne laptoppen, men hvilke trenger jeg, og er det bedre å laste dem ned fra hver enkelt produsent?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man går inn i Device Manager vil man se hvilke "devices" som mangler driver. (Angitt med gult utropstegn?)

Derfra kan man også velge å installere driver, inkl. "search for driver on Windows Update" (eller hva det nå enn står)

 

Noen ganger må man manuelt installere driver for nettverkskortet, men deretter burde det gå mer eller mindre av seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man går inn i Device Manager vil man se hvilke "devices" som mangler driver. (Angitt med gult utropstegn?)

Derfra kan man også velge å installere driver, inkl. "search for driver on Windows Update" (eller hva det nå enn står)

 

Noen ganger må man manuelt installere driver for nettverkskortet, men deretter burde det gå mer eller mindre av seg selv.

Det er en lang liste hos HP over drivere for nettverk. 10 stk for min modell fra HP.  

Er det denne som er til nettverkskortet?

 

Intel 82577LM and 82577LC Gigabit Ethernet Driver

Lenke til kommentar

Det er en lang liste hos HP over drivere for nettverk. 10 stk for min modell fra HP.  

Er det denne som er til nettverkskortet?

 

Intel 82577LM and 82577LC Gigabit Ethernet Driver

 

Den er i hvert fall til et nettverkskort ...

 

Noen ganger kan man få noen hint ved å lese tekststrengene som står på Details-tab'en under Properties for det du mistenker kan være nettverkskortet i Device Manager.

 

Men det enkleste er å finne ut hva slags hardware maskinen består av FØR man sletter alt innholdet på harddisken og starter fra scratch.

 

Hvis du ikke finner ut hvilket nettverkskort du har, så er det prøving og feiling som gjelder.

Hvis du prøver å installere en driver som ikke passer til nettverkskortet, så vil du som regel få klar beskjed om det.

 

edit: PC'en tar ikke skade av at du prøver å installere feil driver. Da er det bare å prøve en annen driver.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...