Gå til innhold

IKKE usikker lenger! MSI gs63vr sendt i retur, MULTICOM sin p651rs på plass


Smultring77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lefdal slår til med denne hp. 14 lapper MED G SYNC 

til og med den blir bedre enn msién

 

https://www.prisguide.no/produkt/hp-omen-17-x9x95ea-275365

 

Ja, jeg så den. Men du sa vel i en annen post at i5 CPU var uaktuelt?

 

Når det gjelder Multicom alternativ så hadde jeg personlig testet den 17" modellen med GTX1070. Det er for mye ytelse å kaste på søpla for meg bare fordi noen andre synes den bråker for mye. Jeg hadde en Clevo selv for noen år siden som jeg solgte til en kompis. 

Jeg advarte han før han kom om at den hørtes ut som et helikopter. Men når han hørte den, så sa han bare noe sånt som:"Er det der noe å grine over? Jeg skal jo ha lyden på..".

 

Støy blir litt subjektivt også, hva du synes er greit er bråk for andre. Man må nesten høre selv..

Lenke til kommentar

 

lefdal slår til med denne hp. 14 lapper MED G SYNC 

til og med den blir bedre enn msién

 

https://www.prisguide.no/produkt/hp-omen-17-x9x95ea-275365

 

Ja, jeg så den. Men du sa vel i en annen post at i5 CPU var uaktuelt?

 

Når det gjelder Multicom alternativ så hadde jeg personlig testet den 17" modellen med GTX1070. Det er for mye ytelse å kaste på søpla for meg bare fordi noen andre synes den bråker for mye. Jeg hadde en Clevo selv for noen år siden som jeg solgte til en kompis. 

Jeg advarte han før han kom om at den hørtes ut som et helikopter. Men når han hørte den, så sa han bare noe sånt som:"Er det der noe å grine over? Jeg skal jo ha lyden på..".

 

Støy blir litt subjektivt også, hva du synes er greit er bråk for andre. Man må nesten høre selv..

 

 

 

 

Produktnavn Info  Antall  Lagerstatus Pris   
 
Multicom Kunshan P651R 15.6"
 
Lokalt lager: 10+ på lager (sendes normalt samme dag)
14 995,- Ta bort
 
MICROSOFT Windows 10 Home
 
Lokalt lager: 20+ på lager (sendes normalt samme dag)
995,- Ta bort
 
SAMSUNG SSD 850 EVO
 
Lokalt lager: 10 stk på lager (sendes normalt samme dag)
970,- Ta bort
 
SAMSUNG 4GB DDR4 2133MHz
2 stk a 265
Lokalt lager: 5+ på lager (sendes normalt samme dag)
265,- Ta bort
 

 

15 versjonen med 1070 komplett kr 17.500 

17 versjonen noen få hundrelapper til, men ikke på lager, og ikke noe tidspunkt for nye på lager.

regner med delene passer da de låg under tilbehør.

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

RAM må man montere 2 og 2 brikker. Hvis ikke blir hele systemet stående med bare en minnekanal i bruk. Altså om det er 2x4GB brikker i fra før. Så må man oppgradere med 2x4GB samme type brikker om man skal opp til 16GB total.

 

Jeg ville også gått for en m.2 SSD som jeg linket til tidligere vel? Intels 600p serie er fin og rimelig. 2-3 ganger raskere enn den 850 Evo'en som du har der. Win10 lisens kjøper jeg selv på Ebay for under en hundrings..

Lenke til kommentar

RAM må man montere 2 og 2 brikker. Hvis ikke blir hele systemet stående med bare en minnekanal i bruk. Altså om det er 2x4GB brikker i fra før. Så må man oppgradere med 2x4GB samme type brikker om man skal opp til 16GB total.

 

Jeg ville også gått for en m.2 SSD som jeg linket til tidligere vel? Intels 600p serie er fin og rimelig. 2-3 ganger raskere enn den 850 Evo'en som du har der. Win10 lisens kjøper jeg selv på Ebay for under en hundrings..

 

 

WOW lisens til hundrelappen ? hvordan i allverden ... kan du linke meg ?

 

ang rambrikker så valgte jeg to 4 gb under tilbehør, fordi det står to 4gb brikker i maskinen. riktig?

så byttet disk fra den jeg skrev til den du linket til. de hadde den på multicom for en hundrings ekstra ... 

 

begynner å bli bra da?

Lenke til kommentar

 

ProduktnavnInfo Antall LagerstatusPris  
 
Multicom Kunshan P651R 15.6"
 
Lokalt lager: 10+ på lager (sendes normalt samme dag)
14 995,-Ta bort
 
SAMSUNG 4GB DDR4 2133MHz 2stk
 
Lokalt lager: 5+ på lager (sendes normalt samme dag)
265,-Ta bort
 
INTEL 600p Series 512GB
 
Lokalt lager: 10+ på lager (sendes normalt samme dag)
1 590,-Ta bort

 

til sammen 17.500 inkl frakt.

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Litt input fra meg som hadde en P670 med 1060 fra Multicom og bytta til en P651 med 1070 (P670 var i største laget, men fornøyd ellers).

 

Jeg har generelt gode opplevelser med Multicoms kundeservice, eneste jeg kan si er at de er tidvis trege, men aldri hatt problemer. Jeg har handla bærbare der i 10 år nå og vært topp fornøyd med alle så langt.

 

Ytelsa med 1070 er ikke 50% bedre enn med 1060, den er i snitt 30-35% bedre (fikk testa grundig med 1060 vs 1070), i noen få spill 10% bedre, mens en sjelden gang 50% bedre. Jeg synes uansett at 1070 er en no-brainer da du fort kan ha pcen din et år eller 2 lengre pga ytelsa.

 

Jeg kan si så mye som at Multicom sin støyer mer, men holder seg generelt kjølig, spesielt med litt undervolt :)

Lenke til kommentar

Litt input fra meg som hadde en P670 med 1060 fra Multicom og bytta til en P651 med 1070 (P670 var i største laget, men fornøyd ellers).

 

Jeg har generelt gode opplevelser med Multicoms kundeservice, eneste jeg kan si er at de er tidvis trege, men aldri hatt problemer. Jeg har handla bærbare der i 10 år nå og vært topp fornøyd med alle så langt.

 

Ytelsa med 1070 er ikke 50% bedre enn med 1060, den er i snitt 30-35% bedre (fikk testa grundig med 1060 vs 1070), i noen få spill 10% bedre, mens en sjelden gang 50% bedre. Jeg synes uansett at 1070 er en no-brainer da du fort kan ha pcen din et år eller 2 lengre pga ytelsa.

 

Jeg kan si så mye som at Multicom sin støyer mer, men holder seg generelt kjølig, spesielt med litt undervolt :)

 

 

Tusen takk for at du deler erfaringer :) 

Da blir det spennende å se hvordan dette blir kontra erfaringen ang MSI maskinen :) Jeg får iallefall en god del mer for samme sum. Merkelig at jeg skulle få sånn bad feeling i det jeg satt med MSI på fanget ...

Lenke til kommentar

på side 13 her står den endel om maskinene fra multicom med 1070 kort. at disse fort blir for varme og kneler etc. At det beste alternativet for en gaminglaptop fra multicom foreløbig da er 1060 maskinene ... 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1735966&page=13

 

ville du framdeles gå for en 1070 utgave, eller kanskje gått for en mer spekka 1060 utgave ? 

 

leser også andre steder at folk mottar maskiner med pixelfeil fra multicom som de ikke vil gjøre noe med. Ser de har en pixelgaranti på 45 dager for kr 500 ...

hacknsaw var uheldig med sin. Jeg har en mye bedre opplevelse med min. Clevo leverer de fleste av Multicom sine. Clevo har noe varierende kvalitet, men akkurat P6XX-serien er blant de beste. Store deler av pcen i metall, solid byggekvalitet, stilrent design, fornuftig plassering av porter etc.

Lenke til kommentar

Sendte deg PM

 

 

 

på side 13 her står den endel om maskinene fra multicom med 1070 kort. at disse fort blir for varme og kneler etc. At det beste alternativet for en gaminglaptop fra multicom foreløbig da er 1060 maskinene ... 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1735966&page=13

 

ville du framdeles gå for en 1070 utgave, eller kanskje gått for en mer spekka 1060 utgave ? 

 

leser også andre steder at folk mottar maskiner med pixelfeil fra multicom som de ikke vil gjøre noe med. Ser de har en pixelgaranti på 45 dager for kr 500 ...

hacknsaw var uheldig med sin. Jeg har en mye bedre opplevelse med min. Clevo leverer de fleste av Multicom sine. Clevo har noe varierende kvalitet, men akkurat P6XX-serien er blant de beste. Store deler av pcen i metall, solid byggekvalitet, stilrent design, fornuftig plassering av porter etc.

 

 

d

å var jeg i gang med å få mine egne erfaringer med multicom, og ikke bare lese meninger på nettet  :)

 

1. sendte bestilling i helgen.

2. sendte forespørsel om når den ville bli sendt, spurte samtidig om ram og ssd passet bra i denne maskinen. 

3. fikk svar om at den ville bli sendt i dag, senest i morgen. at delene passer fint. 

4. sjekket min side I kveld, ordre kansellert, uten noe mail om det. tydeligvis noe uoverstemmelse med fakturabiten og folkereg adr

5. la inn ny ordre, sendte mail om jeg syntes det var dumt at ordren ble kansellert uten at jeg fikk beskjed, eller mulighet til å bytte        betalingsløsning. 

 

Så kan bli nytt og spennende forhold dette  :)

Håper det løser seg kjapt og enkelt for nå er jeg uten maskin.

Lenke til kommentar

Ville du ha f.eks faktura fra klarna etc så kan du få trøbbel om folkeregistrert er ulik bestillingsadresse om du ikke har oppgitt alternativ adresse siden de sjekker fødselsnummer opp mot folkeregister. Dette for å slippe problemer i ettertid i.f.m ID-ytveri etc.

 

Håper du får klaff med rammen så alle brikkene fungerer ilag :)

 

Lykke til med pcen, håper du slipper hacknsaws opplevelse og får en som fungerer like bra som min :)

 

Bare send meg en PM etter du får den så kan jeg gi deg endel tips som blir litt lange å skrive om i tråden her om du vil?

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

 

Sendte deg PM

 

 

 

på side 13 her står den endel om maskinene fra multicom med 1070 kort. at disse fort blir for varme og kneler etc. At det beste alternativet for en gaminglaptop fra multicom foreløbig da er 1060 maskinene ... 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1735966&page=13

 

ville du framdeles gå for en 1070 utgave, eller kanskje gått for en mer spekka 1060 utgave ? 

 

leser også andre steder at folk mottar maskiner med pixelfeil fra multicom som de ikke vil gjøre noe med. Ser de har en pixelgaranti på 45 dager for kr 500 ...

hacknsaw var uheldig med sin. Jeg har en mye bedre opplevelse med min. Clevo leverer de fleste av Multicom sine. Clevo har noe varierende kvalitet, men akkurat P6XX-serien er blant de beste. Store deler av pcen i metall, solid byggekvalitet, stilrent design, fornuftig plassering av porter etc.

 

 

d

å var jeg i gang med å få mine egne erfaringer med multicom, og ikke bare lese meninger på nettet  :)

 

1. sendte bestilling i helgen.

2. sendte forespørsel om når den ville bli sendt, spurte samtidig om ram og ssd passet bra i denne maskinen. 

3. fikk svar om at den ville bli sendt i dag, senest i morgen. at delene passer fint. 

4. sjekket min side I kveld, ordre kansellert, uten noe mail om det. tydeligvis noe uoverstemmelse med fakturabiten og folkereg adr

5. la inn ny ordre, sendte mail om jeg syntes det var dumt at ordren ble kansellert uten at jeg fikk beskjed, eller mulighet til å bytte        betalingsløsning. 

 

Så kan bli nytt og spennende forhold dette  :)

Håper det løser seg kjapt og enkelt for nå er jeg uten maskin.

 

 

foreløbig har jeg blitt positivt overrasket.

 

fikk svar tidlig om morgenen etterpå om at de var enig at det var dumt at de ikke sa fra når ordren ble kansellert. Videre prioriterte de den nye ordren min, og sendemelding hos posten var allerede registrert før lunsj samme dag. Det kaller jeg hurtig service, og at de ordnet opp på en god måte. 

 

Jeg har sendt fire mail med dem, og en Olav har svart kort tid etterpå på alle sammen. Både på kveld og tidlig morgen.

 

Nå klør jeg etter å få maskinen i hus, installere ssden og ram. Håper det er plankekjøring og at det er lett å installere windows etterpå på riktig disk etc. at ssd blir hoved? 

 

Videre håper jeg at jeg får en helt annen og bedre opplevelse enn den jeg fikk da jeg åpnet Msi g63vr.

 

En ting er sikkert, for 1000 kroner ekstra fikk jeg nå 264gb ekstra ssd plass, g sync og 1070 kort i stedet for 1060. Det kan man vel teoretisk kalle MYE mer for pengene. ( takk igjen gabri3L )

 

 

Ville du ha f.eks faktura fra klarna etc så kan du få trøbbel om folkeregistrert er ulik bestillingsadresse om du ikke har oppgitt alternativ adresse siden de sjekker fødselsnummer opp mot folkeregister. Dette for å slippe problemer i ettertid i.f.m ID-ytveri etc.

 

Håper du får klaff med rammen så alle brikkene fungerer ilag :)

 

Lykke til med pcen, håper du slipper hacknsaws opplevelse og får en som fungerer like bra som min :)

 

Bare send meg en PM etter du får den så kan jeg gi deg endel tips som blir litt lange å skrive om i tråden her om du vil?

 

 

Tusen takk, og klart jeg vil det. Jeg sitter stor pris på tips og triks fra en som kjenner disse maskinene :)

 

Jeg burde vel vente med å montere ram og ssd for å se om alt er i orden, og at maskinen er som den skal, i tilfelle retur. Men da må jeg jo installere windows to ganger ... det tror jeg faktisk ikke jeg har tålmodighet til ...

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Skal 

 

 

 

 

 

Er 

 

 

 

Det

 

 

Skulle 

 

 

Ville 

 

 

Først vil jeg skrive at jeg var spent på MC sin kundeservice. Men med en liten bump i bestillingen ordnet de raskt opp. Måtte sende ny bestilling tirsdag, og fredag i går, var pakken på plass. 

 

Først kjøpte jeg en MSI GS63VR på BF. Jeg betalte 16200 kr til sammen. 

 

https://www.prisguide.no/produkt/msi-gs63vr-6rf-028ne-273524

 

Da maskinen dukket opp, og jeg fikk prøvd den, var det noe som ikke stemte. Designmessig tynn og ok. 1060 kort, 256 ssd 1 tb hdd 16 gb ram. Men uten å helt kunne sette fingen på det, ble jeg usikker og skuffet. Jeg lagde denne tråden, og fikk masse god hjelp tips og forklaringer. Jeg begynte å tenke MC. Det har jeg aldri gjort før. Kun vært skeptisk til dem og deres maskiner, uten å huske hvorfor. 

 

Jeg sendte MSI i retur, og fikk i går denne fra multicom. Jeg betalte ca kr 17200 til sammen:

 

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10634583

 

Jeg bestilte med ekstra ram og en ssd utenom. Nå har jeg en maskin som faktisk ser bra ut selv om den er litt tykkere. Byggekvaliteten ser bra ut. Så for 1000 kroner ekstra har jeg nå 1070 kort, 512 gb ssd, 1tb hdd og G-sync

 

Det gikk en uke ekstra med pakker fram og tilbake men absolutt verd det.  Tusen takk for hjelp alle sammen. Spesielt takk til Gabri3L.

Lenke til kommentar

Flott at du er fornøyd så langt :)

 

 

japp takk til deg også. får håpe det holder seg slik :)  Tenkte jeg måtte skrive en avslutning og takke litt rundt. Dere bruker jo tid og energi når dere hjelper slik som i tråden her. 

 

Jeg har hatt maskinen på over natten. lastet ned oppdateringer og spill. 

Prøvde å åpne et spill i går via steam. Det ble egentlig ikke vellykket. grafikken var så dårlig og krokkete at jeg ikke kunne se teksten. Måtte åpne det i sikkerhetsmodus via steam. Har ikke hatt tid til å finne ut hvorfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...