Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker GPU-Z jeg. Da har jeg fått testa Unigine heaven Extreme benchmark. Skåren ble 72,5 fps, boostfrekvens lå konstant på ca 1700 MHz, i testen med P651 med samme GPU\CPU og driver skåra den 70,9 fps, boosten der la seg på 1570 MHz, så 17.3 gir noen prosent bedre ytelse enn 15,6 med 1060. Det blir spennende å se hvordan ting er med 1070-kortet :)

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Ja jeg så på  17 tommeren også men synes den så stor og tung ut.

Skal teste maskinen skikkelig på mandag og gi tilbakemelding. Dog vil uansett gaming funke bra tror jeg. Det er jo ingen spill som herjer like mye med systemet som en stresstest.

 

Er det ikke samme chassis og kjølesystem på begge?

Lenke til kommentar

Hos meg og flere andre (ser jeg på div. forum) skaper den nyeste driveren fra Nvidia problemer for G-Sync ... igjen. 362 driveren var grei, så kom det en etter den som kødda til G-Sync, så kom det en som var ok igjen, og nå greier den nyeste driveren å føkke det til igjen. Hvis dere får problemer med G-sync (trenger jo ikke få det samme problemet med den nye 10XX-serien), så anbefaler jeg å avinstallere den nyeste og foreta en clean installering av 362 driveren. (Eller 368.81, som også fungerer greit hos meg).

Endret av thomit
Lenke til kommentar

654321: 17.3 er ganske stor og tung ja. Kjølesystemet er relativt likt designmessig, men det er større 'luftesoner' og høyere chassis på 17.3 som igjen gir litt lavere støy og større utnyttelse av turbo. Har sammenligna mye med testen av P651 nå og i Unigine heaven som opofører seg svært likt mange spill er boost endel høyere, noe som må ha med kjølinga å gjøre :) Det er ikke enorme forsljeller, mer som 2-4% :) P651 er nok et mer økonomisk kjøp. For meg var støy det avgjørende da madammen hater pcstøy, noe som gjør at jeg nå kan sitte bed henne å spille uten klaging ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg testa turboen grundig. Max er 1911 MHz, i skyrim med noen mods som gjør spillet mer krevende kjører den på 1911 MHz stort sett hele tiden. I Fallout 4 med heftige innstillinger så legger den seg på 1720-1850 MHz, dvs godt over minsteturbogrensa som er 1670 MHz :) I Fallout 4 kommer temp på GPU opp i ca 70C og da går turboen litt ned fra 1911 MHz, mens i Skyrim kommer bare temp opp i 60C og den kjører på max hele tiden :)

 

Har også slått på smartfunksjonen til batteriet som gjør at det max lader til 60% og først begynner å lade på 40%. Bra funksjon for å øke levetida på batteriet svært mye. Clevo sin mulighet til å switche mellom G-sync og hybrid integrert grafikk er også smart. Sistnevnte øker batterilevetid mye.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar
Noen som har tenkt noe på Multicom Kunshan P775?

Denne har 3 alternativer på grafikk-fronten:

GTX 1070 m/ 1920x1080 120hz skjerm.

GTX 1080 m/ 1920x1080 120hz skjerm.

GTX 1080 m/ 4k skjerm (antar denne er 60hz?)

 

Hva tror dere om disse?

 

Er vell ikke vits å gå for 4k på en 17" skjerm når det går på bekostning av 120hz? Jeg har ikke peiling, men jeg synes 1070/1080 med 120hz høres svært interessant ut

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet P651 med 1070.

Nyeste driver 372.54.

 

Jeg ser at 1070 utgaven jeg har er litt høyere enn den med 1060 versjonen samt gpu kjøleribben er litt større og anderledes.

Den er også i hardplast og ikke metall som 1060 utgaven.

 

Veldig fornøyd! Det er absolutt ingen bleeding i skjermen som jeg ser den billigere med 1060 sliter med.

 

CPU.

Holdt seg stabilt på max clock på mellom på mellom 70 og 80 grader i prime 95 med automatisk viftekontroll.

Med max vifte holdt den seg stabilt på rundt 70 grader.

 

GPU.

Med Heaven Benchmark 4.

 

Min core: 1590mhz

Max core: 1797mhz

 

Gjennomsnittet vil jeg si lå på 1645mhz.

 

 

Her er screenshot etter ca 30min på max settings. Som du ser veldig stabil.

 

capture.png

Endret av 654321
Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet P651 med 1070.

Nyeste driver 372.54.

 

Jeg ser at 1070 utgaven jeg har er litt høyere enn den med 1060 versjonen samt gpu kjøleribben er litt større og anderledes.

Den er også i hardplast og ikke metall som 1060 utgaven.

 

Veldig fornøyd! Det er absolutt ingen bleeding i skjermen som jeg ser den billigere med 1060 sliter med.

 

CPU.

Holdt seg stabilt på max clock på mellom på mellom 70 og 80 grader i prime 95 med automatisk viftekontroll.

Med max vifte holdt den seg stabilt på rundt 70 grader.

 

GPU.

Med Heaven Benchmark 4.

 

Min core: 1590mhz

Max core: 1797mhz

 

Gjennomsnittet vil jeg si lå på 1645mhz.

 

 

Her er screenshot etter ca 30min på max settings. Som du ser veldig stabil.

 

capture.png

 

Null bleeding må du nok legge på kontoen for flaks, det er vel samme skjerm enten det er GTX 1060 eller GX 1070 som sitter i maskinen. Typisk IPS-skjerm i bærbar dette her; noen slipper unna uten skavanker, noen får det bare i moderat grad, mens andre får så mye bleeding at det blir helt uakseptabelt. Bytter man, er det høyst uforutsigbart om det blir bedre eller værre.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet P651 med 1070.

Nyeste driver 372.54.

 

Jeg ser at 1070 utgaven jeg har er litt høyere enn den med 1060 versjonen samt gpu kjøleribben er litt større og anderledes.

Den er også i hardplast og ikke metall som 1060 utgaven.

 

Veldig fornøyd! Det er absolutt ingen bleeding i skjermen som jeg ser den billigere med 1060 sliter med.

 

CPU.

Holdt seg stabilt på max clock på mellom på mellom 70 og 80 grader i prime 95 med automatisk viftekontroll.

Med max vifte holdt den seg stabilt på rundt 70 grader.

 

GPU.

Med Heaven Benchmark 4.

 

Min core: 1590mhz

Max core: 1797mhz

 

Gjennomsnittet vil jeg si lå på 1645mhz.

 

 

Her er screenshot etter ca 30min på max settings. Som du ser veldig stabil.

 

capture.png

ser den kommer opp til standardturboen til nvidia. Det er bra og den greier da dette trolig i vanlige spill og. Unigine heaven korrelerte perfekt med fallout 4 og turbo hos meg. Vil du skrive en liten test som vi kan legge i førsteposten? :) Jeg har litt bleeding fra høyre og venstre øvre hjørne.
Lenke til kommentar

 

Noen som har tenkt noe på Multicom Kunshan P775?
Denne har 3 alternativer på grafikk-fronten:
GTX 1070 m/ 1920x1080 120hz skjerm.
GTX 1080 m/ 1920x1080 120hz skjerm.
GTX 1080 m/ 4k skjerm (antar denne er 60hz?)
 
Hva tror dere om disse?
 
Er vell ikke vits å gå for 4k på en 17" skjerm når det går på bekostning av 120hz? Jeg har ikke peiling, men jeg synes 1070/1080 med 120hz høres svært interessant ut

 

 

Jeg har nettopp bestilt en slik en for å erstatte den svære gaming-klumpen av en stasjonær jeg har. Jeg gikk for en setup med GTX 1080 m/ 1920x1080 120hz skjerm + i7 6700k prosessor. Jeg gikk litt ned i prisen på primær harddisk fra en PCIe til en samsung 850 250gb sata for å komme innenfor budsjettet på 25k.  Jeg har lett litt etter reviews på denne type oppsett men jeg har ikke funnet så mye. Fines en del reviews på versjoner med 1080 i SLI, men lite med single gpu.  Er meget spent på kjøling / throttling i dette systemet, kjøpte derfor med en god kjølematte å ha den på.

 

Nei dette er skumle greier, har aldri eid en gaming laptop før. Så mange spørsmål som er vanskelig å få svar på i og med at pascal er såpass nytt. Så dette er litt ukjent farvann.

Lenke til kommentar

Null bleeding må du nok legge på kontoen for flaks, det er vel samme skjerm enten det er GTX 1060 eller GX 1070 som sitter i maskinen. Typisk IPS-skjerm i bærbar dette her; noen slipper unna uten skavanker, noen får det bare i moderat grad, mens andre får så mye bleeding at det blir helt uakseptabelt. Bytter man, er det høyst uforutsigbart om det blir bedre eller værre.

 

 

 

apropos skjerm, mener å huske du pratet om skjermkalibrering man kunne laste ned? hvor finner jeg dette?

 

noen andre av dere p651 eiere e.l som har opplevd ustabile drivere fra MC sine driverpakker?

Lenke til kommentar

 

Null bleeding må du nok legge på kontoen for flaks, det er vel samme skjerm enten det er GTX 1060 eller GX 1070 som sitter i maskinen. Typisk IPS-skjerm i bærbar dette her; noen slipper unna uten skavanker, noen får det bare i moderat grad, mens andre får så mye bleeding at det blir helt uakseptabelt. Bytter man, er det høyst uforutsigbart om det blir bedre eller værre.

 

 

 

apropos skjerm, mener å huske du pratet om skjermkalibrering man kunne laste ned? hvor finner jeg dette?

 

noen andre av dere p651 eiere e.l som har opplevd ustabile drivere fra MC sine driverpakker?

 

 

Hver gang Notebookcheck.net tester en laptop, så legger de ved den ICC-profilen de kalibrerte skjermen til under testen. Du finner den i en liten infoboks i "display"-avsnittet i testen. For å vite hvordan du installerer denne profilen korrekt, gå til denne siden. Vær oppmerksom på at skjermen i den maskinen notebookcheck tester ikke alltid er den samme som Multicom har i sin - sjekk hva skjermen heter både i din maskin og  testen. (F.eks. LG Philips LP156WF6). Hvis de ikke er helt like, vil det ikke ha noe for seg å bruke ICC-profilen.

 

 Vær obs på at en slik profil aldri vil bli 100% korrekt - da må det kalibreres spesifikt for ditt skjermkort i din maskin og dine lysforhold. Men det er ofte nest beste løsning dersom man ikke har kalibreringsutstyr selv. (PS: Det første skrittet du kan ta selv er å sette lyset til 75-80%. 100% er vanligvis alt for sterkt for normale innendørs lysforhold. Dette kan i tillegg hjelpe litt hvis du har bleeding).

 

Angående drivere: Ja, enkelte drivere som følger med laptopen eller som er nedlastbare fra forhandlernes nettsider kan skape krøll. Hos meg var det driver-pakken til Killer wi-fi'en som skapte trøbbel - det endte med at jeg hentet ned driver direkte fra produsenten, bare i en versjon uten selve Killer-"programmet" (som er bare tøys og tull uansett etter min mening).

 

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...