Gå til innhold

Europeisk PS3-lansering spikret (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synest at prisen var for høy, men det er vel ikke annet å vente. Så jeg kjøper nok ikke en sånn på bursdagen min. :)

7799376[/snapback]

 

Vis du tenker over det, så er egentlig ikke prisen så megahøy vis du samenligner hva en PC til samme prisen inneholder (Ivertfall ikke en Cell prosessor!) :p

7799398[/snapback]

 

Det er bare det at man ikke får brukt cell-CPUen til noe særlig mer enn det man kunne brukt en billig en til.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg synest at prisen var for høy, men det er vel ikke annet å vente. Så jeg kjøper nok ikke en sånn på bursdagen min. :)

7799376[/snapback]

 

Vis du tenker over det, så er egentlig ikke prisen så megahøy vis du samenligner hva en PC til samme prisen inneholder (Ivertfall ikke en Cell prosessor!) :p

7799398[/snapback]

Nå er egentlig PC og konsoll for ulike bruksområder. Men det blir spennende med Linux på en PlayStation 3.

 

Når prisen er mer rundt 3000 kr så synest jeg at prisen er mer passende, men alt nytt er dyrt.

Lenke til kommentar

Sammenligner man PS3 til bukser nå om dagen får man ca 3-4bukser til prisen av en ps3. Ikke uvanlig at bukser koster ~1500NOK, og det er kun denimstoff med merkelapp på, en PS3 er så sinnsykt mye mer!

 

Nok om det, jeg skal ha PS3 23.mars, spurte til og med sjefen igår om jeg kunne få fri fra jobben 24.mars =)

 

Ikke noe å lure på hva kompisene mine og jeg skal gjøre den helga hvertfall :D

Lenke til kommentar

Vel, dette dreier seg jo om prioriteringer, og man kan ikke stemple noens prioriteringer i slike saker som riktige eller gale. For min del er det like mye blu-rayavspilleren i PS3 som gameplay-delen som appelerer til meg. Når standalone blu-rayspillere koster det dobbelte av PS3 velger jeg å prioritere 5500,- på denne konsollen, og for meg så fremstår dette som en god deal. Jeg bruker altså 5500,- på en PS3, ikke fordi det står Sony på den, men delvis fordi det står (eller burde stått, jeg har ikke sjekket) Blu-ray på den. Jeg skal ærlig innrømme at hvis det kun sto om spillingen, er det godt mulig jeg allerede hadde skaffet meg en X360.

 

Nå hadde ikke jeg heller brukt 1500,- på en bukse på grunn av en merkelapp, men jeg mener ikke at de som faktisk bryr seg om dette velger galt.

Lenke til kommentar

Det var det jeg prøvde å poengtere :) Alt handler om hva man prioriterer igrunn. Sett i forhold til mye rart syns ikke jeg PS3 er dyr, selvom det er snakk om mye cash!

 

Appleseed: jeg forsvarer ikke kjøp av en PS3 kun fordi det står SONY eller BR på den. Jeg forsvarer den fordi det er billig i forhold til hva den kunne ha kostet.

Men den diskusjonen finnes det vel nok av ;\

 

Må legge til det bare er 56dager igjen :w00t:

Lenke til kommentar
Det var det jeg prøvde å poengtere :) Alt handler om hva man prioriterer igrunn. Sett i forhold til mye rart syns ikke jeg PS3 er dyr, selvom det er snakk om mye cash!

 

Appleseed: jeg forsvarer ikke kjøp av en PS3 kun fordi det står SONY eller BR på den. Jeg forsvarer den fordi det er billig i forhold til hva den kunne ha kostet.

Men den diskusjonen finnes det vel nok av ;\

 

Må legge til det bare er 56dager igjen :w00t:

7802318[/snapback]

 

Det gir jo dog mest mening å sammenliken den med produkter i samme gruppe, og gjør man det, så synes ikke jeg den forsvarer pirsen ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det gir jo dog mest mening å sammenliken den med produkter i samme gruppe, og gjør man det, så synes ikke jeg den forsvarer pirsen ihvertfall.

 

AtW

7802330[/snapback]

 

Det kommer an på hva du mener med samme gruppe. Ja, det er en spillkonsoll, og sammenliknet med andre spillkonsoller er den ganske mye dyrere, så langt har du rett. Men det er også en fullverdig Blu-ray spiller som i tester har tangert eller overgått standalonespillere i kvalitet. (Samt at den har hdmi 1.3) Sammenliknet med disse forsvarer den absolutt prisen.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til jeg kjøpte Xbox var Ninja Gaiden. Kommer ikke til å kjøpe noe PS3 før Ninja Gaiden er ferdig til den. :D

 

Ellers var jo PS3 spill-lineupen helt forferdelig. Tipper Gears of War kommer til å selge 360 i bøtter og span for Microsoft fortsatt fremover. PS3 har dessverre ingen killer-title ennå.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...