Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Neste tur går til Amsterdam mens sykkel VM holder på i Bergen. Viktig å komme seg bort fra folkemengdene ;)

Planen foreløpig er å stikke innom Heineken, en coffee shop eller to, gå på konsert med Seether og generelt nyte en langhelg borte fra Norge. 

Tar imot tips dersom noen har gode anbefalinger til resturanter eller steder å gå i Amsterdam :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne måneden går turen til Kiev med mange gyldne løk-kupler og en tur innom Chernobyl med geigerteller om halsen. Etter dette blir det en tur til Kreta for å sløve litt og duppe i temperert vann, men jeg klarer neppe holde meg unna endel historisk stein.

 

Etter dette er 11 andre turer allerede booket.

 

Kom hjem fra Kiev for noen dager siden, med Chernobyltur. En utrolig spennende og interessant tur! 

Hvilket selskap bruker du for Chernobylturen? :) 

Lenke til kommentar

 

Denne måneden går turen til Kiev med mange gyldne løk-kupler og en tur innom Chernobyl med geigerteller om halsen. Etter dette blir det en tur til Kreta for å sløve litt og duppe i temperert vann, men jeg klarer neppe holde meg unna endel historisk stein.

 

Etter dette er 11 andre turer allerede booket.

 

Kom hjem fra Kiev for noen dager siden, med Chernobyltur. En utrolig spennende og interessant tur! 

Hvilket selskap bruker du for Chernobylturen? :)

SoloEast

 

Det var oppe i 34 grader dagen vi dro dit så guden var litt stått ut, men jeg klarte overbevise ham om å ta turen helt opp på taket i 17. etasje. Og måleren jeg hadde gikk amokk et par ganger.

 

Kiev var en positiv overraskelse som ga mersmak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

SoloEast

 

Det var oppe i 34 grader dagen vi dro dit så guden var litt stått ut, men jeg klarte overbevise ham om å ta turen helt opp på taket i 17. etasje. Og måleren jeg hadde gikk amokk et par ganger.

 

Kiev var en positiv overraskelse som ga mersmak.

 

 

Ja, Kiev var en veldig positiv overraskelse. Blir iallefall flere turer til Ukraina for min del! :) Neste gang blir det nok til Kiev, for så å ta tog til Lviv, Odessa og Chisinau tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen med erfaring fra Skopje, Pristina og Tirana? 

Lurer på en tur til østblokken i løpet av høsten

Har besøkt alle 3.

 

Skopje: Stappfullt med statuer i sentrum. Endel moskeer og lite bazarområde. Egentlig ikke så velgig spennende. Endel krangel om Mor Teresa og Aleksander den store ka ma ha diger statue av, men ikke nevne.

 

Pristina. Det mest spennende var egentlig hvilken ubalanse det var i oppbygningen og man ser hvor man flere steder har brukt pengene helt feil. Ta buss til Prisren, ellers ikke så spennende.

 

Tirana. Enda levninger av et dysfunksjonelt samfunn. Få en guide som hjelper deg å legge merke til rariteter. som det er mye av. Greit, men ikke altfor spennende.

 

Vil heller anbefale Kiev eller Sarajevo.

Lenke til kommentar

Denne måneden blir det en tur til sørlige England med Brighton til mere historie i Hastings og kysten mellom med Eastbourne og litt klipper. Så en tur til Trogir for litt gammelby og årets antagelig siste bad i Middelhavet. Til slutt blir det et gjensyn av London for å få med seg endel museer.

 

Etter dette er allerede 11 andre turer booket.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blir New York i desember, og Dublin i mars. Deretter blir det nok Frankfurt før jul. Og muligens Amalfikysten + Sør-England + Newcastle i sommerferien neste. Men New York og Dublin er ihvertfall i boks, gleder meg. :)

New York kan ha skikkelig guffent vær i desember. og glem å prøve deg på Time Square nyttårsaften. Det er skikkelig klaus.

 

Hva på englends sørkyst står på menyen nå?

Lenke til kommentar

New York kan ha skikkelig guffent vær i desember. og glem å prøve deg på Time Square nyttårsaften. Det er skikkelig klaus.

 

 

 

Hva på englends sørkyst står på menyen nå?

 

Jau, men det er jeg vant med hjemmefra, så det skal nok gå bra. Håper på skikkelig snøkaos!  :wee:  Reiser hjem 31. desember, så ingen nyttårsaften i New York.  :closedeyes:

 

Det blir nok å utforske Cornwall i større grad; St. Ives, Truro, Newquay, Penzance (vi besøkte Penzance i år, men fikk ikke så god tid til å nyte strandlivet der egentlig) osv. Får se hva det blir til. Blir nok å besøke våre favorittsteder i Devon også, og muligens de nordre delene av Devon vi ikke har besøkt. Planene er åpne, begynner ikke planleggingen riktig ennå. Vi skal muligens også se etter noe vi kanskje skal kjøpe i Devon, får se hva det blir til.  ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

 

robertaas: Du har helt sikkert svart flere ganger på dette før, så beklager på forhånd. Du reiser veldig mye, og reise er som regel relativt dyrt. Har du bare langt over gjennomsnittet årslønn, eller er det mer snakk om prioriteringer av hobby, og selvsagt at du er (jeg antar) økonomisk smart på reise?

Prioritering og veldig god til å finne lave priser. Er ganske systematisk og booker det meste et halvt år i forvieien når jeg kommer over spesielt gode priser. Det er vanlig at folk ikke tror meg når jeg forteller hva jeg har betalt og om det er noen på samme reise så kan de rett og slett bli sure om de hører at de har betalt mye mere fra for eksempel Florida til en øy i Karibien enn hva jeg har betalt for reise helt fra Norge.

 

Kjenner mange som bruker mye mer på bil enn hva jeg bruker på reise. Har ikke bil eller andre dyre (u)vaner.

Hvor booker du reisene?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...