Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først hadde jeg oppe Februar på venstre siden og Mars på høyresiden.

 

Så tenkte jeg at jeg skulle få en billigere reise ved å velge 28.februar (1799kr) som hjemreise og skippet fra mars til februar i det høyre rutesystemet.

Nå hoppet jaggu prisen for 28. februar til 3626kr(?) som nå kan ses i det høyre rutesystemet.

 

Noen som vet om dette er "vanlig"? Er det akseptabelt synes dere?

 

EDIT: Jeg så umiddelbart hvor idiotisk innlegget var, og koblet ikke helt "hvorfor" det blir slik :confused:

Jeg lar det likevel stå slik at dere kan få dere en god latter :)

 

post-268618-0-28964700-1501009585_thumb.jpg

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Skal kanskje til Malaysia og Singapore neste sommer i slutten av mai og lurte på om noen viste om noe annet eller generelt tips hva er lurt å gjøre der.

 

Jeg har allerede besøkt i Kuala Lumpur og Penang før, og generelt vestkysten, lurte på om østkysten hadde noe annet å tilby utenom at jeg vet at været er endel bedre der.

 

Ser også om noen tips om å komme seg bort dit, sist gang fløy jeg via Dubai med Emirates og var veldig fornøyd med de både pris og service, men nå vil jeg gjerne fly relativt direkte, og vi begynner reisen i Kuala lumpur.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Skal kanskje til Malaysia og Singapore neste sommer i slutten av mai og lurte på om noen viste om noe annet eller generelt tips hva er lurt å gjøre der.

 

Jeg har allerede besøkt i Kuala Lumpur og Penang før, og generelt vestkysten, lurte på om østkysten hadde noe annet å tilby utenom at jeg vet at været er endel bedre der.

 

Ser også om noen tips om å komme seg bort dit, sist gang fløy jeg via Dubai med Emirates og var veldig fornøyd med de både pris og service, men nå vil jeg gjerne fly relativt direkte, og vi begynner reisen i Kuala lumpur.

 

Min søster har bodd i KL de siste årene. I følge hun, så er det mye mer idyllisk/frodig på østsiden kontra vestsiden. Kan høre om hun har noen tips neste gang jeg snakker med hun:)

 

Da jeg besøkte hun i november, så fløy vi KLM fra OSL til Schiphol, Schiphol til KL. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Lander ihht. timetabell 00:05 på gardermoen. Siste shuttle til Scandic gardermoen går 00:25. Rekker jeg den? Har med innsjekket bagasje. Hva finnes av alternativer om ikke? 

Lenke til kommentar

Lander ihht. timetabell 00:05 på gardermoen. Siste shuttle til Scandic gardermoen går 00:25. Rekker jeg den? Har med innsjekket bagasje. Hva finnes av alternativer om ikke? 

Snakker vi om siste SAS-flight fra Køben? Den som venter på alle forsinkede fly slik at SAS skal slippe betale for overnatting i Køben? De 2 siste kom 00:20 og 00:46 til OSL.

 

Vil anbefale å forberede deg på å ta taxi. Kommer man inn med et fly som skal lande etter 23:00 er det lurt å velge ett av de 2 hotellene i gangavstand fra OSL.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Lander ihht. timetabell 00:05 på gardermoen. Siste shuttle til Scandic gardermoen går 00:25. Rekker jeg den? Har med innsjekket bagasje. Hva finnes av alternativer om ikke?

Snakker vi om siste SAS-flight fra Køben? Den som venter på alle forsinkede fly slik at SAS skal slippe betale for overnatting i Køben? De 2 siste kom 00:20 og 00:46 til OSL.

 

Vil anbefale å forberede deg på å ta taxi. Kommer man inn med et fly som skal lande etter 23:00 er det lurt å velge ett av de 2 hotellene i gangavstand fra OSL.

Seriøst? Sykt irriterende. Ja det er SAS fra køben. Da får jeg satse på taxi i verste fall. Hva koster det ca? 1400 kr tenker jeg...

 

Kunne gjerne tenkt meg å sove på radisson, men det kostet jo 16-17 hundre kroner for en natt. Litt mye synes jeg.

 

Edit: vet du om hotellene nekter innsjekk når man kommer i 1-2 tiden på natten? Jeg krysset av for garantert rom, men det var ikke klart om hvor mye de godtok.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Seriøst? Sykt irriterende. Ja det er SAS fra køben. Da får jeg satse på taxi i verste fall. Hva koster det ca? 1400 kr tenker jeg...

Kunne gjerne tenkt meg å sove på radisson, men det kostet jo 16-17 hundre kroner for en natt. Litt mye synes jeg.

 

Edit: vet du om hotellene nekter innsjekk når man kommer i 1-2 tiden på natten? Jeg krysset av for garantert rom, men det var ikke klart om hvor mye de godtok.

Taxi er nok billigere enn som så, men de fleste vil ikke ta deg da de heller vil kjøre til Oslo. Se etter Romerrike Taxi eller noe slikt.

 

Sov på Park Inn for en uke siden, det er det andre hotellet i gangavstand. Kostet meg 80 kr.

 

Flere av hotellene i området har noe i vilkårene om at de ikke kan garantere sen innsjekk om du ikke har varslet at du kommer sent. Derfor bruker jeg alltid melde at jeg vil komme sent samtidig som jeg booker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Takk for svar. 80 kr er jo helt vanvittig. Billigste jeg fant der nå var 1300kr. Kan du dele hemmeligheten? Jeg regner med du bestiller tidlig? Jeg kommer neste uke, så jeg er forberedt på at det er dyrere.

Lenke til kommentar

Takk for svar. 80 kr er jo helt vanvittig. Billigste jeg fant der nå var 1300kr. Kan du dele hemmeligheten? Jeg regner med du bestiller tidlig? Jeg kommer neste uke, så jeg er forberedt på at det er dyrere.

Er vant til at folk ofte tror jeg tuller når jeg forteller om enkelte tilbud jeg har brukt. Har bodd der 2 ganger før og betalte da 1,- begge ganger, inkludert frokost og Eurobonuspoeng. Det var et lite spredt spesialtilbud som jeg booket lenge i forveien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Takk for svar. 80 kr er jo helt vanvittig. Billigste jeg fant der nå var 1300kr. Kan du dele hemmeligheten? Jeg regner med du bestiller tidlig? Jeg kommer neste uke, så jeg er forberedt på at det er dyrere.

Er vant til at folk ofte tror jeg tuller når jeg forteller om enkelte tilbud jeg har brukt. Har bodd der 2 ganger før og betalte da 1,- begge ganger, inkludert frokost og Eurobonuspoeng. Det var et lite spredt spesialtilbud som jeg booket lenge i forveien.

 

Tar du mye i kommisjon for å skaffe meg slike tilbud...?  :tease:

 

Dritt at det skal lønne seg å planlegge så mye i forveien...  :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...