Gå til innhold

Hjelp til å finne destinasjon


Anbefalte innlegg

For rundt 5-10 år siden så jeg et program, mener det var på NRK. Det var en slags dokumentar eller et reiseprogram om en slags "luksushytter" i fjellheimen. Mener det var i Sør-Amerika (Andesfjellene?), men ikke helt sikker. Stedet var uten kloakk/strøm, men hyttene fikk litt strøm fra aggregater. Mener det var snakk om at man kunne gå turer og terrengsykle blant annet, og at man var helt avskåret fra omverden mens man var der. Det var mange hytter der, og stedet ble drevet som en slags hotell.

 

Noen andre som husker dette, og eventuelt vet hva stedet het/om programmet ligger på nettet et sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det ha vært om Colonia Tovar, en gammel tysk koloni om lenge har ligget helt isolert i fjellene i Venezuela? Det er en veldig spesiell opplevelse å reise dit, men jeg ville ikke anbefalt å reise til Venezuela nå.

 

Hmm, hvis jeg har Googlet rett ser det ikke slik ut. Det ser mer ut som en by. Dette lå (slik jeg husker) over tregrensen (lignende f.eks. hardangervidden), og hyttene (kanskje 30-40 stk) var stort sett runde trehytter.

Endret av Brulejus
Lenke til kommentar

Selve konseptet minner veldig om Three Camel Lodge i Mongolia. Jeg får ikke området rundt til å passe helt, da jeg mener det var mer fjellrikt, samt at det var noe busk-vegetasjon i området og en del beplantning rundt hyttene. Men, da det er 10 år siden kan det være hukommelsen spiller meg et puss.

Endret av Brulejus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...