Gå til innhold

Trenger hjelp til tur tips


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og min hund (schæfer 5år) tenkte oss på en liten roadtrip. Jeg kjører bil å planen var å kjøre innom forskjellige toppturer å bestige. Max 7 timer fra Oslo. Kjøre å stoppe ett sted, gå tur i fjellet, sette opp teltet for å overnatte og kjøre videre neste dag til ett nytt sted. Det er pluss om det er ett vann i nærheten som vi kan bade i også. Vi er ikke så glad i så mye mennesker, så ett sted vi kan telte hvor det ikke er stappfullt med mennesker er fint.

 

Noen som har noen tips til kjørerute og hvor vi kan stoppe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

Fint på Ustaoset, iikke så langt unna Geilo. Ved Ustetind er det flere vann, fisk er det i de fleste også. Utsikten fra tinden er veldig fin, og det er langt unna veien nok til at det er veldig stille der oppe. Det er en avkjørsel før du kommer til togstasjonen på Ustaoset, der kan du gå over en bru for å komme deg inn på turstien. 

Nord for Ustaoset finner du Hallingskarvet, der er det også fint å gå. Det går en bra turvei fra Haugastøl opp mot Hallingskarvet. Ved stien finner du flere vann, men oppå selve skarvet tror jeg ikke det er noen vann. 

Har ikke kjørt vestover fra Oslo selv, men vil tro området jeg nevner er 4-5 timer unna. En kiosk ved togstasjonen har gratis turistkart over området, disse duger godt. 

 

Lenke til kommentar

 

Hva me då kjøre mot Dovre over Rondane, eller ner mot Gol og videre mor Hardanger eller Sogn og Fjordane...

Ved telt ikke glem at det kan gå ned mot 7 grader på natten.

Takk :) har du noen favoritt stoppesteder eller turer å gå?

 

Har isje vært annet enn Gol, sogn og fjordane, men mye rundt hardanger.

Lenke til kommentar

Det pleier å være skilt for turstier, samt turist foreningen har info. Selv så har jeg det jeg trenger for å campe. Man må begynne en plass og øvelse gjør mester.

Bestemm deg for en rute og spør etter tips enten her inne eller på fjellforum.no

Man trenger ikke å ta helt av til å begynne med. Har ordnet nylig ordnet meg nytt telt, pose og underlag. Da det gamle var ikke bra nok. Så nå er jeg fornøyd og planlegger turer i ny og ne. Men reiser for det meste på sommerski Folgefonna.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Fint på Ustaoset, iikke så langt unna Geilo. Ved Ustetind er det flere vann, fisk er det i de fleste også. Utsikten fra tinden er veldig fin, og det er langt unna veien nok til at det er veldig stille der oppe. Det er en avkjørsel før du kommer til togstasjonen på Ustaoset, der kan du gå over en bru for å komme deg inn på turstien.

 

Nord for Ustaoset finner du Hallingskarvet, der er det også fint å gå. Det går en bra turvei fra Haugastøl opp mot Hallingskarvet. Ved stien finner du flere vann, men oppå selve skarvet tror jeg ikke det er noen vann.

 

Har ikke kjørt vestover fra Oslo selv, men vil tro området jeg nevner er 4-5 timer unna. En kiosk ved togstasjonen har gratis turistkart over området, disse duger godt.

 

 

Kjempe fint! Takk for svar :)

 

Denne ruten skal jeg sjekke opp. Veldig bra du beskriver stoppestedene i detalj, da jeg ikke er så rutinert på steder og slikt enda.

Lenke til kommentar

Det pleier å være skilt for turstier, samt turist foreningen har info. Selv så har jeg det jeg trenger for å campe. Man må begynne en plass og øvelse gjør mester.

 

Bestemm deg for en rute og spør etter tips enten her inne eller på fjellforum.no

 

Man trenger ikke å ta helt av til å begynne med. Har ordnet nylig ordnet meg nytt telt, pose og underlag. Da det gamle var ikke bra nok. Så nå er jeg fornøyd og planlegger turer i ny og ne. Men reiser for det meste på sommerski Folgefonna.

Ja, det har du helt rett i. Man må starte ett sted, og øvelse gjør mester :)

 

Gleder meg veldig til turen, så lenge jeg finner frem - får gått tur og finner en grei teltplass så er jeg rimelig fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det pleier å være skilt for turstier, samt turist foreningen har info. Selv så har jeg det jeg trenger for å campe. Man må begynne en plass og øvelse gjør mester.

 

Bestemm deg for en rute og spør etter tips enten her inne eller på fjellforum.no

 

Man trenger ikke å ta helt av til å begynne med. Har ordnet nylig ordnet meg nytt telt, pose og underlag. Da det gamle var ikke bra nok. Så nå er jeg fornøyd og planlegger turer i ny og ne. Men reiser for det meste på sommerski Folgefonna.

Ja, det har du helt rett i. Man må starte ett sted, og øvelse gjør mester :)

 

Gleder meg veldig til turen, så lenge jeg finner frem - får gått tur og finner en grei teltplass så er jeg rimelig fornøyd.

 

Liker holdningen din, inner peace state of mind...  Er faktisk fornøyd bare jeg får komt meg  ut. Sist ble bomtur pga vær... Men alikevel var jeg happy for at jeg reiste ut... Del gjerne noen bilder etter turen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...