Gå til innhold

Finne igjen gamle sletta bilder på harddisk?


Anbefalte innlegg

Dette innlegget var egentlig skrevet for et annet spørsmål, som jeg delvis klarte å løse. Så nå kommer et oppfølgings spørsmål.

 

Nå har jeg brukt et program kalt getdataback for å komme inn på en harddisk jeg ellers har hatt problemer med. Når det programmet har gjort jobben sin. Det vil vel si å få tilbake filer som har vært sletta og litt sånn tror jeg. Så finner jeg fortsatt ikke de filene jeg helst skulle hatt tak i. Det betyr det da at de er en lost case?

 

 

"Svar" til spm under: Jeg lasta ned Getdataback, et program som kan finne igjen filer. Noe som virka. Kom inn på harddisken og det var mye som jeg var glad jeg fikk tak i. Problemet var bare at jeg fikk åpnet å sett på det. Ikke kopiert det. Det trengte jeg en registrert versjon av. Men problemt sånn halvveis løst ihvertfall

 

 

Hei

 

Jeg tenkte har da en 250gb SATA HD på min stasjonære pc. Den har en partisjon på 40gb som er system disk c:

Resten er i en annen partisjon på ca 200 eller no sånt, d:

 

Men så har jeg en gammel systemdisk på 40gb ATA som jeg tenkte jeg skulle sjekke hva lå på.

Hvis jeg bare kobler opp den gamle på 40 gb så vil den ikke boote og den prøver å boote fra cd. Da det ikke går kommer det etter en viss stund:

 

(ukjent bokstav)XE-E61: media test failure, check kable

(ukjent bokstav)XE-M0F: exiting nvidia boot agent

Disk boot failure, insert system disk and press enter.

 

Siden jeg da har usb keyboard går ikke det. Men hvis jeg putter i XP cd og restarter så kommer den inn på installasjons programmet hvor den først laster inn endel filer og så spør om jeg vil fortsette installasjonen, prøve å reparere, eller exite installasjons programmet.

 

Hvis jeg installerer eller prøver å reparere vil da dokumenter og bilder bli slettet?

Hvorfor finner den ikke xp som skal ligge der fra før?

 

Og hvis jeg kobler opp den på 250gb som master og den på 40gb som slave. Nå er jeg ikke sikker på om jeg har jumper settinger riktig, men ifølge ide kabelen burde det være riktig. Da 250gb er koblet med sata kabel og 40gb er koblet med ide kabel, den grå (som er slave) og ikke den svarte tilkoblingen.

 

Så finner den ikke den på 40 gb. Kan det være noe med at windows da allerede har en c:, eller ville den automatisk da gitt den på 40gb e: eller nærmeste bostav som var ledig?

Kan jeg har surra med jumpersettings? eller burde den vært tilkobla den svarte?

 

Mulig jeg editer litt her ettersom jeg har prøvd meg frem, og prøvd evnt tips jeg får.

Endret av Danielen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det viktige filer kjøper du programmet og starter med å få filene tilbake. Bare husk å kopier filene over på en annen harddisk, da de fleste av slike programmer anbefaler deg å skrive til samme disk som du redder data fra.

 

Jeg bruker r-studio, men det funker nok på samme måte som getdataback...

De koster ca det samme også.

 

Men du må uansett ha en fullversjon for å få tilbake dataen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...