Gå til innhold

Her er de viktigste PlayStation 4-ryktene


Anbefalte innlegg

Oh, og til Nimrad der oppe ^

1. Ja du har rett, dette er det største problemet med pc, men jeg mener nå at det er verdt det med tanke på hva jeg får igjen for det. 1 maskin til alt.

 

2. Kanskje ting har forandret seg siden sist? Bruker stort sett bare steam og GoG, og er ikke mer innstalasjon enn hva ps3'en min må. Faktisk, bruker jeg lenger tid på å få inn et spill på ps3 enn på pc.

 

3 og 4 er løst. kontrollen fisker sittestillingen din, og nevn noe jeg ikke kan se på pc'en min av film, serier, nettleser, youtube.. osv.

3: Kontroll til PC-gaming LANGT fra fikser det problemet. For det første kommer jeg aldri til å flytte en stasjonær PC inn i stua(stygg, svær, bråker, i hvert fall om man skal ha en gaming-PC), for det andre er spillene laget for tastatur og mus og funker veldig dårlig å erstatte det med en håndkontroller. Jeg må jo uansett inn med tastatur og mus for å komme inn på spillet.

4: Ja, den funker bra til det, bedre enn alt annet faktisk. Men om man skal ha en gaming-PC stående i stua på TV-en byr det som sagt på bråk og knotete navigering. Jeg foretrekker da å streame fra en NAS til PS3en, bruke netflix, AirPlay fra en bærbar Mac eller rett og slett blu-ray.

 

2-eren kan jeg ikke si så veldig mye om ettersom det er lenge siden jeg har spilt på PC, men jeg var hos en kompis som installerte battlefield 3, og fysj der var det mye rart han måtte gjøre. Starta spillet i Internet Explorer hvis jeg ikke tar feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3: Kontroll til PC-gaming LANGT fra fikser det problemet. For det første kommer jeg aldri til å flytte en stasjonær PC inn i stua(stygg, svær, bråker, i hvert fall om man skal ha en gaming-PC), for det andre er spillene laget for tastatur og mus og funker veldig dårlig å erstatte det med en håndkontroller. Jeg må jo uansett inn med tastatur og mus for å komme inn på spillet.

4: Ja, den funker bra til det, bedre enn alt annet faktisk. Men om man skal ha en gaming-PC stående i stua på TV-en byr det som sagt på bråk og knotete navigering. Jeg foretrekker da å streame fra en NAS til PS3en, bruke netflix, AirPlay fra en bærbar Mac eller rett og slett blu-ray.

 

2-eren kan jeg ikke si så veldig mye om ettersom det er lenge siden jeg har spilt på PC, men jeg var hos en kompis som installerte battlefield 3, og fysj der var det mye rart han måtte gjøre. Starta spillet i Internet Explorer hvis jeg ikke tar feil?

 

Har du prøvd? Hvilke PC-spill er det som er "lagd for mus og tastatur" som fungerer tilfredsstillende på konsoll? Alle "konsollaktige" spill kan like bra styres med joypad som på konsoll. Og en kompetent bygd PC bråker mindre enn en konsoll (ja, også en gamer-PC)

 

AtW

Lenke til kommentar

Midnatt, men IGN feks har et "vorspiel" som starter 23

Nydelig, da blir det ikke så alt for sent. Skjipt å være trøtt på skolen som resultat av å se på en pressekonferanse. Men en må jo se hvordan de store gutta driver markedsføring også, ikke bare på klasserommet :p

 

Selv om jeg ikke har hatt sony produkt siden PS2 gleder jeg meg til å se hva som kommer i morgen.

Lenke til kommentar

Har du prøvd? Hvilke PC-spill er det som er "lagd for mus og tastatur" som fungerer tilfredsstillende på konsoll? Alle "konsollaktige" spill kan like bra styres med joypad som på konsoll.

 

Ja, så lenge det er støtte for sånt der. I forholdsvis mange PC-utgaver er menyene lagt opp på en måte som er svært lite egnet for joypad, og selv om man skulle orke å begynne med individuelle keymapping for hvert eneste spill er det ikke alltid det funker så godt å erstatte mus med høyre spake.

 

Akkurat nå spiller jeg The Witcher. Det er jo ganske "konsollaktig", om du vil, ligner forholdsvis mye på actionspill på konsoll, men interaksjonen med omgivelsene minner mer om noe du finner i Monkey Island. Man kunne jo helt fint bare hatt en kontekssensitiv knapp (som i Resident Evil) fremfor pikselperfekt museklikking uten å påvirke spillbarhet eller vanskelighetsgrad, men nå har de bare engang implementert sistenevnte. Igjen er også menyene laget kun med tanke på mus, med mye drag&drop.

 

FPS er også et problemområde, da mange av dem har dårlig eller ingen støtte for kontroller på PC, selv om spillet finnes på konsoll. Skal jeg spille Half-Life foran TVen er det nesten bedre for meg å velge PS2-versjonen fremfor PC-utgaven, og det er egentlig litt teit.

Lenke til kommentar

Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.

 

Du vet at i mangen spill er det lettere å ha begge analogspakene på tomlene og desuten så er det ingen forskjell på behagligheten når det er snakk om hvor du har tommelen om du har den på knappene eller spaken. For det meste er dette en ting som er en vanesak, jeg er like glad i begge konsollene, de har begge ting de kan forbedre seg på :D

 

´~~CyberNaGa~~~

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...