Gå til innhold

Del Toros spilltrilogi kansellert (PC, PS2, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fint med ambisjoner, men jeg synes det blir teit når folk kommer med uttalelser som:

 

"Med denne nye spillserien ønsker jeg å ta spillere til et sted hvor de aldri har vært tidligere, hvor hver eneste handling får dem til å revurdere deres egen oppfatning av moral og virkelighet."

 

Revolusjoner i spilldesign blir til gradvis. Uansett hva som kommer, vil det være inspirert av noe vi kjenner, og da vil slike bombastiske uttalelser bare føre til skuffelser.

Lenke til kommentar

Det er fint med ambisjoner, men jeg synes det blir teit når folk kommer med uttalelser som:"Med denne nye spillserien ønsker jeg å ta spillere til et sted hvor de aldri har vært tidligere, hvor hver eneste handling får dem til å revurdere deres egen oppfatning av moral og virkelighet."Revolusjoner i spilldesign blir til gradvis. Uansett hva som kommer, vil det være inspirert av noe vi kjenner, og da vil slike bombastiske uttalelser bare føre til skuffelser.

 

Men uten slike mål blir det aldri gode spill. Om noen kan lage et skikkelig grøsser spill (for voksne), så er det denne mannen.

Blir overrasket om ingen selskaper viser interesse.

Endret av Allsider
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis relevant for akkurat denne saken, men på generell basis må jeg si at det må være positivt for spillbransjen når store personligheter står for utvikling av spill. Det har vel til en viss grad vært slik tidligere, med spillene til eksempelvis Jane Jensen og noen andre jeg ikke kommer på i farta.

 

Men i det store og det hele handler spill ofte om merkevarer, og ofte skifter utvikler midt i en serie, eller flere utviklere står bak samme serie. Det er ikke like stort fokus på en stor personlighet (regissør) som du har i filmverdenen. Spør folk hvilken produsent som står bak The Shining, og de færreste vet svaret. Det er regissøren, Stanley Cubrick, som er kjent.

 

I spillbransjen har du EA, Ubisoft, Activision som gir ut spill, og enkelte utviklere har store fanbaser, men personligheter er det meget lite av. Det er litt trist med tanke på at det faktisk som oftest står geniale enkeltpersoner bak geniale spill.

 

Først når du har en (eller en gruppe) kunstnere bak et spill er det du får virkelig store kunstverk i form av spill, eller ihvertfall kan det gi det ekstra løftet inn i kunstens verden spillmediet trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...