Gå til innhold

ANMELDELSE: Fallout 76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet er enda kjedligere en Fallout 4 ... gørr kjedligt glad jeg ikke har kjøpt det bare prøvd det hos en kamerat, Jeg liker ikke dette 50 talls greiene det gammaldagse , hadde det ennå vært noe nytt frmtidsrettet så kanskje det kunne vært mer inntresant men jeg liker ikke spillet!

 

Å si du ikke liker Fallout på grunn av 50-talls tematikken blir jo litt som å si du ikke liker Elder Scrolls fordi du liker ikke Middelaldersettingen..

Noe som er en helt grei ting i seg selv, du liker det du liker.

 

Men da liker du ingen av spillene i serien fordi alle har den samme "bakgrunnen". Da visste du på forhånd at du ikke kom til å like Fallout 76 f.eks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har mere morro med Fallout 76 en hva Red Dead 2 ga meg :) omtaler er ikke alt desverre.

Spillet er objektivt ikke et bra spill, men det betyr ikke at man ikke kan like det. Treffer gameplayet deg riktig er det alt som betyr noe.

Er mange spill jeg har kost meg med, som i beste fall er skikkelig middelmådige i værste fall direkte dårlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet er objektivt ikke et bra spill, men det betyr ikke at man ikke kan like det. Treffer gameplayet deg riktig er det alt som betyr noe.

Er mange spill jeg har kost meg med, som i beste fall er skikkelig middelmådige i værste fall direkte dårlige.

Helt enig kun å spille AAA spill blir utrolig kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Haha, selges med opptil 47% avslag nå på playstation store. 2 uker etter lansering. For en flopp, og for ett slag i trynet på de som allerede har kjøpt spillet.

 

Synes dette er utelukkende positivt. Da lærer folk å ikke forhåndsbestille (fatter fortsatt ikke at folk gidder det), og så lærer utviklerne å gi ut et godt spill om de vil tjene penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble også overrasket over at spillet er på salg allerede. Det er sjelden et godt tegn når de må dumpe prisen helt i starten for å få folk til å kjøpe spillet.

 

Angående forhåndsbestilling så er jeg helt enig i at dette bør være en lærepenge, men jeg har gitt opp å si til folk at de ikke skal forhåndsbestille. Hver gang det kommer ut en eller annen ny AAA-tittel så virker det som halvparten av alle gamere totalt mister all fornuft og er redde for at de ikke skal få tak i et spill som kommer til å fylle opp hyllene til samtlige Gamestop-butikker og bli gitt ut igjen og igjen.

 

Uansett, det neste Metro-spillet er på vei for de som vil ha et skikkelig post-apokalyptisk spill. Det skal absolutt forhåndsbestilles (neida).

Lenke til kommentar

Sier den linken noe annet enn at det blir en videreutvikling av Creation Engine? Ja man kan jo håpe at Bethesda vil overraske, at motoren kan tilpasses i så stor grad, men det lover ikke bra mtp Fallout 4 og Fallout 76, for de ser håpløst utdaterte ut.

 

Det er helt klart gamle motorer som fint har blitt utviklet og tilpasset til dagens generasjon, slik som Rockstar's RAGE engine som RDR2 bruker.Ja

 

Ja. Den påpeker at ordet spillmotor er villedende. En "spillmotor" er ikke én ting, det er et rammeverk for å lage spill og består av mange enkeltdeler som kan utvikles separat og til og med byttes ut fullstendig.

Lenke til kommentar

Spelet i seg sjølv er eit meget bra utgangspunkt for noko videre. Mykje av kritikken rettet mot spelet er personlige meininger og feile forventninger. Hadde dette vert frå nokon andre enn Bethesda hadde det aldri vert det samme jamrekoret om korleis dei våger å prøve seg på noko annet som ikkje er Fallout New Vegas 2.

 

Folk har ikkje forstått det at dette ikkje er eit historiedrevet spel men derimot det å kunne spele i lag med andre for å overleve. Desverre er det ganske vanskelig ettersom det er utallige bugs som forhindrer deg i å kunne gjere det, samt ein del dumme designvalg. Spelet vil apellere meir til dei som liker spel i mmo sjangeren framfor single player.

 

Skal og nevnes det at om din personlige stash er full før lvl 5, so betyr det at du på ingen måte har fulgt med i timen og velger å spare på alt mulig tull. Nei du trenger ikkje den 27. pipe pistolen du plukker opp, og nei du trenger ikkje å ta vare på eit 50 lbs tung manual. Om ein gjer som spelet forteller deg og scrapper det du ikkje bruker so vil ein neppe få problemer før ein er langt ut i spelet, og sjølv då vil du mest sansynlig ha 1000 enheter av heilt vanlige materialer som stål som har ingen verdi og kan finnes over alt i verden.

 

Dette med å følge med i timen føler jeg går igjen mye når det gjelder kritikken av dette spillet.

 

Har rundt 30 timer i det nå og har enda til gode å ha full stash. Jeg plukker selv opp alt mulig jeg finner og scrapper det.

 

Problemet med spillet er at alle har en mening om hvordan spillet skal være, og det lever ikke opp til hva de vil det skal være. Spesielt singleplayer spillere er rasende, og sprer kun hat fordi de kan og ikke får spille alene.

Survival spillere er rasende fordi det ikke er nok survival i det, og de får ikke private servere.

Campain spillere er rasende for de får ikke en historie på nivå med rdr2.

Pvp spillere er rasende og får ikke nok pvp siden det er for strenge regler og hard scaling (en lv 15 kan drepe to stk lv 100 i beste gear)

Alle skal sammenligne spillet med alle mulige andre storspill fra øverste hylle i alle forskjellige sjangere. Det blir veldig feil, når fo76 har kun små elementer fra diverse spill.

 

Jeg storkoser meg i spillet, fo76 er egentlig ikke noe mer enn mer Fallout 4 online. Historien er dog mye mer langstrukket, og man må fort frarte mye frem og tilbake. Men sånn er det i de fleste mmorpg's med en veldig stor verden.

Om det er noe å klage på så er det bugs, det er hvertfall nok av dem.

 

Men det er 2018, hat er definitivt trenden.

 

Du er inne på noe helt vesentlig, forventninger. Spillet ble presentert på E3 og de hadde en egen session der de forklarte mer i dybed og tok imot spørsmål. Basert på infoen der har de levert akkurat det innholdet de lovet.

 

Så en video på youtube igår der en ga dårlig kritikk grunnet blant annet at det ikke var mulig å save slik som vanlig i Fallout spill. Det meste som ble kritisert i den videoen ga meg egentlig et inntrykk av at kritikeren sammenlignet med singleplayer Fallout.

 

Personlig har jeg det utrolig artig i spillet, og jeg spiller stort sett solo.

 

Må også nevnes at spillet har ikke krasjet en gang for meg, ikke blitt disconnected og de bugsene jeg har opplevd har stort sett vært fiender som glitcher ut.

 

Kanskje jeg bare har vært heldig.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Den påpeker at ordet spillmotor er villedende. En "spillmotor" er ikke én ting, det er et rammeverk for å lage spill og består av mange enkeltdeler som kan utvikles separat og til og med byttes ut fullstendig.

 

Det er forskjell på hvor fleksible forskjellige spillmotorer er og hvor lett/vanskelig/håpløst det er å gjøre store endringer i dem. Mtp det er mer eller mindre den samme wanky fysikken, animasjoner etc. etter så mange år med Creation Engine og hvor dårlig grafikken har skalert så virker det som nevnt ikke lovende. Men hvem vet, kanksje Bethesda har fokusert hovedsaklig på stabilitet denne generasjonen og vi vil se store endringer i flere deler av motoren med Starfield.

Lenke til kommentar

 

Problemet med spillet er at alle har en mening om hvordan spillet skal være, og det lever ikke opp til hva de vil det skal være. Spesielt singleplayer spillere er rasende, og sprer kun hat fordi de kan og ikke får spille alene.

Survival spillere er rasende fordi det ikke er nok survival i det, og de får ikke private servere.

Campain spillere er rasende for de får ikke en historie på nivå med rdr2.

Pvp spillere er rasende og får ikke nok pvp siden det er for strenge regler og hard scaling (en lv 15 kan drepe to stk lv 100 i beste gear)

Alle skal sammenligne spillet med alle mulige andre storspill fra øverste hylle i alle forskjellige sjangere. Det blir veldig feil, når fo76 har kun små elementer fra diverse spill.

 

Jeg storkoser meg i spillet, fo76 er egentlig ikke noe mer enn mer Fallout 4 online. Historien er dog mye mer langstrukket, og man må fort frarte mye frem og tilbake. Men sånn er det i de fleste mmorpg's med en veldig stor verden.

Om det er noe å klage på så er det bugs, det er hvertfall nok av dem.

 

Men det er 2018, hat er definitivt trenden.

 

Du er inne på noe helt vesentlig, forventninger. Spillet ble presentert på E3 og de hadde en egen session der de forklarte mer i dybed og tok imot spørsmål. Basert på infoen der har de levert akkurat det innholdet de lovet.

 

Så en video på youtube igår der en ga dårlig kritikk grunnet blant annet at det ikke var mulig å save slik som vanlig i Fallout spill. Det meste som ble kritisert i den videoen ga meg egentlig et inntrykk av at kritikeren sammenlignet med singleplayer Fallout.

 

Personlig har jeg det utrolig artig i spillet, og jeg spiller stort sett solo.

 

Må også nevnes at spillet har ikke krasjet en gang for meg, ikke blitt disconnected og de bugsene jeg har opplevd har stort sett vært fiender som glitcher ut.

 

Kanskje jeg bare har vært heldig.

Sikkert du som er heldig. Spiller det selv på ps4 pro. Men etter siste oppdatering har spillet begynt og fryse etter en stund så går det ut i blå skjerm og send feil meldings rapport. Var ikke sånn før uppdaten.

Lenke til kommentar

Drepen i fallout 76 er neppe bugs for min del. Det er en god del bugs, spesielt at fiender forsvinner helt random.

Men det som er drepen er at det er basert på rundt inventory manangement. ALT handler jo om å klare å klemme inn mest mulig dritt i stashet og på personen din. Alle talents handler om at ting skal "veie mindre", altså... Det er ikke det jeg er så gira på. Tviler på det sitter folk å kjemper mot nye nivå for at shotgunnen skal veie 30% mindre.

 

Jeg kom til level 32 før jeg mistet interessen for alt.

 

Det har jeg aldri skjønt med Bethesda spill. Den irriterende vekta på ting. Det henger jo ikke på greip uansett hva du kan ta med deg så hvorfor ha den idiotiske begrensningen da? Pleide alltid å bruke kode så jeg kunne bære uendelig med vekt

Lenke til kommentar

Det har jeg aldri skjønt med Bethesda spill. Den irriterende vekta på ting. Det henger jo ikke på greip uansett hva du kan ta med deg så hvorfor ha den idiotiske begrensningen da? Pleide alltid å bruke kode så jeg kunne bære uendelig med vekt

 

Synes dette er noe som går igjen i mange vestlige rollespill. Man bruker utrolig mye tid på å bekymre seg om hvor mye man kan ta med seg, noe som ikke er spesielt interessant gameplay for min del. Som du helt korrekt påpeker så er det du bærer med deg aldri realistisk uansett.

Lenke til kommentar

Seriøst? Halv pris allerede? Har ikke testet spillet, jeg hadde tenkt å vente til det ble fikset litt opp, men nå tror jeg jo at det kommer til å bli gravlagt. 

Mye rart som har blitt lansert, et eksempel på dette er jo Bards Tale IV, utrolig mange flotte lovnader på kampanjen til spillet, Brian Fargo med mange gode påstander, slipper på nytt et spill som er milevis unna den opplevelsen som de originale spillene ga oss når de ble sluppet og ikke i nærheten av å ha tilpasset seg dagens spill.

Resultatet der ble også det samme, ganske stor endring i forhold til kickstarter verdiene man ga for det, backerne startet på 20 dollar og man ser jo tydelig på kickstarter at de estimerte en pris på 45 dollar.

Prisen på det produktet er per dags dato 248 Nok, noe som viser en helt annen pris enn hva de mente det skulle bli solgt for.

 

 

Pledge US$ 20 or more

EARLY BARD GETS THE WYRM
 
THE BARD'S TALE IV as a digital download for Windows/Mac/Linux, available from Steam or DRM-free from GOG.com. Also comes with Digital Game Manual and Backer Forum Badge.
 
(Estimated Retail Value: $45)

Med andre ord så er det jo soleklart en flopp.

Lenke til kommentar

Er det et spill som burde graves ned på ei dynge i New Mexico og glemmes så er det dette. Det kan ta plassen til E.T. the Extra-Terrestrial, nå som det er gravet opp igjen. 

Jeg har likt Fallout siden den spede begynnelsen, hvor F4 var det svakeste i serien.
Dette her er ikke Fallout engang. 

 

Det er en fryd å se at Bethesda får gjennomgå på grunn av smørja de har servert oss. Jeg er ikke bare skuffet, jeg er fornærmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes egentlig 5 av 10 er litt høyt. Spillet er så gjennomsyret halvhjertet som det kan få blitt, så sånn sett så er jo 5 av 10 midt i blinken men når du legger på den temmelig absurde mengden med bugs på toppen og diverse ymse serverproblemer så synes jeg det burde trekkes ytterligere. Når vi attpåtil tar i betraktning at det er et AAA-spill til fullpris (ikke nå lenger tydeligvis, som jo bare er å strø salt i såret..) og det er Bethesda attpåtil så har man jo visse krav og forventninger til hva som blir levert.

 

Forstår liksom ikke helt hva de forsøker å oppnå dette spillet? Det forsøker jo ikke å være et Falloutspill forutenom navnet og omgivelsene. Samtidig så fremstår markedsføringen fra Bethesda og Tim Howard temmelig diffus og merkelig nå i etterkant? Han fikk det til å fremstå som et mer eller mindre tradisjonelt Falloutspill, bare med multiplayer. Men spillet er jo ikke i nærheten av å være det? Så hvorfor markedsføre og gå ut med slike uttalelser?

 

Nå er det ingenting galt i å komme med spin-off spill og det å prøve noe nytt. Vil jo egentlig oppfordre til det, men når du først gjør det i såpass store og kjente spillserier så må du jo klare å markedsføre det deretter... Virker som de bevisst markedsføre det som et Falloutspill for å gripe fansen selv om de visste at spillet egentlig har null og niks til felles med de tradisjonelle spillene i serien.

 

Når vi snakker om spill som Red Dead Redemption 2 og God of War så snakker vi ofte om "overskuddsprosjekt". Det er spill som fremstår så gjennomsyra perfeksjonert ned til hver minste lille detalj og du merker på hele kroppen at dette er spill som utviklerne virkelig har ønsket å jobbe med og levere. Sitter med stikk motsatt følelse her, dette skriker underskuddprosjekt og et spill som utviklerne bare har måtte få ut døra fordi de måtte. Lenge siden jeg har opplevd et spill hvor så og si alt føles så middelmådig og det er jo ekstra skuffende med tanke på hvor store Bethesda er, hvilket potensiale som tross alt ligger til grunn her om dette hadde blitt utført riktig og de hadde tatt seg den tiden som kreves. Blir jo nesten litt fornærmet.

 

 

Spillet er riktignok ikke utviklet av Bethesda sitt hovedstudio som normalt står bak Fallout og Elder Scrolls spillene. Dette er utviklet av nye Bethesda Game Studios Austin som egentlig bare er den tidligere delen av ZeniMax Media som sto bak utviklingen av Elder Scrolls: Online som nå er blitt en permanent del av Bethesda. Men det er jo ingen unnskyldning for noe som helst.

 

All ære til de som klarer å kose seg med dette og jeg håper jo for deres del at Bethesda ikke ender opp med å skrinlegge hele spillet. Men for min del så er dette så gjennomsyra middelmådig og med så mange bugs, selv bugs som er fikset av moddere i Fallout 4 vender tilbake her fordi Bethesda ikke har fikset dem selv... Det er jo smått utrolig. Spillet fortjener 3 av 10 spør du meg nå en AAA-utgiver kommer med noe så svakt til fullpris og med såpass diffus markedsføring i forkant og med så latterlig mange bugs og problemer... Hvis ikke slik spill fortjener å havne under 5 av 10, hvem fortjener det da? Må jo nesten bruke skalaen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...