Gå til innhold

Sniktitt: SimCity (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har de gitt ut informasjon når spillet blir tilgjenglig via andre platform enn Origin?

 

Jeg vet at den blir exclusive fra Origin i starten, men Maxis har uttalt at den vil bli tilgjenglig fra andre etter en stund.

 

Er også verdt å nevne at spillet blir slik "100% Online" for å kunne spille. :nei2:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

*Det som knytter byen din sammen er veinettet. Utviklerne lekte tidligere med tanken om å ha strømnett, vannrør og kloakksystemer separat, men fant ut at det var enklest å samle det.*

 

Og der sluttet jeg å lese. Jeg gir opp den stadige iveren etter å forenkle spill. Spillene blir rett og slett kjedelig.

 

Nye Simcity er nå totalt uinteressant for meg :hrm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig, BornInNorway81. Sim City 4 uten alle buggene, bedre byggesystem, up-to-date grafikk og simplere menyer hadde vært herlig.

 

Jeg kjenner jeg er skeptisk til hvor små områdene som har vært vist fram i previewene. Det virker som det sirkles inn til at man skal ha mange og små byer, og det er ingenting annet enn kjedelig.

 

*Det som knytter byen din sammen er veinettet. Utviklerne lekte tidligere med tanken om å ha strømnett, vannrør og kloakksystemer separat, men fant ut at det var enklest å samle det.*

Og der sluttet jeg å lese. Jeg gir opp den stadige iveren etter å forenkle spill. Spillene blir rett og slett kjedelig.

Nye Simcity er nå totalt uinteressant for meg :hrm:

 

Jeg synes det å sette opp vannrør og strømnettverk var skikkelig stas i SC4, da det fikk byene til å føles så realistiske ut. De kunne jo tatt dette videre og gjort det enda bedre, men neida, de kutter det ut i stedet.

 

Jeg håper det kommer en tilleggspakke som lar deg separere de, slik at jeg kan pirate den.

Endret av Coffey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du tenker litt på det, og du skal simulere å være "Mayor" i en storby, er ikke jobben din å bygge ut strømnett og kloakknett. Du skal være med på planlegging og utvikling av byen. Slukking av branner, arrestering av forbrytere, nedgraving av infrastruktur og legging av asfalt gjøres av de som KAN det.

 

Jeg tror dette kommer til å bli bra, jeg. :)

Lenke til kommentar

Enig med skeptikerne, og spesielt med fare for manglende dybde, samt "boblebyer".

Utviklerne kunne plukket opp noen hint fra andre spill, som eksempel: SC4, Anno-serien, Empire Earth, AoE-serien osv.

Slike spill MÅ ha enkelt læringskurve, men samtidig utfordringer hvor man må "grave dypt" i materien.

Men det blir nok et kjøp uansett. :closedeyes:

Endret av pervokris
Lenke til kommentar

Jeg har tro på at spillet blir bra. De har valgt å begynne helt på scratch (derav navnet Simcity, og ikke Simcity 5). Spillet er ikke perfekt, og har noen store mangler. For min del tror jeg størrelse på byen blir en utfordring, og jeg ser en del svakheter med veinettet. Men det er et viktig poeng at det er blåst liv i serien igjen, og forhåpentligvis vil vi se en del tilleggspakker i årene som kommer.

 

Bysimulatoren har blitt en regionssimulator.

 

Les hele saken

 

Har gamer.no tenkt å dele ut betanøkler slik som pressfire.no? :)

Lenke til kommentar

Bestilte 2x Sim City Collectors Edition... De ble fort avbestilt gitt når jeg fant ut at Maxxis faktisk gi deg flere goder når du bestiller Deluxe Edition fra Origin enn du får med den dyrere Collectors Edition.

 

Førstegang jeg har opplevd at en Collectors Edition faktisk ikke gir deg alt av in-game godene, det var et heller snodig valg om du spør meg.... Men Origin skal vell promoteres over alt slik at EA tjener mest penger selv, selv om alle som kjøper uansett blir tvunget til å spille over Origin uansett.

 

 

EDIT:

 

Er litt bisart at Limited Edition fra Origin koster 449kr, når du kan få deg digital fra Komplett til 359kr.. Du får dog noen eksklusive mystiske gjenstander når du forhåndsbestiller fra Origin som de tydeligvis ikke kan fortelle oss hva er for noe... Er generelt veldig lunken når det gjelder å støtte digitale tjenester som helt åpenbart driver med prismelking.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Ikke bare tjener de mer penger, de tjener ekstremt mye mer penger. For et spill som SimCity tjener nå EA 600 per salg, imens når de solgte til butikkene antar jeg de ikke tjente mer enn maks 100-150 kroner per salg.

 

Så klart, nå må de jo selv stå for utgiftene ved å drifte butikken, men det må svære ingenting i forhold til økningen i profitt.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

EA tjener mer penger på at folk bestiller gjennom Origin. Da slipper de å dele med butikkene. Butikkene er et unødvendig mellomledd. De må alikevel selge for samme prisen om de ønsker å ha produktetene sine i butikkene. Jeg samler ikke på bokser og ekstra møl så for meg var Digital Deluxe igrunn ideelt.

Jeg skjønner ikke den argumentasjonen. Ihvertfall ikke fra en forbruker sitt synspunkt.

Hvis vi forbrukere ser en prisreduksjon derimot, så skal jeg ikke klage på færre utsalgssteder.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke den argumentasjonen. Ihvertfall ikke fra en forbruker sitt synspunkt.

Hvis vi forbrukere ser en prisreduksjon derimot, så skal jeg ikke klage på færre utsalgssteder.

 

Jeg tenker slik:

 

1) EA må uansett prise spillene sine i forhold til andre utgivere.

2) For forbruker blir butikker et fordyrende mellomledd.

3) EA må alikevel prise Origin-prisen likt som butikkprisen, ellers vil ikke butikkene ha noe med dem å gjøre.

4) Dersom EA stikker av med overskuddet så betyr i det minste høyere inntekter ifra færre salg og dermed mer profitt på PC spill. Noe som også betyr at de vil være villig til å ta større sjanser, og lage litt særere nisjéspill og vågale titler. Dette gagner til slutt forbruker.

 

Ideelt sett ville jeg selvsagt se at prisen på spillet gikk ned tilsvarende det som ellers forsvant i butikken. Men scenario #4 er heller ikke ille. Og #3 er riktignok veldig positivt for EA, men egentlig ikke noe de har kontroll over. Altså er de ikke "skurken" fordi de tar seg betalt det samme. Det ser de som win-win.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...