Gå til innhold

ekstrem lang leveringstid (posten)


XanderX

Anbefalte innlegg

Ser ut som det er innad i Kongeriket Norge det stopper fullstendig opp.

 

Har siste måned fått flere emailer fra utenlandske selgere som lurer på om deres sending er kommet frem.

Samtlige er sendinger under kr 200,- i totalpris inkl frakt.

 

Jeg må hver eneste gang svare, at det er de ikke ( pakkene altså ), men jeg venter i spenning.

 

Nå i morges fikk jeg en bekymret email fra Hong Kong med referanse til en liten pakke som ble sendt ut av Hong Kong 21.11.09

 

Ble igjen nødt til å sende tibakemelding om at pakken desverre ikke var mottatt.

 

Kopi av email fra selger:

 

Hi ........,

 

 

Hi my friend

 

This is ebay member 2urhands?in which you have bought item xxxxxxxxxxx in

our ebay shop and paid for it on November 19th. We have already shipped

it out on November 21th, so have you received the item? If you have any question

or problem pls email us at [email protected] or directly send information

to us via ebay. If you were happy with your transaction, PLEASE LEAVE US

POSITIVE FEEDBACK and 5 STARS IN ALL DSRs. The shipping time refers to the

time dealt by sellers after they got the payment, we shipped your item in

2 days after getting your payment, so PLS DON?T FORGET TO LEAVE US 5 STARS

IN SHIPPING TIME DSR. We will greatly appreciate your understanding and WILL

RETURN YOU POSITIVE FEEDBACK.

 

Save on future order! Get coupons at www.market86.net.

 

Best regard!!!

2urhands

 

I følge tilbakemeldinger jeg får fra utenlandske selgere med mange 100.000 salg står Norge i en særstilling når det gjelder postombæring, dette i negativ forstand.

 

Kongeriket Norge har dårligere postombæring enn Sibir!, Kaukasus, Hvite-Russland, Thailand, Australia, Malaysia, Kina, Japan, Nepal, Mongolia, Latin Amerika, Balkan, EU, USA+++++

 

Det er en rekke spesifikke hendelser som viser dette.

Norge er også ett av landene der flest sendinger forsvinner i postens hender ( ellers skal vi si lommer )?

 

Når det gjelder sendinger med sporingsnummer ser jeg ved selvsyn at det er hos posten Norge det svikter så totalt!

 

Men det gjelder også små pakker under tollbehandlingsgrensa på 200,- kr

Dette vet jeg fordi det har hendt at pakker er blitt merket med penn / tusj ankomstdato Norge, og evigheter oppstår før jeg har pakken.

 

Med andre ord den har blitt liggende hos posten.

Således er gleden stor hver gang jeg mottar en pakke nær uansett forsendelsestid inad i Norge, da det titt og ofte hender at jeg ikke mottar utenlandssendinger, og det er i Norge de forsvinner nesten alltid.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av 4500 sendinger de siste ca 3 år innad i Norge har jeg opplevd at 1 sending ikke kom frem og 1 sending ikke ble motatt av meg.

Dette deler seg sånn ca 50/50% ved sending / mottak.

DVS. ca 2400 sendinger fra meg og 2100 sendinger til meg.

 

Så sendinger til Norsk adressat går ganske greit.

 

Men ved flere 100 sendinger dvs. pakker fra utlandet har godt over 95% av sendingene hatt en reisetid på over 18 dager, og det er i Norge det strander.

Tidvis kan det gå en måned også, og noen ganger kommer aldri pakken frem til meg.

Praktisk talt uten unntak bruker ei pakke max 6 døgn før den når Norge, uansett hvilke land pakken sendes fra.

 

Sendinger til utenlandske adressater går også ganske greit, særlig i Skandinavia.

Men det er hos postens utenlandsavdeling det stopper helt opp når pakker ankommer landet.

 

Har en laaaaaang rekke emailer lagret der jeg mer eller mindre helt uten hjelp har hatt kontakt med postens kundeservice angående dette.

 

Unntaksvis glimter en kundebehandler til, ellers er servicen svært dårlig og under enhver kritikk, og stort sett fraværende.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Akkurat i desember må man forvente og til en viss grad akseptere forsinkelser. Er ikke smått som går igjennom der de neste 2 ukene.

Men synes det er merkelig at de blir liggende så lenge der, for de gangene jeg f.eks har handlet fra Hong Kong er det 2-3 dager fra det er ankommet norge til jeg har hentelapp i postkassa.

Har vel mindre erfaring med utenlandssendinger og posten, da der jeg jobbet med å sende mye pakker brukte man heller TNT osv for slikt og da går ting i rute som regel.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...