Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

TWD-S4-CCI-Banner-v2-1163.jpg

 

Hjelp, hva er The Walking Dead?

Ny tv-serie som starter 31. oktober på AMC(samme kanal som Breaking Bad, Mad Men osv). Serien er skapt av Frank Darabont, som blant annet har regisert The Green Mile, The Mist, og Frihetens Regn(The Shawshank Redemption). Serien er basert på tegneserien med samme navn.

 

Serien følger en liten gruppe overlevende på reise over USA på leting etter et nytt hjem vekk fra horder av zombier. Gruppen ledes av Rick Grimes, som var en politimann før utbruddet skjedde. Som deres situasjon blir mer og mer dyster, blir de overlevende presset til å gjøre nesten hva som helst for å overleve.

 

Hovedkarakterne

Rick Grimes (Andrew Lincoln)

Lori Grimes (Sarah Wayne Callies)

Shane (Jon Bernthal)

Dale (Jeffrey DeMunn)

Andrea (Laurie Holden)

Carl Grimes (Chandler Riggs)

Glenn (Steven Yeun)

 

I tillegg gjestespiller blant annet Lennie James(fra Jericho) i piloten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=319knAYrTRE

 

Hjelpes! Når kommer sesong 2????

Sesong 2 kommer ikke før rundt høsten 2011. Da med 13 episoder, og Frank Darabont forsatt som "showrunner"(den ansvarlige for serien).

 

Men frykt ikke, AMC har annet å tilby(The Killing i starten av 2011 blant annet). Man kan i tillegg lese tegneserien tv-serien er fokusert på i mellomtiden og.

 

Diskuter serien her etter det amerikanske sendeskjemaet

 

Spoilere fra kommende episoder skal ikke diskuteres her annet enn i spoilerboks.

 

Spoilere fra tegneserien skal diskuteres i denne tråden bare i spoilerboks.

 

 

Er det ikke relevant og du vil bare diskutere tegneserien bruk denne tråden.

Endret av Maury
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, visste jeg kjente igjen Lennie James. Han er jo også med i Hung om dagen. Når jeg oppdaget denne serien for ikke så lenge siden ble jeg veldig glad. Håper dette blir enda en fantastisk serie fra AMC på linje med Breaking Bad og Men Man. Det virker isåfall som om serien har nok av potensial til å bli herlig. :D

Lenke til kommentar

Gaut1, jeg kommenterte nøyaktig det samme i en annen tråd. Akkurat det at han har vært i sykehuset under starten på zombie-outbreaken, for å så vokne opp i en post-apokalyptisk verden er veldig 28 dager senere. Må nevnes at serien er inspirert av en grafisk novelle (tror jeg) som kanskje kom ut før 28 dager senere? Likevel så synes jeg ikke det er noe negativt med den starten. :)

Lenke til kommentar

Må nevnes at serien er inspirert av en grafisk novelle (tror jeg) som kanskje kom ut før 28 dager senere?

 

28 Days Later kom ut i England april 2002, mens den i USA ikke kom ut før i juni 2003. The Walking Dead-tegneserien kom for salg i oktober 2003. Serieskaperen kan naturligvis ha sett 28DL, men likevel er det godt mulig at han ikke gjorde det før den kom ut i USA. Det tar lang tid å skape en serie, og startsekvensen var nok påtenkt tidlig. I tillegg kan serien ha "ligget på vent" en stund, for å bli utgitt rundt Halloween.

 

Jeg ser det ikke som veldig søkt å komme til den konklusjon at for å kunne skape en situasjon der noen er helt alene i en post-apokalyptisk verden, må det en form for isolasjon eller koma til for at historien skal henge på greip. Og jeg ville sett på sistnevnte løsning som den mest interessante. Likevel er det litt "artig" at begge disse historiene kom ut nogenlunde samtidig.

 

Tegneserien kan for øvrig anbefales på det dødeste.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...