Gå til innhold

– Neste Xbox får Blu-Ray (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fleire sider skriver om at GPUn til komende 720 vill basere seg på ATI sin 6000 serie eller 6700 seire. Og folk må ikkje misforstå dette er ein GPU laget for konsoll og kan ikkje sammelignest med de som er til pc.

360 basere seg på ATI 1600 fra 2005 og se hva det får til i dag. !

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det da rimlig å forvente at Xbox 720 som den muligens vil hete, vil koste en ca 2000 kr? på lik måte som playstation 3? Vi håper ikke på "the ring of death" også der.

Hvis jeg skal tippe, uten noe som helst grunnlag for tallet, vil jeg tippe at den kommer på rundt 3k ved lansering, med kraftig prisfall det første året. Historien viser igjen og igjen at vi gamere betaler det det koster for å få noe nytt på lanseringsdatoen, og hvorfor skal ikke MS utnytte det?

 

Riktignok vil den konkurere mot PS3, ellers ser vel neppe en tidligere playsation 3 bruker noen grunn å bytte.

Den vil konkurrere mot PS3, Wii og konsoller som ikke har kommet ennå. PS3-eiere ser den samme grunnen til å bytte som PS2-eierne så da 360 kom; Ny og kraftig konsoll, med nye spennende spill som har en grafikk som ikke ligner noe annet på konsollmarkedet.

 

Kan vi håpe xbox da vil by på gratis Xbox live tjeneste?

Eller om xbox maskinen vil fungere med linux?

Blir nok betalingstjeneste denne gangen også, siden MS ser at brukerne er villige til å betale for det. Kan være at spilling blir gratis, men alt annet koster penger (sånn som Sony har gjort med PSN og PS+).

 

Siden det er Microsoft som lager maskinen, tør jeg garantere at den ikke vil funke med Linux - med mindre du gjør det selv på en eller annen teknisk måte som MS ikke ville likt.

Lenke til kommentar

Hvor mye ytelseforbedring VS PS3 tror dere på? 20-30%?

Ifølge de nyeste ryktene er den enten 6 eller 8 ganger sterkere enn en 360. Stemmer ryktene vil den med andre ord være enten 6 eller 8 ganger sterkere enn en PS3.

 

Personlig tror jeg at den vil ha en merkbar oppgradering i forhold til forgjengeren, men at teknologien ikke vil være like avansert som innmaten til 360 var i sin tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det da rimlig å forvente at Xbox 720 som den muligens vil hete, vil koste en ca 2000 kr? på lik måte som playstation 3? Vi håper ikke på "the ring of death" også der.

 

Riktignok vil den konkurere mot PS3, ellers ser vel neppe en tidligere playsation 3 bruker noen grunn å bytte.

 

Kan vi håpe xbox da vil by på gratis Xbox live tjeneste?

Eller om xbox maskinen vil fungere med linux?

 

Hvor mye ytelseforbedring VS PS3 tror dere på? 20-30%?

 

Angående salg av spill, er det nok det lurste å selge gjennom konsollen, til en litt lavere pris. Fleste med dårlig internetlinje velger nok blueray.

 

PS3 kostet 6000kr da den kom på markedet i norge.

 

"Red ring of death" er nesten ikke eksisterende på Xbox 360 i dag. Har også vært mange problemer med PS3 siden den kom på markedet.

 

Xbox 360 kom et år før PS3. Er mye teknologisk fremskritt som kan skje på et år.

På papiret er nok PS3 kraftigere enn Xbox 360, men den ytelsen du får på skjermen din er minimal mellom PS3 og Xbox 360. Spiller du multiplattform spill så er de ofte bedre på 360.

Xbox 720 ryktes å yte 6 ganger mer en 360, noe jeg ikke tror før jeg ser det.

 

Jeg ser at flere snakker om at ATI 6000 skjermkortene alt er utdatert, men da lurer jeg på hvilken konsoll som har vært sluppet med siste og dyreste skjermkortene? Ingen jeg kan komme på.

Hadde dem satt i et skjermkort av aller siste generasjon er jeg redd konsollene hadde blitt meget mye dyrere.

 

At Microsoft tar i bruk blu ray er nok helt naturlig, sålenge dem ikke går helt bort i fra det optiske mediet. Nå er det vel ikke bare Sony som stod bak utviklingen av blu ray?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Hvor mye ytelseforbedring VS PS3 tror dere på? 20-30%?

 

De snakker jo om 6 ganger ytelse av dagens Xbox360, og PS3'en er ikke nevneverdig mye kraftigere (uansett hva Sonyfolk vil ha deg til å tro).

 

Men hvis vi skulle sammenlignet med pc?

Er det slik f.eks crysis 2 for xbox 720, da vil fremdeles en HD7970 skjermkort + core i5 2500k @ 4.6 Ghz gi uansett best opplevelse?

 

Så konsoll fremdeles vil være den platformen som gir lavest grafikknivå men mere budsjett spill maskin, men når 4k tv skjermene kommer, vil de konsollene gjøre det bedre? Og er mere stabile, hvis vi ser bort i fra uheldighetene til microsoft sin xbox 360. At det vil bli noen bugs i starten er ikke overraskende.

 

Så å si 6 ganger bedre ytelse er å bli feil. Se gamingsmaskinene, er nok lenge til 3d vision blir standard på konsoll, heller også AMD Eyefinity multi-display vil sikkert ta flere år før vi hører det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Hvor mye ytelseforbedring VS PS3 tror dere på? 20-30%?
De snakker jo om 6 ganger ytelse av dagens Xbox360, og PS3'en er ikke nevneverdig mye kraftigere (uansett hva Sonyfolk vil ha deg til å tro).
Men hvis vi skulle sammenlignet med pc?Er det slik f.eks crysis 2 for xbox 720, da vil fremdeles en HD7970 skjermkort + core i5 2500k @ 4.6 Ghz gi uansett best opplevelse?Så konsoll fremdeles vil være den platformen som gir lavest grafikknivå men mere budsjett spill maskin, men når 4k tv skjermene kommer, vil de konsollene gjøre det bedre? Og er mere stabile, hvis vi ser bort i fra uheldighetene til microsoft sin xbox 360. At det vil bli noen bugs i starten er ikke overraskende.Så å si 6 ganger bedre ytelse er å bli feil. Se gamingsmaskinene, er nok lenge til 3d vision blir standard på konsoll, heller også AMD Eyefinity multi-display vil sikkert ta flere år før vi hører det.

 

4k på konsoll ja ein kan jo håpe.

Må seiest at 1080p kom jo med dagens konsoller, men er jo ikkje så mange spill som utnytter dette sjølv i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

6000 serien er ikke så gammel ennå. Det betyr DirectX 11 og tesselering. Dessuten også at chippen er spesialkonstruert slik som de andre gangene. Regn med at man nå kan ha native 1080p.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg grisetviler på at vi ser noe til 4k i neste konsollgenerasjon. Det er fremdeles drøssevis av mennesker som ennå ikke har sett poenget med Blu-ray, og 4k-skjermer for "folk flest" finnes ennå ikke, og blir neppe vanlige verken i år eller neste år. Tror vi skal være glade for at vi endelig får vaskekte 1080p, og 3D for de som ønsker.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Nei, det er vel greit nok per i dag, men når konsollen kommer ut er den allerede langt akterutseilt av PC (om det er tilfellet)

 

AtW

Slik har det jo alltid vært. Med tanke på at konsollar får ein fast maskinvare, og produksjon etc tek tid vil det jo alltid også væra slik.

 

Nei, konsoller har stort sett vært nesten på nivå med en topp PC-gpu under lansering. Nå er den middels+ og skal lanseres om over ett år senere enn det igjen.

 

AtW

 

Fleire sider skriver om at GPUn til komende 720 vill basere seg på ATI sin 6000 serie eller 6700 seire. Og folk må ikkje misforstå dette er ein GPU laget for konsoll og kan ikkje sammelignest med de som er til pc.

360 basere seg på ATI 1600 fra 2005 og se hva det får til i dag. !

 

Jo, de kan sammenliknes, de kan sammenliknes svært godt, du får omtrent samme ytelsesmuligheter på tilsvarende GPUer til konsoll og PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nei, det vil mest sannsynlig bli færre spill som blir solgt, da flere må spare opp over lengre tid for å få råd til å kjøpe. og kjøper da færre spill.
Det argumentet ga absolutt ingen mening. Tvert imot vil det jo ha motsatt resultat. Du bruker mindre penger på å kjøpe bruktspill, og vil derfor ha mer penger til å kjøpe nye spill.

Vil nok øke salget men vil gjøre kjøperene mer forsiktige, du vil neppe kjøpe et ukjent spill uten å ha spilt en demo først og korte spill vil være mindre interesangt.

Lenke til kommentar

Nei, det er vel greit nok per i dag, men når konsollen kommer ut er den allerede langt akterutseilt av PC (om det er tilfellet)

 

AtW

Slik har det jo alltid vært. Med tanke på at konsollar får ein fast maskinvare, og produksjon etc tek tid vil det jo alltid også væra slik.

 

Nei, konsoller har stort sett vært nesten på nivå med en topp PC-gpu under lansering. Nå er den middels+ og skal lanseres om over ett år senere enn det igjen.

 

AtW

 

Fleire sider skriver om at GPUn til komende 720 vill basere seg på ATI sin 6000 serie eller 6700 seire. Og folk må ikkje misforstå dette er ein GPU laget for konsoll og kan ikkje sammelignest med de som er til pc.

360 basere seg på ATI 1600 fra 2005 og se hva det får til i dag. !

 

Jo, de kan sammenliknes, de kan sammenliknes svært godt, du får omtrent samme ytelsesmuligheter på tilsvarende GPUer til konsoll og PC.

 

AtW

Enig her, Xbox1 og Xbox360 var kraftige da de ble sluppet, tenk high end grafikkort.

HD6670 er rimelig midlelsklasse i dag og enda mer om et år.

Ikke et dårlig kort, men nå kommer hd7*** serien snart, hvorfor ikke tenke på den?

 

Ja en konsoll kan presse mer ut at et gpu en pcer der de må ta hensyn til mange kort men effekten er under 50%,

Lenke til kommentar

Får håpe det blir noe som: ASUS Radeon HD 6670 1GB Direct CU Silent PCI-Express 2.1, DDR3, DVI, native-HDMI ikke noe fremtidrettet som 7000 serien, men i minstefall mere stillegående. og kun prosessoren som blir kjøpt ned av en enkelt 12 cm vifte på lav turtall og kun det.

 

Tror det er det microsoft tenker, å ikke irritere brukerene med mye støy.

Eller rett og slett pris HD6000 serien har vært lenge på markedet så derfor går de for den?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men hvis vi skulle sammenlignet med pc?Er det slik f.eks crysis 2 for xbox 720, da vil fremdeles en HD7970 skjermkort + core i5 2500k @ 4.6 Ghz gi uansett best opplevelse?Så konsoll fremdeles vil være den platformen som gir lavest grafikknivå men mere budsjett spill maskin, men når 4k tv skjermene kommer, vil de konsollene gjøre det bedre? Og er mere stabile, hvis vi ser bort i fra uheldighetene til microsoft sin xbox 360. At det vil bli noen bugs i starten er ikke overraskende.Så å si 6 ganger bedre ytelse er å bli feil. Se gamingsmaskinene, er nok lenge til 3d vision blir standard på konsoll, heller også AMD Eyefinity multi-display vil sikkert ta flere år før vi hører det.

 

At den nye Xbox'en blir 6 ganger raskere enn dagens Xbox stemmer nok, men den vil være kjipere enn det beste man kan snekre sammen i en PC nå.

PC vil alltid være milevis foran konsoller pga fleksibiliteten ved å kunne bytte ut enkelt-komponenter osv, men ville du hatt en PC-størrelse boks stående i tv-benken din? For så varme som dagens skjermkort blir, så trenger man gigantiske kjølere og vifter for å få varmen unna. MS og Sony kunne selvsagt dytta inn det feteste skjermkortet man får tak i, men da hadde jetmotoren til den første 360 modellen vært blåbær i forhold (580 GTX kortet mitt gir lyd fra seg når jeg spiller BF3, for å si det sånn..).

De kunne selvsagt ha prøvd seg med vannkjøling eller noe liknende, men det blir nok en litt for stor risiko som de ikke våger å ta.

Og for ikke å snakke om hvor dyrt det hadde blitt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg er størrelse null problem. Har stasjonær pc selv.

 

Men ønsker å holde følge med konsollmarkedet også, ikke fordi ytelsen er enorm, det er den ikke, men fordi stabilitet er viktig, flere windows brukere har vel i perioder irritert seg grønn av spill som henger seg eller må reaktiveres/reinstalleres.

 

Får håpe neste generasjon spill maskiner støtter antilasing og 3d.

 

Men det er nok en grunn for det selges skjermkort til 6000 kr og mere en det.

 

Jeg kunne godt kjøpt en konsoll til 10 000 kr, men da burde den hatt noe ekstrem bra komponenter som trekker veldig lite strøm og spiller ekstrem mye bedre en stasjonær pc.

 

Men da ville jeg regnet med å kunne ha linux på maskinen også. Med mus/tastatur som funger i spillet.

 

Hva tror dere om USB3 superspeed? Veldig sansynlig det kommer i nye konsoller?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 Ja USB 3 er standard nå. Men ser ikke den store nytten på en konsoll. Ser heller ikke nytten av Linux da konsoller ikke er PCer men underholdningsmaskiner.  

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...