Gå til innhold

Mot tusen personer i gruppesøksmål mot barnevernet!


Anbefalte innlegg

Men de fleste barna vil nok i ettertid få det bedre.

 

Men det er akkurat det de ikke får. Les dette så vil du forstå bedre hva jeg sikter til.

 

Og det er ikke bare hos missbrukerbarn dette gjelder, helt vanlige familier mister også barna sine. Disse barna får det også verre i fosterhjem enn om de hadde fått lov til å være hos sine foreldre.

Endret av Bestemamma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan du tro på evolusjonspsykologi om du ikke tror på evolusjon? :!: Eller hvordan kan du tro på psykologi? Du forkaster jo all vitenskap som strider mot din religiøse tro. Om det kom vitenskaplige undersøkelser som tyder på at barnevernet er bra, så ville du forkastet det før du hadde lest rapporten.

 

Jeg tror på forskning som dokumenterer noe med sikkerhet. Gjør man store masseundersøkelser, så forteller undersøkelsen noe om dagens virklighet. Helt uavhengig av problemstillinger rundt dette med evolusjon.

 

For å stoppe flere slike useriøse kommentarer:

Det er bevist med 100% sikkerhet at det finnes en viss grad av evolusjon blandt mikroorganismer. Dette er ikke en teori - jfr "evolusjonsteorien". Det er faktisk kunnskap, som man har kunnet observere direkte. Og jeg forholder meg til virkligheten. Om man f.eks leser mye av mine kommentarer på Kristenblogg.no så oppdager man at jeg har et fundamentalistisk forhold til virkligheten (les: sannhet. Jfr Bibelens ord om at Jesus kom med sannheten...).

 

Men man trenger IKKE tro noe som ikke er bevist! Så enten folk er muslimer, kristne, hinduister eller annet: De kan tro nøyaktig som det passer dem, så lenge ikke det motsate er bevist empirisk. Å forakte folk for troen, er kun intolleranse og grenser til kulturell og religiøs rasisme.

 

Når dette er sagt: Mye psykologi og sosiologi - altså det barnefjernerne og familieundertrykkerne bygger på - er på et mye, mye lavere nivå enn evolusjonsteorien, vitenskapelig sett.

Lenke til kommentar
Men de fleste barna vil nok i ettertid få det bedre.

 

Men det er akkurat det de ikke får. Les dette så vil du forstå bedre hva jeg sikter til.

 

Er du seriøs? En svensk studie av 100 søskenpar som ble plassert i fosterhjem mellom 1958 och 1967?

 

Barn som placerades i fosterhem på 50- och 60-talen klarade sig inte bättre än de som fick stanna hos sina problemtyngda föräldrar.

 

Det er da på ingen måte relevant for dagens norske barnevern og dagens fosterhjemordninger?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kan noen fortelle litt om hvor grensen går når det gjelder det med taushetsplikten?

 

Jeg vet ikke. men mener det skulle være mulig å nevne flere saker uten at man innblander navn/bosted etc. på personer innblandet i saken, eller? Litt enig i at det er litt vrient å diskutere saken når man ikke får høre begge sider av saken.

 

La oss for all del ikke personifisere greia. La oss heller snakke om prinsipper. Hva er det som er uklart med taushetsplikt? Tenk forøvrig på det faktumet at bare en part er forbundet av den regelen i denne tråden.

 

Kan noen fortelle litt om hvor grensen går når det gjelder det med taushetsplikten?

 

Jeg vet ikke. men mener det skulle være mulig å nevne flere saker uten at man innblander navn/bosted etc. på personer innblandet i saken, eller? Litt enig i at det er litt vrient å diskutere saken når man ikke får høre begge sider av saken.

 

La oss for all del ikke personifisere greia. La oss heller snakke om prinsipper. Hva er det som er uklart med taushetsplikt? Tenk forøvrig på det faktumet at bare en part er forbundet av den regelen i denne tråden.

Lenke til kommentar
Mener det var en som sa at saken var litt vrien å diskutere når barnevernet ikke kunne si sine meninger pga. taushetsplikten. :dontgetit:

 

Ser dette ut som en saklig og ordentlig diskusjon? Eneste vi kan diskutere her er synspunktene til en person og vi kommer bare til å se den ene siden av denne saken uansett. Betyr ikke at vi ikke liker å diskutere :)

Lenke til kommentar
Jeg tror at hvis vi som jobber operativt med barna samtidig fikk lov til å "behandle" hele familien, ville forenkle måloppnåelsen.

 

:)

 

Det totalitære samfunnet er kommet langt nok, om ikke bedreviterne i samfunnet, skal få total kontroll i familier. Det er fullstendig galskap. Slike idéer viser den utrolige mangel på kritisk perspektiv på det man driver med.

 

snip!

 

Jeg ønsker å stille et enkelt spørsmål til deg!

 

Hva er det som får deg til å bli så overbevist om at systemet er ondsinnet, fordi det betyr at folkene som faktisk jobber der er ondsinnede?

 

Illustrert Vitenskap har hatt noen interessante artikler om narsisisme. Forskning har vist at over 90% av menneskene har en overdreven tro på egne prestasjoner.

 

Familien er, innenfor visse rammer, biologisk betinget. Mennesket er konstruert for å løse EGNE familiære problem. Ikke ANDRES. Det er her narsisismen kommer inn i bildet.

 

Maktkonstellasjoner som har hatt adgang til alt i samfunnet, har bevisligen ikke fungert. Under kommunismen var det 148 millioner drap i fredstid, forrige århundre. Det fungerte heller ikke økonomisk. Videre folket ble undertrykt av bedreviterne. Fascismen og nazismen trenger jeg sikkert ikke å argumentere mot.

 

Nå forsøker man for fjerde gang på 80 år å lage et samfunn hvor makten har "rett" til innblanding og å sette makt bak synsingen, I ALT SIVILT LIV. Snart er også "sosionismen", denne nye totalitære rettningen, på historiens skraphaug. Måtte de bare ikke få ødelegge livet til så mange, mens de ukritisk leker forstå-seg-påere i andres liv.

 

"Historien viser at vi ikke lærer av historien." "Veien til helvete går gjennom gode forsetter."

 

Likevel får vi kjempe mot galskapen - mot "Storebror-samfunnet"!!

Lenke til kommentar

Herregud for ett unyansert innlegg? DU SAMMENLIGNER DEMOKRATIET Norge med Stalinisme, Nazisme og Fascisme?

 

Bare fordi du har slått ungene dine og de blir tatt ifra deg betyr ikke at verden går under og storebror samfunnet her betyr at storebror tar vare på og stopper mishandling og misbruk og gjør livet bedre for de som måtte ha problemer?

 

Er det rart? ER DET RART? At dette ikke blir tatt seriøst. HVIS DET ER PERSONER SOM DEG SOM ER TALSPERSON FOR DE SOM PRØVER Å KRITISERE?

Lenke til kommentar
Vent nå litt.

 

Er altså flere av "kildene" i åpningsinnlegget rett og slett bare fra artikler skrevet av trådstarter, fra trådstarters egen side?

Det er nok dessverre slik situasjonen akkurat nå er dessverre, og selv om vi har etterspurt dokumentasjon og kilder i post etter post så har vi ikke sett noe til dette.

 

Seriøst? Er det nå jeg skal le?

 

TRÅDSTARTER: Å presentere deg selv og din EGEN side som kilde i et innlegg du har på et debattforum er noe av det mer idiotiske jeg har sett her på en stund. Uansett om du har rett eller ei!

Jeg venter fremdeles på kommentar fra trådstarter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg tror at hvis vi som jobber operativt med barna samtidig fikk lov til å "behandle" hele familien, ville forenkle måloppnåelsen.

 

:)

 

Det totalitære samfunnet er kommet langt nok, om ikke bedreviterne i samfunnet, skal få total kontroll i familier. Det er fullstendig galskap. Slike idéer viser den utrolige mangel på kritisk perspektiv på det man driver med.

 

snip!

 

Jeg ønsker å stille et enkelt spørsmål til deg!

 

Hva er det som får deg til å bli så overbevist om at systemet er ondsinnet, fordi det betyr at folkene som faktisk jobber der er ondsinnede?

 

Illustrert Vitenskap har hatt noen interessante artikler om narsisisme. Forskning har vist at over 90% av menneskene har en overdreven tro på egne prestasjoner.

 

Familien er, innenfor visse rammer, biologisk betinget. Mennesket er konstruert for å løse EGNE familiære problem. Ikke ANDRES. Det er her narsisismen kommer inn i bildet.

 

Maktkonstellasjoner som har hatt adgang til alt i samfunnet, har bevisligen ikke fungert. Under kommunismen var det 148 millioner drap i fredstid, forrige århundre. Det fungerte heller ikke økonomisk. Videre folket ble undertrykt av bedreviterne. Fascismen og nazismen trenger jeg sikkert ikke å argumentere mot.

 

Nå forsøker man for fjerde gang på 80 år å lage et samfunn hvor makten har "rett" til innblanding og å sette makt bak synsingen, I ALT SIVILT LIV. Snart er også "sosionismen", denne nye totalitære rettningen, på historiens skraphaug. Måtte de bare ikke få ødelegge livet til så mange, mens de ukritisk leker forstå-seg-påere i andres liv.

 

"Historien viser at vi ikke lærer av historien." "Veien til helvete går gjennom gode forsetter."

 

Likevel får vi kjempe mot galskapen - mot "Storebror-samfunnet"!!

 

Det var bare snakk om et par enkle spørsmål, og hvis du ikke er i stand til det så sier det litt om deg selv.

Lenke til kommentar
Men de fleste barna vil nok i ettertid få det bedre.

 

Men det er akkurat det de ikke får. Les dette så vil du forstå bedre hva jeg sikter til.

 

Er du seriøs? En svensk studie av 100 søskenpar som ble plassert i fosterhjem mellom 1958 och 1967?

 

Nei, som ble født mellom 58 og 67, og der bare ett av søskenene ble plassert i fosterhjem

 

Barn som placerades i fosterhem på 50- och 60-talen klarade sig inte bättre än de som fick stanna hos sina problemtyngda föräldrar.

 

Det er da på ingen måte relevant for dagens norske barnevern og dagens fosterhjemordninger?

 

Naturligvis er jeg seriøs. Det er ikke bare denne studien som viser det jeg sier, men også denne og denne

 

 

Om du mener at norsk "barnevern" er bedre enn i Sverige, eller andre land for den saks skyld tar du umåtelig feil.

Dessuten er det norske "barnevernet" i dag mer et økende samfunnsøkonomisk problem enn en hjelper for barn og foreldre i nød..........Med det mener jeg at dess mer penger det pøses ut til "barnevernet" jo mer penger ser det ut til at de "trenger".....

Endret av Bestemamma
Lenke til kommentar
Om du mener at norsk "barnevern" er bedre enn i Sverige, eller andre land for den saks skyld tar du umåtelig feil.

Dessuten er det norske "barnevernet" i dag mer et økende samfunnsøkonomisk problem enn en hjelper for barn og foreldre i nød..........Med det mener jeg at dess mer penger det pøses ut til "barnevernet" jo mer penger ser det ut til at de "trenger".....

 

Jeg mener det at studiet er litt utdatert og at systemet GARANTERT er blitt litt mer modernisert og det er lettere å holde kontroll og sørge for at barna blitt tatt bedre vare på per dags dato enn 50-60 tallet.

 

Det er ett samfunnsøkonomisk problem at man bruker penger på å hjelpe barn. Jeg vil si at det finnes andre problem her i samfunnet som stjeler mer penger og er litt dårligere bruk enn barnevern.

 

"Barnevern" og "trenger".

 

Ja, dere snakker så stygt om barnevernet. Dere kaller de barnestjelere og allt mulig. Men kan vi få noe ordentlig dokumentasjon og bevis på at dagens barnevern er så ille som dere skal ha det til. Og nei. Ikke "de tok fra meg barnet mitt, jeg skjønner ikke hvorfor." Som noen har nevnt. De som gjerne skaper mest blest rundt dette er de som er ute av stand til å forstå situasjonen. Og barnevernet er under taushetsplikt og kan ikke si imot. Det er vanskelig dette her.

 

Særlig ettersom kritikken er så LANGT IFRA konstruktiv og saklig som den burde ha vært.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Om du hadde sittet på andre siden av bordet og sett de ondskapsfulle blikkene til "mine" "barnevernsarbeidere" hadde du forstått at det faktisk er en del onde personer ute og går i "barnevernet"...........

 

 

På Arild Holtas forum er det mange mennesker som forteller om sine erfaringer med barnevernet. Dette er førstehånds-info. for de som greier å lese seg gjennom forumet. Det vil ta noen dager, men er det vel verdt.

 

Barnas rett.no ligger det flere saker som har vedlagt dokumenter der dere kan se både "barnevernets" og fornærmedes side av saken....

 

Vi er mange hundre mennesker som vil gå til felles søksmål mot staten for feil begått av det norske "barnevernet". Det vil bli et helsikes rabalder, sann mine ord............

Lenke til kommentar
Om du hadde sittet på andre siden av bordet og sett de ondskapsfulle blikkene til "mine" "barnevernsarbeidere" hadde du forstått at det faktisk er en del onde personer ute og går i "barnevernet"...........

Eh, de er vel neppe onde? Feilvurderinger og inkompetanse tror jeg er bedre stikkord.

Lenke til kommentar

Dette er ikke en kritisk side. Dette er renspikka propaganda hvis eneste formål er å rakke ned og trakassere barnevernet. Hadde siden vært litt saklig og kanskje litt objektiv. Så skulle jeg kanskje trodd på den og saken. Men uttalelser som:

 

 

"Vi vil fortelle deg det myndighetene ikke vil at du skal vite"

- Så det er slik at myndighetene er systematisk ute etter å ødelegge og vil ikke gjøre det som trengs for at barnevernet skal være så godt som mulig?

 

"Når barnevernansatte som i årevis har trakassert foreldre og barn - i lovens navn - opplever en smule press, renner de av gårde til media og politi"

Artiklene er stappet av propagandateknikker. Og da blir jeg skeptisk til hele greia.

 

"de langer ut i blinde og villelse i håp om at noen av de barna de griper fatt i er nødstilte"

Ja, dette er nok ett faktum. 0_o

 

"http://www.barnasrett.no/diverse/les_om_barnevern.pdf"

 

Herregud.

 

Dessverre må jeg si at hvis det er noe saklig og god informasjon der. Så ender jeg opp med å ikke tro på den fordi all anti-barnevernpropagandaen gjør meg kritisk til hele siden. Og det er nettopp dette som skjer når dere roper. Det er så stappfullt av propagandapiss at det som er viktig blir satt i sterk tvil på måten det blir fremstillet. Og det er leit.

Lenke til kommentar
Om du mener at norsk "barnevern" er bedre enn i Sverige, eller andre land for den saks skyld tar du umåtelig feil.

Dessuten er det norske "barnevernet" i dag mer et økende samfunnsøkonomisk problem enn en hjelper for barn og foreldre i nød..........Med det mener jeg at dess mer penger det pøses ut til "barnevernet" jo mer penger ser det ut til at de "trenger".....

 

Jeg mener det at studiet er litt utdatert og at systemet GARANTERT er blitt litt mer modernisert og det er lettere å holde kontroll og sørge for at barna blitt tatt bedre vare på per dags dato enn 50-60 tallet.

 

Studiet kan umulig være utdatert da disse barna bare nettopp har blitt ordentlig voksne og en først nå ser hvordan det har gått med dem. Det er altså ikke snakk om barn fratatt foreldre på 50-60 tallet men på 60-70 tallet. Barna er født fra 58 til 67, så kan du selv regne ut hvor gamle de er nå.

 

 

Det er ett samfunnsøkonomisk problem at man bruker penger på å hjelpe barn. Jeg vil si at det finnes andre problem her i samfunnet som stjeler mer penger og er litt dårligere bruk enn barnevern.

 

Det er ikke barna som får nyte godt av pengene. Det er utredere, byråkratiet og fosterhjem/institusjoner som tar pengene..... Nå mener jeg ikke at pengene burde gått direkte til barna(selv om det ikke hadde vært så ueffent) men pengene burde gått til tiltak som barna kunne ha direkte nytte av..

 

"Barnevern" og "trenger".

 

Ja, dere snakker så stygt om barnevernet. Dere kaller de barnestjelere og allt mulig. Men kan vi få noe ordentlig dokumentasjon og bevis på at dagens barnevern er så ille som dere skal ha det til. Og nei. Ikke "de tok fra meg barnet mitt, jeg skjønner ikke hvorfor." Som noen har nevnt. De som gjerne skaper mest blest rundt dette er de som er ute av stand til å forstå situasjonen. Og barnevernet er under taushetsplikt og kan ikke si imot. Det er vanskelig dette her.

 

Særlig ettersom kritikken er så LANGT IFRA konstruktiv og saklig som den burde ha vært.

 

Du etterlyser dokumentasjon, men samtidig avviser du den dokumentasjonen som fins tilgjengelig....hvorfor forventer du at vi skal kunne gjøre underverker?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Om du hadde sittet på andre siden av bordet og sett de ondskapsfulle blikkene til "mine" "barnevernsarbeidere" hadde du forstått at det faktisk er en del onde personer ute og går i "barnevernet"...........

 

 

På Arild Holtas forum er det mange mennesker som forteller om sine erfaringer med barnevernet. Dette er førstehånds-info. for de som greier å lese seg gjennom forumet. Det vil ta noen dager, men er det vel verdt.

 

Barnas rett.no ligger det flere saker som har vedlagt dokumenter der dere kan se både "barnevernets" og fornærmedes side av saken....

 

Vi er mange hundre mennesker som vil gå til felles søksmål mot staten for feil begått av det norske "barnevernet". Det vil bli et helsikes rabalder, sann mine ord............

 

Hva er det du prøver å si?

Lenke til kommentar
Om du hadde sittet på andre siden av bordet og sett de ondskapsfulle blikkene til "mine" "barnevernsarbeidere" hadde du forstått at det faktisk er en del onde personer ute og går i "barnevernet"...........

Eh, de er vel neppe onde? Feilvurderinger og inkompetanse tror jeg er bedre stikkord.

 

Jeg har følelsen av ondskap fra disse menneskene og mange med meg.... så får det være med det........

 

Feilvurderinger og inkompetanse er nesten like ille. Hvordan kan en tiltro dem å vite barns beste når de er inkompetente? Jeg bare spør...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...