Gå til innhold

Mot tusen personer i gruppesøksmål mot barnevernet!


Anbefalte innlegg

MOT 1000 PERSONER I GRUPPESØKSMÅL MOT BARNEVERNET!

 

Denne lille "sjokkrapporten" viser tilstanden i det såkalte barnevernet, og HVORFOR massesøksmålet eksploderer. Det er media sitt svik som gjør at DU ikke vet mye om dette.

 

Det som tidlig i år startet med noen ti-talls personer, med GERD JUNE KJENNER i spissen, passerte for en tid siden 800 personer! Det er også en del personer under 18 år, som er med i det som trolig blir Norges største søksmål mot staten noensinne.

 

19.09.2007.R-GJ_intro.jpg

Bildet er fra Kjenners nettside.

 

MEDIA SVIKER

 

Tradisjonell media ignorer barnevernsofrenes situasjon. Dermed har ikke folk flest den ringeste anelse om omfanget av undertrykkelse, familiesplitting og uverdige forhold.

 

Visste du at i over 10000 (ti tusen!!) av de forferdelig mange tilfellene av barnevernsinnblanding BARE I FJOR, så fant ikke det såkalte barnevernet noe galt. I omtrent like mange tilfeller mente de noe var galt. Men dokumentasjonen er normalt "vi synes", "mener", "føler" eller "tenker" at slik er det. Det er langt fra objektivt, og rene påstander aksepteres som bevis.

 

Neste gang er det kanskje din familie og ditt mest private liv som Storebror-samfunnets barnevern, skal invadere?

 

Angiverkulturen i Norge er blitt ekstrem, og i løpet av en oppvekst kan det være over en million barnevernsmeldinger i vårt lille land. I mengde nærmer det seg antall bostander i Norge! Mesteparten av "bekymringsmeldingene" er rent sprøyt, og kan ha opphav i alt fra tomtekrangler til utroskap, ren paranoia og manipulernde psykopater som bruker det som pressmiddel.

 

At tallene er så høye, kan man vurdere ut fra f.eks at halvparten av politiets ruspåstander om ungdom, henlegges av det såkalte barnevernet i Oslo. Om halvparten av politiets meldinger, er for dårlige, hvordan er det da med resten.

 

Undertegnede opplevde at politiet sendte en melding med påstander om at jeg kunne drepe hele min familie. Dette hadde en gammel kjenning av politiet hevdet. Vedkommende var tidligere dømt for å være for stor i munnen (drapstrusler mot politiet og andre). Jeg har aldri vert anmeldt for vold. Enda mindre dømt for noe slikt! Ingen hevder seg være offer for vold, og ingen hevder seg være vitner til noe slikt. Det såkalte barnevernet kunne ikke bruke "bekymringsmeldingen". De klarte likevel å lage "bekymringsmelding" på oss, gjennom en ringerunde. Barna våre hadde god apetitt hos en tante. Dermed mente barneve"vernet" at vi sveltet dem, og at tanten dermed hadde kommet med bekymringsmelding. Det var ikke tanten enig i. Vel, vi var blandt de ti prosentene som ikke tapte i fylkesnemnden. Og dette var forsøket på revansj. Det funket heller ikke...

 

Ignoransen i media er årsaken til at flere tusen har markert sin motstand mot det såkalte barnevernet, på internett. På Nettby er det over 1500 personer i gruppen "Vi som ikke liker barnevernet". Oppropet på nett nærmer seg 1200 personer. Det er dukket opp mange små sider og flere små forum. F.eks femtenåringen Henrik Quam. Undertegnedes forum har over 330 medlemmer.

 

DET NYE MEDIAFENOMENET

 

Det vi ser er altså et mediafenomen, hvor en stor undertrykt gruppe, uglesett av pressen, finner internett som eneste mulighet for å få uttrykt sin fortvilelse og desperasjon og over menneskerettighetsbrudd som makten hevder ikke finnes. Fornektelsen er på tross av at Norge er dømt for brudd på menneskerettighetene. Både grunnet barnevernet, rettsvesenets praksis og ytringsfriheten. Bare i år er Norge dømt for brudd på menneskerettighetene tre ganger! (Ytringsfrihet, rettsvesen, barnefordeling/incesthysteri)

 

MEDIAS SVIK GIR TOTALITÆRE FORHOLD

 

Hvordan er det å arbeide mot makten, når makten får all støtte i media? Jo, da kan makten utnytte sin situasjon, og totalt overkjøre motstanderne. På samme måte som makten kan gå fram i land med streng sensur.

 

Det er denne utnyttingen av situasjonen som skjer når det såkalte barnevernet trenger inn hos mennesker. "Grunnloven §102 sier: Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde." I barnevernsaker fungerer det slik at barnevernet ringer politiet og sier vi skal inn i det og det hjemmet. Politiet sørger for "brekket", og ignorerer Grunnloven. Det er makten som rår, ikke loven.

 

gorilla__m_mus.jpg

 

RELIGIONSFORFØLGELSE

 

Som i totalitære regimer får også kristne gjennomgå. Kjersti Margrethe Gilje, mor og politiker for Kristent Samlingsparti måtte gjennom ren religionsforfølgelse. I hennes hjem var det vanlig å be for syke. Når barnet tok etter dette og bad for morens migrene, så laget barnevernet regelrett helvete.

 

overgud.gif

 

RASISME

 

Det gjelder imidlertid ikke bare kristne. Fremmedkulturelle og fargede får også gjennomgå. Det er en stor overrvekt av personer av utenlandsk opprinnelse som blir angrepet av barnevernet.

 

Man kan jo også lese om politijakten på Tim (13) som ble nektet advokat. Politiet brutale behandling resulterte i at bestefar fikk ødelagt armen. Trettenåringen ble jaktet på med politihunder. Han flyktet til farsslekt i USA for å unnslippe det norske barnevernet.

 

tim_og_tim_lite.jpg

Her er Tim sammen med bestefar, som steppet inn når mamma ble syk (somatisk).

 

5.%20brekk%20en%20arm.jpg

Bildeserie fra politiets brutale aksjon. Her brekker de omsorgspersonens arm.

 

GERD JUNE KJENNER

 

Gerd June Kjenner, som nevntes øverst, har nå fått som hun fryktet: Familien er knust. Et barnevern som aldri har truffet familien, har tatt fra dem barna. Advokaten for massesøksmålet har tidligere kalt det en hevn. Dette skriver også Samfunnsmagasinet. Samfunnsmagasinet er den eneste avis (internettavis) som har satt seg inn i saken til barnevernsofrene.

 

Resten av media løper unisont til myndighetene og spør myndighetene om ikke de er de "flinkeste i klassen". Selvgode norske myndigheter svarer alltid "Ja!". Og pressen applauderer, like myndighetstro som i Kina!

 

OGSÅ VI SKAL GJENNOMGÅ

 

Når jeg så at Gerd June Kjenner fikk en grotesk behandling fra myndighetene, så undret jeg offentlig om ikke det indikerte at makten også ville angripe min familie for min aktivitet mot det såkalte barnevernet. Litt etter var det opprettet barnevernsak mot oss.

 

Jeg sitter jo også og undrer over hvilke grep det såkalte barnevernet vil bruke mot min familie. De har jo varslet rettssak til høsten mot ytringene til min kone og meg. Blir neste skritt å forsøke ta barna fra oss enda en gang?

Man trenger hjelp fra høyere makter for å arbeide mot barnevernet.

 

Kommentert her.

 

 

Fra før av har kommunen anmeldt min kone og meg fordi vi offentlig kritiserer offentlige personer som utøver makt - ledere i barnevernet og i sosialetaten (fagleder og sosialleder). Rettsaken er satt til 8. november. Vi nektet nemlig å betale bøter på til sammen kr 15000,-. Norge er dømt for brudd på ytringsfriheten to ganger. (Selfangersaken og, i år, vant en avis i Tønnsberg) Det er ikke lengre siden enn i 2004, så ble Grunnloven § 100 om ytringsfriheten endret, fordi selve grunnloven brøt menneskerettighetene. Vi kjører om nødvendig saken til menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg. Jeg skrev for flere år siden til lokale maktpamper at jeg ville ha en dom som innholdt både barnevernsproblematikken og bruddene på ytringsfriheten. Og nå er vi på vei...

 

ANMELDTE STATSSEKRETÆREN OG DEPARTEMENTET

 

Vi kan også anmelde! Statssekretær Kjell Erik Øie i "familiedepartementet" tok seg en stygg "frihet" i januar. Han bad kommunene om å presse mennesker som ytret seg og advarte mot det såkalte barnevernet. Den eksakte saken han siktet til, "listesaken", (psyk., "bv", adv.) er behandlet av politiet, statsadvokater, datatilsynet og personvernnemnden. Alle som en konkluderte med at det som var gjort var lovlig. Statssekretær Øie krever altså at kommunene skal presse lovlydige mennesker. I et demokrati så kan ikke makten presse lovlydige mennesker. Makten kan kun angripe lovbrytere og kriminelle. Så da anmelder flere personer statssekretæren og hans departement.

 

kjellerikoie.jpg

Statssekretær Kjell Erik Øye er anmeldt.

 

TA ET POLITISK OPPGJØR!

 

Det er bare å håpe at folk flest får opp øynene for det som skjer slik at de som driver frem de totalitære forholdene kan bli arbeidsledige. For det er slik demokratiet er ment å virke. Politikere som ikke gjør jobben sin, skal velges bort. Pr i dag er de rødgrønne de verste pådriverne i barnevernsgalskapen. Men tro ikke at Høyre, Venstre og KrF er mye bedre! Mange småparti og til dels FrP, er derimot ofte mye bedre. Men dette varierer en del lokalt.

 

Spørsmålet er: Vil vi ha slike forhold i Norge som man finner på disse YouTube-videoene? Gråtende fortvilte barn tvinges med fysisk makt fra sin mor. Det er en stor skam! Hadde vi bodd i en rettstat så hadde slikt blitt stoppet! Når det gjelder adferds- og barnevernsindustrien, "sosionismen", så er Norge rettsikkerhetsmessig en bananrepublikk med fullt anarki skjult bak en mur av forakt, skam, taushetsplikt og lukkede rettsaker.

 

sigbjorn2lite.jpg

(Trykk på bildet og se det stort.)

Sigbjørn hviler hjemme etter at politiet hadde jaktet på han for å få han tilbake til fosterforeldrene. 15 år gammel tok han sitt liv.

 

I skjølvannet av ukulturen finner vi dramatiske tall og forskning for barna det såkalte barnevernet har "omsorg" for. Statistikken for selvmord, ulykker, rus etc er dramatisk.

Endret av arildholta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist sak ja hvis ikke barnevernet klarer å gjøre en ordentlig jobb. Men dette går visst utover "alle".

 

Så da er ikke dette den helt rette måten å angripe dette på. Hevde totalitært styretendenser , religionsforfølgelse og rasisme.

 

Det gjelder imidlertid ikke bare kristne. Fremmedkulturelle og fargede får også gjennomgå. Det er en stor overrvekt av personer av utenlandsk opprinnelse som blir angrepet av barnevernet.

 

Havner under egen kategori som heter rasisme.

 

Linken din

 

 

Fire av ti barnevernsbarn, kommer fra etniske minoriteter! Det forteller egentlig veldig mye om den hvite rasismen i det såkalte barnevernet.

 

Hvorfor forteller dette mye om den hvite rasismen i barnevernet?

Lenke til kommentar

Jeg har heldigvis aldri vært i særlig nærkontakt med barnevernet, men har gjennom mange saker med slekt og venner sett at det øyensynlig regjerer en veldig totalitær styremåte i mange barnevern-saker... man hører aldri noe om at barnevernet har forsøkt å hjelpe en familie, de er bestandig den store stygge ulven som kommer inn i hus og tar unger fra noen, nesten uansett grunn..

 

hvorfor er det slik? jeg mener, med et navn som BarneVERNET så skulle man jo tro barnevernet var en snill institusjon?

hvordan har det blitt slik at det er en slik ukultur i forhold til å hjelpe folk?

 

har en kompis som jobber i barnevernet et stykke unna, og han forteller at der er jobben hans mesteparten avlastning og støtte når folk trenger det... han har aldri gått inn i et hjem og henta unger, men kommer inn og tilbyr statens hjelp og støtte til folk som føler de har mye stress og ikke føler de kan gi ungene alt de har behov for..trenger ikke være mer enn en helg barnepass så de får jobbet ekstra, eller rådgivning i forhold til offentligheten generelt..

 

en slik tjeneste kan jeg tenke meg at barnevernet opprinnelig var ment å være, men har kanskje dessverre på mange plasser blitt til at folk med makt bestandig vet best, og staten har jo mest makt så...så man er prisgitt personlige meninger og synsing. :(

 

dette er bare noen av mine tanker angående dette...beklager om noen blir støtt.

Lenke til kommentar

For det første. Det gjøres feil i barnevernet. Barnevernet er som alle andre bedrifter, styrt av dødelige, pustende enkeltindivider som kan gjøre feil. Dette er en indikasjon på at barnevernet må spisses ytterligere, slik at marginene for feil blir enda mindre enn hva de er i dag.

 

Når det er sagt, så må det være lov til å rette ett par sannhetens ord i retning av herr Holta. Skal du legge ut en hel haug med meninger på nett, som beskriver det urettferdige som angivelig er begått mot deg (og andre), så må du for guds skyld komme med belegg for det du sier. I ordet "belegg" legger jeg spesielt vekt på: bevis, kildekritikk, objektiviteten av kildene og at påstander som du kommer med, vanskelig skal la seg motbevise (falsifisere). Alle disse punktene er i sin helhet, totalt fraværende i dine skriv!

Tjenestefeil er i grunn meget lett å avsløre, men siden du ikke makter, ønsker eller vil(?) legge ut slike bevis her, så trekker normale mennesker en logisk slutning og den er at barnevernet neppe kan ha begått en såpass grov tjenestefeil i både din og lignende/andre saker.

 

Du nevner at media svikter folk som er berørt av denne problematikken. Det kan være en grunn til at media ikke har kjørt noen av de sakene du både her og andre steder har referert til. Fakta og/eller objektive bevis har den leie egenskapen med å torpedere enhver påstand om maktmisbruk fra barnevernets side, hvilket igjen viser til den sviktende mediedekningen for din, og andres, sak.

Endret av Mr. Ichkitdze
Lenke til kommentar

Har selv vært i kontakt med barnevernet. Det er en drittinstitutisjon som mange andre offentlig institutisjoner. Hadde de kommet å hentet enten meg eller mine barn. Ville jeg brekt armen på "de". Finnes det noen som virkelig finner seg til rette, er det jammen med de folka.

 

Det trengs ordentlig rettningslinjer i barnevernet slik det er i dag.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Nå må dere ikke ta alt Arild Holta skriver for god fisk han har raljert over denne saken på nettet, i en årekke. Husk at offentlige institusjoner som barnevernet ikke kan forsvare seg på grunn av taushetplikten, derfor kommer ikke barnevernets versjon av saken veldig godt fram. Men utifra egen erfaring etter en del jobbing i skolen, så må jeg si at det nok er et større problem at barn bor hjemme hos foreldrene når de ikke burde gjort det enn at de blir tatt fra foreldrene sine. Nå er det jo også sånn at de med dårligst evne til å ta seg av egne barn, ofte også er de samme som mangler evner til å innse at de er dårlige til å ta seg av sine egne barn. Derfor er det mange som ser på seg selv som gode foreldre som alikevel blir fratt barna sine, dette er et såpass følsomt tema at selv mener jeg en admin bør slette Holtas tråd. Holta kjenner bare til foreldrenes side av staten, og ikke hva lærere og fagpersoner har observert hos barna.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Jeg skrev innlegget ut fra min egen erfaring. En mening jeg har fått gjennom en årekke. Ikke grunnet denne tråden.

 

Birger :)

 

Anklaget det ikke for noe annet, men mener jeg at det er problematisk å diskutere dette temaet på diskusjon.no. Det regner jeg at du egentlig er enig med meg i hvis du selv er et barnevernsbarn. Vi har vokst opp med veldig forskjellig bagasje hjemmefra og en slik diskusjon kan lett støte noen.

 

Desuten inneholder jo Holtas innlegg noe som vanskelig kan sees på som noe annet enn en kampanje mot statsekretærer. Da det tydligvis ikke er noen andre moderatorer som har hvert innom denne tråden bør du kjenne din besøkelsestid.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Arild Holta:

 

Spørsmålet er: Vil vi ha slike forhold i Norge som man finner på disse YouTube-videoene? Gråtende fortvilte barn tvinges med fysisk makt fra sin mor. Det er en stor skam! Hadde vi bodd i en rettstat så hadde slikt blitt stoppet! Når det gjelder adferds- og barnevernsindustrien, "sosionismen", så er Norge rettsikkerhetsmessig en bananrepublikk med fullt anarki skjult bak en mur av forakt, skam, taushetsplikt og lukkede rettsaker.

 

 

YouTube videoene du postet viser kun familie og venner som protesterer mot barnevernets og politiets handling som er foretatt etter et gyldig vedtak eller dom. Det at også barna ikke følger med frivillig, kan ikke hindre politiet at de ikke gjør jobben sin. Slike situasjoner er svært lite morsomme for de som er involvert, og minst for de tjenestemennene som må utføre jobben sin.

 

De kildene du henviser til er heller ikke så troverdige. De viser bare den ene partens forståelse over saken, naturlig nok er de uenig i vedtakene som er fattet. Ellers hadde det ikke blitt noen tvist.

 

Det man må også huske på i slike saker er at barnevernet ikke kan gå ut med skasopplysninger eller informasjon pga. taushetsplikt.

 

Når du nevner lukkede rettssaker er det fordi barnevernssaker er delikate saker der man får fram mange personlige opplysninger som er uheldig at andre får vite noe om.

 

Det er lett å kritisere noen når den andre part ikke kan forsvare seg skikkelig.

 

Som motvekt til det "tragiske" barnevernet som du liker å kategorisere det som, vil jeg dra fram følgende artikkel fra dagbladet.no (som også har en større kildevekt enn r-b-v.net):

 

Takker barnevernet

 

her er en fra aftenposten:

 

Barnevernet reddet meg

 

Et interessant sitat fra forskning.no

Tilliten til barnevernet er større hos de som har fått hjelp enn i befolkningen for øvrig. Forsker tror det kan skyldes en negativ mytedannelse i media.

 

Kilde: http://www.forskning.no/Artikler/2005/november/1129882320.4

Lenke til kommentar
...rette ett par sannhetens ord i retning av herr Holta. Skal du legge ut en hel haug med meninger på nett, som beskriver det urettferdige som angivelig er begått mot deg (og andre), så må du for guds skyld komme med belegg for det du sier. I ordet "belegg" legger jeg spesielt vekt på: bevis, kildekritikk, objektiviteten av kildene og at påstander som du kommer med, vanskelig skal la seg motbevise (falsifisere). Alle disse punktene er i sin helhet, totalt fraværende i dine skriv!...

 

Renspikket tøv.

 

Folk er vitner, og kan med den forstanden de har, fortelle.

 

Så enkelt er det.

 

 

...
Fire av ti barnevernsbarn, kommer fra etniske minoriteter! Det forteller egentlig veldig mye om den hvite rasismen i det såkalte barnevernet.

 

Hvorfor forteller dette mye om den hvite rasismen i barnevernet?

 

En annen konklusjon kunne være at utlendinger er fæle. Men det den er jo litt for drøy...

 

Nå må dere ikke ta alt Arild Holta skriver for god fisk han har raljert over denne saken på nettet, i en årekke.

 

Premiss 1: Arild Holta har skrevet på nettet lenge.

Premiss 2: Den som skriver lenge, er ikke seriøs.

Konklusjon: Arild Holta er ikke seriøs.

 

:thumbup:

 

 

Husk at offentlige institusjoner som barnevernet ikke kan forsvare seg på grunn av taushetplikten, derfor kommer ikke barnevernets versjon av saken veldig godt fram...

 

Den delen av adferdsindustrien som det såkalte barnevernet er, er en industri i 10 milliarder-klassen! Det er så stort at de kan drukne pressen i argumenter for egen fortreffelighet. Og de gjør det. Jeg leser daglig barnevernsreklame i media.

 

 

Jeg må nesten si meg enig med modin. Er ikke mulig å ha noe form for saklig diskusjon i denne tråden.

 

Det bruker å være det såkalte barnevernet og dets forkjempere som skriker etter sensur.

 

Arild Holta:

 

Spørsmålet er: Vil vi ha slike forhold i Norge som man finner på disse YouTube-videoene? Gråtende fortvilte barn tvinges med fysisk makt fra sin mor. Det er en stor skam! Hadde vi bodd i en rettstat så hadde slikt blitt stoppet! Når det gjelder adferds- og barnevernsindustrien, "sosionismen", så er Norge rettsikkerhetsmessig en bananrepublikk med fullt anarki skjult bak en mur av forakt, skam, taushetsplikt og lukkede rettsaker.

 

 

YouTube videoene du postet viser kun familie og venner som protesterer...

 

Man ser fortvilte gråtende barn som blir mishandlet av det offentlige - små barn som slost og kjemper for å bli hos mamma. Forferdelig!

 

 

Som motvekt til det "tragiske" barnevernet som du liker å kategorisere det som, vil jeg dra fram følgende artikkel fra dagbladet.no (som også har en større kildevekt enn r-b-v.net):

 

Takker barnevernet

 

her er en fra aftenposten:

 

Barnevernet reddet meg

 

Et interessant sitat fra forskning.no

Tilliten til barnevernet er større hos de som har fått hjelp enn i befolkningen for øvrig. Forsker tror det kan skyldes en negativ mytedannelse i media.

 

Kilde: http://www.forskning.no/Artikler/2005/november/1129882320.4

 

Motvekt opphever ikke grusomheter. På andre områder forstår man slikt. En morder er ikke uskyldig om man finne gode gjerninger fra hans liv...

Lenke til kommentar

Morsomt at du sammenligner barnevernet med mordere, arildholta.

 

Som flere sier så savner vi skikkelig fakta og belegg for påstandene dine. Du hevder du har såkalte vitner, men det er bare en side av en sak. Barnevernet har ikke anledning til å forsvare seg, og det vet du like godt som oss. De har taushetsplikt.

 

YouTube vidoene du postet viser som sagt bare tjenestemenn som gjør jobben sin. Jobben deres i det tilfelle var å hente barna, men når både foreldrene (og venner/ familie) samt barna setter seg til motverge så må man dessverre bruke tvang.

 

Det er ikke slik at man lever i et rettløst samfunn, som du liker å fremstille det. Det er egne nemnder som bestemmer om man skal ta barnet eller ikke, og ikke en enkeltperson på et kontor. Uansett så har man klageadgang og man har mulighet til å føre saken sin for domstolene.

 

Når barnevernet først griper inn, så er det som oftest en grunn til det. Og det å ta et barn i fra foreldrene er et så drastisk skritt at enten så har ikke foreldrene vist vile eller evne til samarbeid eller så er det snakk om utrolig dårlig forhold.

 

Jeg tror problemet i barnevernet er heller det at de mangler penger slik at de får tatt av se gflere tilfeller av mishandling/ vannskjøtsel enn det de gjør i dag.

Lenke til kommentar
Jeg skrev innlegget ut fra min egen erfaring. En mening jeg har fått gjennom en årekke. Ikke grunnet denne tråden.

 

Birger :)

 

Det er greit det som du sier at de kanskje trenger noe bedre å styre etter. Problemet er arildholtas seriøsitet.

 

Istedet for å få fram en fruktbar debatt rundt barnevernsnorge så går han til angrep mot absolutt alle i systemet og kaller dem barnefjernere. Han driver også å henger dem ut offentlig for å gjøre jobben sin på r-b-v.net

 

Han fremfører såkalte "beviser" som er annen håndsartikkler på hjemmesidene hans, han har få eller ingen objektive beviser som er sterke.

 

Og som nevnt av andre i tråden, han har tendenser til å bli veldig useriøs.

 

Bare det at han sammenligner barnevernet med mordere viser seriøsiteten av innlegget hans.

 

Hvis man vil ha endringer i systemet så er ihvertfall ikke dette veien å gå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da er vel dette en lykkedag for meg ...? Jobber selv i den private delen av barnevernet, og har til nå bare hørt om disse personene som har gjort det til sin livsoppgave og sverte hele systemet. Til nå er jeg enige med de som setter spørsmålstegn ved seriøsiteten til denne "smørja". Ellers er i hvert fall jeg åpen for konstruktiv kritikk. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...