Gå til innhold

Sony Z5 compact - forbanna dritttelefon (beklager språkbruken men...)


Anbefalte innlegg

Har hatt en Sony Experia Z5 compact i et år nå. Og er langt fra fornøyd. Den går fra å være "helt grei" til elendig. Dette skulle jo være en "toppmodell" i lommestørrelse. Noe den langt fra har vært. 

 

Siste nå er at den henger når jeg skal skrive meldinger eller innlegg på nett. Batteriet er som regel nede på 10-15% når jeg er hjemme fra jobb i 5-tiden på ettermiddagen. Og da har ikke telefonen vært mye brukt i løpet av dagen. Den blir også ofte svært varm. Kameraet er middelmådig, tregt og ikke bra når det er dårlige lysforhold, spesielt sammenlignet med kameraet i f.eks. en Samsung S7.

 

Har allerede reklamert på den en gang hos Expert, og som vanlig får man den da i retur med "Ingen feil funnet, resatt til fabrikkinnstillinger og lagt inn siste software". Virker som returteknikerne ikke kan feilsøke lengre enn å skru på telefonen og se at skjermen lyser, og ikke har andre løsninger enn resett og retank.

 

Er det noen som har en finurlig løsning på hvordan jeg faktisk kan få kvittet meg med denne dritttelefonen? Produktet holder ikke mål, men å få overbevist Expert om dette mistenker jeg kan være en prøvelse, aner meg at den blir å returneres flere ganger med samme resultat som nevnt over. Er kanskje en idé og kontakte Sony direkte?

:hm:

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg klager ikke på batteritiden, men jeg bruker ikke min Z5 Compact så mye. Siste 24 timer har den gått fra 100-> 50%. Det er foretatt 5 korte telefonsamtaler, noen få sms og det er mottat ca 70-90 push varsler. Varslene er lest, dessuten har jeg bruk Chrome litt.

 

Kameraet er nok ikke på høyden, spesielt ved lite lys.

 

Apt-x (bluetooth lyd) blir hakkete dersom appene på telefonen oppdateres.

 

Jeg hadde noe stabilitetsproblemer som ble løst av gjenoppretting til fabrikkinnstillinger.

 

 

Rask tapping av batteriet kan være programvarefeil, f.eks en app du bruker.

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde noe stabilitetsproblemer som ble løst av gjenoppretting til fabrikkinnstillinger.

 

 

Rask tapping av batteriet kan være programvarefeil, f.eks en app du bruker.

 

Jeg fikk den gjenopprettet til fabrikkinnstillinger en gang av Expert. Men det hjalp ikke i lengden. 

 

Jeg har prøvd å lokalisere feilen med batteritappingen, men nå er det Andoid OS og Screen som suger mest, og ingen apper som utmerker seg lengre på strømbruk. Batteriet holder fremdeles en knapp dag.

 

Den blir også fremdeles fort varm ved bruk. Menyer og responstider går fremdeles sakte. 

 

Kan det være en dårlig batch, eller er det dårlig brikkevalg, som i de nyere modellene (ZX) som er årsaken? 

Lenke til kommentar

Android os har i øyeblikket brukt mindre enn halvparten av screen på min (85% batteri).

 

Menyer og respons er bra og synes ikke den blir spesielt varm med den bruken jeg har.

 

Det høres ut som du bør resette telefonen. Det er best å ta med så lite som mulig fra den "gamle". Jeg klarer med med backup av kontakter.

 

Jeg har vært borti telefoner fra andre produsenter som ikke ville oppføre seg ordentlig før de ble flashet på nytt.

 

Reset er enkelt å gjøre selv, flashing er mer komplisert.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...