Gå til innhold

Nintendo stopper salget av Nintendo Classic Mini i Amerika og Japan


Anbefalte innlegg

Det som ikke gir mening er å skape kunstig høy etterspørsel på et tidlig tidspunkt, for så å slutte å produsere produktet. For da er det jo ikke noe salg å øke senere.

Å? Etter hele greia med NES mini. Tror du SNES mini kommer til å ligge lenge på hyllene i butikkene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sier vel litt når artikkelen fremdeles er relevant ;)

 

Nintendo er scumbags. Akkurat som Microsoft, Sony, Apple osv. Bedrifter som gjør alt de kan for å tjene penger. Deal with it.

Artikkelen er jo ikke så veldig relevant når de tydeligvis ikke drev med kunstig lav produksjon for å selge mer senere.

Lenke til kommentar

 

Jeg har sagt at ingenting tilsier at Nintendo gikk for noen Limited Edition-strategi med NES Classic. At det fungerer for andre betyr ikke at det var dette Nintendo satset på.

 

Det som ikke gir mening er å skape kunstig høy etterspørsel på et tidlig tidspunkt, for så å slutte å produsere produktet. For da er det jo ikke noe salg å øke senere.

 

Neida, bortsett fra at det er enkelt produkt etthvert stort firma kan produsere enorme mengder av, og at det faller fint inn med nintendos oppførsel de siste tiårene, og at det er en ikke unormal markedsstrategi, så er det ingenting som tilsier det.

 

Kan du hver så snill å være mer konkret med hva du mener ikke fungerer med limited edition? Er det komplisert for deg å forstå argumentene bak? Vet du at nintendo produserer mer enn en ting? Jeg synes ikke vi kommer noen vei når du ikke engang vil innse at dette faktisk er noe som gjørs med vilje av selskaper, du avviser hele konseptet som meningsløst enda det beviselig benyttes av mange selskap.

 

AtW

 

Er du blind? Jeg skriver ikke at LE ikke fungerer, men at det ikke gir mening at NES Classic skulle være en LE.

Lenke til kommentar

 

Det sier vel litt når artikkelen fremdeles er relevant ;)

 

Nintendo er scumbags. Akkurat som Microsoft, Sony, Apple osv. Bedrifter som gjør alt de kan for å tjene penger. Deal with it.

Artikkelen er jo ikke så veldig relevant når de tydeligvis ikke drev med kunstig lav produksjon for å selge mer senere.

 

 

Les kommentaren til Cazper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det sier vel litt når artikkelen fremdeles er relevant ;)

 

Nintendo er scumbags. Akkurat som Microsoft, Sony, Apple osv. Bedrifter som gjør alt de kan for å tjene penger. Deal with it.

Artikkelen er jo ikke så veldig relevant når de tydeligvis ikke drev med kunstig lav produksjon for å selge mer senere.

 

 

Les kommentaren til Cazper.

 

Hva med den? Du mener at de bevisst lot være å tjene mer på NES Classic fordi de hadde planlagt å tjene de virkelig store pengene på SNES Classic hele tiden?

 

Hvorfor ikke bare tjene store penger på begge to da? Etterspørselen etter NES Classic er jo så stor at den ville solgt bra uansett. Og da ville SNES Classic også gjort det.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har sagt at ingenting tilsier at Nintendo gikk for noen Limited Edition-strategi med NES Classic. At det fungerer for andre betyr ikke at det var dette Nintendo satset på.

 

Det som ikke gir mening er å skape kunstig høy etterspørsel på et tidlig tidspunkt, for så å slutte å produsere produktet. For da er det jo ikke noe salg å øke senere.

 

Neida, bortsett fra at det er enkelt produkt etthvert stort firma kan produsere enorme mengder av, og at det faller fint inn med nintendos oppførsel de siste tiårene, og at det er en ikke unormal markedsstrategi, så er det ingenting som tilsier det.

 

Kan du hver så snill å være mer konkret med hva du mener ikke fungerer med limited edition? Er det komplisert for deg å forstå argumentene bak? Vet du at nintendo produserer mer enn en ting? Jeg synes ikke vi kommer noen vei når du ikke engang vil innse at dette faktisk er noe som gjørs med vilje av selskaper, du avviser hele konseptet som meningsløst enda det beviselig benyttes av mange selskap.

 

AtW

 

Er du blind? Jeg skriver ikke at LE ikke fungerer, men at det ikke gir mening at NES Classic skulle være en LE.

 

 

Ja, og det har jeg svart på, det virker ikke som du forstår LE i det hele tatt, hele oenget med det er at produktet ikke er tilgjengelig etter en stund. Det gjelder alle LE-produktet, ikke bare nintendo classic.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er mer til kommentaren min enn at en potensiell SNES Mini vil selge raskt. Men skal komme med min oppfatning av hele opplegget med NES Mini.

 

Fra et kortsiktig ståsted så gir det ingen mening å kutte produksjon når forespørselen fortsatt er høy. Jeg er enig med deg der hekomo. Men som du skriver så er etterspørselen så stor. Dette tror jeg har med at Nintendo har bygget opp denne etterspørselen (og kanskje også kunstig høy).

 

Skal utdype denne påstanden litt.

 

Nå sitter ingen her med planene til Nintendo, men jeg ser for meg at de (som mange andre selskap) har langsiktige planer. Det er ingenting som hindrer Nintendo i å lage for eksempel SNES Mini, Gameboy HD (kaster ut idéer her, men så bare for meg en Gameboy i samme størrelse som den originale bare med bedre skjerm (baklyst) og med oppladbart batteri) etc.

 

Så hvis Nintendo har beregnet/analysert seg frem til at markedet for NES Mini er 5 millioner konsoller (her bare tar jeg et tall fra lufta da jeg ikke har noen offisielle tall fra Nintendo). Så vet Nintendo fra før at det å mette markedet fra dag én krever mye markedsføring etc. for å få solgt konsollen. Derfor lanserer de den rett før jul (jeg tror ikke dette tidspunktet er tilfeldig) og pusher ut si 2 millioner konsoller i første omgang. Dette er ikke i nærheten av å dekke det beregnede behovet, men de gjør dette for å skape medieomtale (tenker bare på den artikkelen som fortsatt er relevant som ble referert til noen poster over denne) og diskusjon i miljøet (bare se på det vi holder på her på diskusjon.no).

 

På den måten har de fyrt opp bålet rundt FOMO (fear of missing out). Så pusher Nintendo ut sine siste 3 millioner konsoller samtidig som de annonserer at det ikke kommer flere leveranser. Og folket hamstrer konsoller. Mange som sikkert var litt på gjerdet og ikke 100% sikker på et kjøp blir nå halvveis desperate for å ikke gå glipp av dette.

 

Og all denne omtalen og frykten (rundt FOMO) friskt i minnet så lanserer Nintendo SNES Mini (noe de ikke har gjort enda, men ryktene har jo allerede startet). Og Nintendo kan nå denne gangen lansere uten å bruke en eneste krone/yen igjen på markedsføring fordi folk kommer til å hamstre uansett i frykt for å ikke få tak i. Her er det jo ingenting i veien for Nintendo og justere opp produksjonstallene heller fordi folk kjøper jo 2-3 konsoller hver (ja, jeg har sett de på facebook og finn osv.) og på den måten tjene enda mer penger. Samtidig som at beregningene for NES Mini vil gi Nintendo profitt uansett.

 

Og det er ingenting som tilsier at Nintendo ikke kan lage flere NES Mini igjen?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har sagt at ingenting tilsier at Nintendo gikk for noen Limited Edition-strategi med NES Classic. At det fungerer for andre betyr ikke at det var dette Nintendo satset på.

 

Det som ikke gir mening er å skape kunstig høy etterspørsel på et tidlig tidspunkt, for så å slutte å produsere produktet. For da er det jo ikke noe salg å øke senere.

 

Neida, bortsett fra at det er enkelt produkt etthvert stort firma kan produsere enorme mengder av, og at det faller fint inn med nintendos oppførsel de siste tiårene, og at det er en ikke unormal markedsstrategi, så er det ingenting som tilsier det.

 

Kan du hver så snill å være mer konkret med hva du mener ikke fungerer med limited edition? Er det komplisert for deg å forstå argumentene bak? Vet du at nintendo produserer mer enn en ting? Jeg synes ikke vi kommer noen vei når du ikke engang vil innse at dette faktisk er noe som gjørs med vilje av selskaper, du avviser hele konseptet som meningsløst enda det beviselig benyttes av mange selskap.

 

AtW

 

Er du blind? Jeg skriver ikke at LE ikke fungerer, men at det ikke gir mening at NES Classic skulle være en LE.

 

 

Ja, og det har jeg svart på, det virker ikke som du forstår LE i det hele tatt, hele oenget med det er at produktet ikke er tilgjengelig etter en stund. Det gjelder alle LE-produktet, ikke bare nintendo classic.

 

AtW

 

Og da er vi tilbake til det jeg skriver om hvordan LE stort sett er endringer på eksisterende produkter og ikke helt nye produkter produsert fra bunnen av. Nes Classic er et nytt produkt, og noe helt annet enn å gjøre justeringer på et begrenset antall eksisterende produkter (som f.eks. ny design på en Cola-flaske eller en bil for den saks skyld).

Lenke til kommentar

Nei, det er det stort sett ikke. Det er mengder av eksempler på LE-produkter som er et nydesignet produkt. Gjør et minimum av undersøkelser, det finnes tonnevis av eksempler.

 

Men for all del, kan hende du har rett, kanskje nintendo ikke evner å lage fler av en så simpel maskin, kanskje de er så grenseløst inkompetente som du later til å tro, vet aldri.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Intervu med Reggie Fils-Aimé: http://time.com/4759594/nes-classic-millions-sales/

"We had originally planned for this to be a product for last holiday," Fils-Aimé told TIME. "We just didn't anticipate how incredible the response would be. Once we saw that response, we added shipments and extended the product for as long as we could to meet more of that consumer demand."

Which leads to the 2.3 million sold figure, a very respectable achievement for a system that plays games three decades old. When I asked Fils-Aime about the potential for the NES Classic to resurface as a product in future years, he declined to add anything to Nintendo's existing statement, which stipulates that the company has "no plans to produce more NES Classic Edition systems for NOA regions."


But Fils-Aime did suggest the reason why the company pulled the brakes on a system amidst unprecedented demand. "Even with that extraordinary level of performance, we understand that people are frustrated about not being able to find the system, and for that we really do apologize," he said. "But from our perspective, it's important to recognize where our future is and the key areas that we need to drive. We've got a lot going on right now and we don't have unlimited resources."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...