Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Når det kommer til oppløsning og hvor klart bildet er så er forskjellen så stor ja. Selv teksten, flisene, spill og det aller meste annet ser betydelig mer pixelert ut på Lumia skjermen. Litt rart i grunn for det burde i prinsippet ikke være så stor forskjell mtp skjermstørrelsene og oppløsningen.

Dette kan ikke skyldes oppløsningen. Sensation har 256 ppi, Lumia 800 har 252 ppi. Så det ser du neppe forskjell på.

 

Det kan dog skyldes at Lumia 800 har pentile matrix skjerm, altså færre subpixler per pixel. Så vidt jeg vet har ikke Sensation pentile matrix skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til oppløsning og hvor klart bildet er så er forskjellen så stor ja. Selv teksten, flisene, spill og det aller meste annet ser betydelig mer pixelert ut på Lumia skjermen. Litt rart i grunn for det burde i prinsippet ikke være så stor forskjell mtp skjermstørrelsene og oppløsningen.

Dette kan ikke skyldes oppløsningen. Sensation har 256 ppi, Lumia 800 har 252 ppi. Så det ser du neppe forskjell på.

 

Det kan dog skyldes at Lumia 800 har pentile matrix skjerm, altså færre subpixler per pixel. Så vidt jeg vet har ikke Sensation pentile matrix skjerm.

 

Leste meg kjapt opp om PenTile Matrix og du har absolutt rett. "PM" kan tydeligvis ofte få en skjerm til å se ut som om den har færre pixler enn den egentlig har.

 

Hehe, samme tenkte jeg før jeg kjøpte telefonen. Hvor gærnt kan det egentlig være? Vel.......

Krysser fingrene for at Nokia holder ord ift. firmwareoppdatering. Bruker telefonen med mine Bose IE Triports for øyeblikket, som har en brukbar lydgjengivelse. Ikke det jeg forventer meg av en telefon i toppsjiktet, men en liten trøst at hardwaren i telefonen ikke er helt lost-case (siden den faktisk evner å gi antydning til mellomtone/bass i dette headsettet - i motsetning til alt annet jeg har prøvd).

 

Venter i spenning på ny oppdatering ... og ny telefonen - forhåpentligvis uten signalstøy...

 

Er det noen indikasjoner på når oppdateringen som muligens fikser lyden skal komme? Jeg skal bruke Nokiaen ut uken kun for å ha gjort meg mer kjent med WP, men så blir det å bytte tilbake til Sensation. Lyden er rett og slett så latterlig dårlig at det er nesten ikke til å tro. Jeg bruker et relativt billig in-ear par fra sony på toget, men testet med et par dyrere sennheiser plugger som til tider kan være i overkant fyldig i de lave frekvensene og selv med disse var ikke lyden godkjent nok. Jeg tok også en lytt med DJ-headsettet jeg bruker hjemme (denon hp-1000) og da ble det enda klarere hvor latterlig dårlig outputen på Nokiaen er.

 

Edit: Leste litt rundt på nett og fant ut at headset med høy impedans ikke lider like mye som headset med lav impedans (stort sett det meste av billige headset).

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Edit: Leste litt rundt på nett og fant ut at headset med høy impedans ikke lider like mye som headset med lav impedans (stort sett det meste av billige headset).

Jaja, da er det vel bare å gå rundt med mine Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm, eeeller ikke. Men er det hardware det står på, eller rett og slett Nokia som har bæsjet på leggen softwaremessig?

Lenke til kommentar

Jeg har slitt med dårlig batteritid på min 800. Det har ikke vart lengre enn 12-14 timer uansett hva jeg har gjort. Jeg klagde til Nokia, og fikk beskjed om å resette telefonen (factory reset).

 

Det gjorde underverker. Før jeg gjorde det sa telefonen at jeg hadde fire timer igjen, etterpå hadde jeg "over en dag" uten å ha ladet den.

 

Edit: skriveleif

Endret av AtleCM
Lenke til kommentar

Min fungerte fint på første lading, men andre lading holdt den under en dag før den døde. Men jeg har ladet fra "klumpen" fra HTC, byttet til den medfølgende fra Nokia og nå ser det ut til at den har ladet riktig.

 

 

Har det noe å si for ladingen hvilken lader/usb-lader man bruker? Jeg bruker den som måtte være tilgjengelig, enten det er HTC, Nokia, Apple, eller Samung. Eller bør man bruke en fra samme produsent, eventuelt den som ligger i pakken?

 

Jeg har flere mobiler, pluss tilbehør, som alle leveres med en lader. Har ikke pakket ut alle laderne, men bruker noen få.

Lenke til kommentar

USB ledningen er universal

 

Men nokia anbefaler å bruke en lader med krutt i, minimum 1 A for å lade batteriet fullt opp.

 

Det som er litt merkelig er at min telefon stort sett har holdt seg til 30-40% etter endt dag, men plutselig har den begynt å suge strøm.

Virker også som om at den suger mye strøm ved nettlesing, mer en normalt mener nå jeg. For i helgen når jeg bruker den minimalt til nettlesting har jeg gjerne over 50% etter en hel dag.

 

Oppdaget også en kjekk ting med Zune idag, nå kan man synkronisere over Wlan automatisk så snart laderen puttes i telefonen.

Så slipper man å tenke på det :)

Usikker på om den funksjonen fantes før de siste oppdateringene kom, men kjekk er den i allefall

Lenke til kommentar

USB ledningen er universal

 

Men nokia anbefaler å bruke en lader med krutt i, minimum 1 A for å lade batteriet fullt opp.

 

Det som er litt merkelig er at min telefon stort sett har holdt seg til 30-40% etter endt dag, men plutselig har den begynt å suge strøm.

Virker også som om at den suger mye strøm ved nettlesing, mer en normalt mener nå jeg. For i helgen når jeg bruker den minimalt til nettlesting har jeg gjerne over 50% etter en hel dag.

 

Oppdaget også en kjekk ting med Zune idag, nå kan man synkronisere over Wlan automatisk så snart laderen puttes i telefonen.

Så slipper man å tenke på det :)

Usikker på om den funksjonen fantes før de siste oppdateringene kom, men kjekk er den i allefall

 

Takk for infoen! Ser at Lumia 800 bruker samme lader som et par Nokia 360 høyttalere jeg har kjøpt, så da kan jeg jo bruke den på de produktene.

Lenke til kommentar

Leser rykter om at det kommer en ny oppdatering til Lumia 800, som er myntet på å forbedre batteri og kamera.

 

System software 1600.2487.8107.12070 har "lekket" fra Vodafone på New Zeland, og det står hovedsakelig i updaten at den forbedrer batteriet og kamerainnstillinger relatert til "Smart group shot", "Panorama", "Action", and "Self Timer" modes.

 

Den seneste oppdateringen for Lumia 800 i Norge er 1600.2483.8106.11500, så det er mulig vi får se denne oppdateringen i nær fremtid :)

 

Kilde: Pocketnow.com

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Mobiletechworld

- The Fast battery drain issue has been fixed

- The lack of audio Bass when listening through headsets has been fixed. There’s a whole lot of bass now..

- The auto-white balance issue with the camera has also been fixed

- The hardware buttons backlights are now always one at all screen brightness levels

- Diagnostics app has been changed to prevent users from getting misleading info about their device

- More stuff that I won’t talk about

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...