Gå til innhold

Hjelp til å velge riktig strømforskyvning


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Driver å hjelper en kompis med å sette i sammen en ny budsjett pc. Skal prøve å holde meg så nærme 10000 UTEN skjermkort. Da han allerede har ett 1080 skjermkort.. 

 

Har allerede satt sammen denne listen: https://www.komplett.no/wishlist/shared/c7a8ebcd-accb-4553-821f-2793d2e02a0d

 

Noen som vet om denne strømforskyvningen er ok? Holder det med 650w? Aner ikke om den har alt jeg trenger. Er det slik at alle vil "passe" til pcen?

 

Kom gjerne med noen tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok mye å spare her og der.

 

Her er noen forslag til hvordan gjøre kjøpet billigere:

  • Hvis overklokking ikke er noe tema så kan hovedkort erstattes med med et som har H370 eller B270 chipset og WIFI, ingen av Z270 eller Z370 kortene med intergrert wifi er prisgunstige. Jeg foreslår "Asus ROG Strix B250I Gaming" eller tilsvarende, du sparer omtrent 600 ettersom kortet koster omtrent det samme men har WIFI.
  • Av strømforsyninger foreslår jeg "Cooler Master MasterWatt Lite", ditt oppsett kommer til å trekke maksimalt 450 watt så her er både 500 og 600watt alternativene gode. Denne er billig og leverer tilstrekkelig med effekt.

 

Her er noen generelle tips til billigere pc:

  • Se på finn etter en pc med en bra cpu, 16GB ram og stor nok strømforsyning som er greit priset
  • 23. november er det Black friday, klarer du vente så lenge så kan det dukke opp ett og annet bra tilbud der. Husk å sjekke med prisjatk/prisguiden om det er et reelt tilbud.
  • Har du komponenter fra den gamle pc-en som kan gjenbrukes? For eksempel kabinett, strømforsyning eller harddisker.
Lenke til kommentar

Komplett har tilbud på denne også

https://www.komplett.no/product/1008751/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/corsair-rm650x-650w-psu?fromSearchOverlay=1&q=rm650x#

 

Og dette kabinettet

https://www.komplett.no/product/982114/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-meshify-c-non-window?fromSearchOverlay=1&q=meshify+c#

 

Kan anbefale begge  :w00t:

 

Ellers kjøper du ikke 7. gen intel. Det er gammel morro... Gå for 8600K eller 8700K hvis du skal handle i dag. Ta med en grei CPU-kjøler. Trenger han wifi på en desktop? Du kan også skaffe deg win10 vesentlig billigere, hvis du ikke har noe problem med "grå sone" ift kjøp og salg av software. Tek.no lagde en artikkel på det for ikke så lenge siden, og det er ikke ulovlig forsåvidt .. jeg er bare usikker på om det er OK å anbefale det her.

 

Fra proshop:

2QpAxFN.png

 

 

 

Fra komplett:0r96u5O.png

 

Da skal du ha ca. en tusenlapp igjen til wifi-kort, eventuell en ekstra hdd samt lisens. Det skal gå helt fint å få til

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Siden du spør etter strømforsyning så anbefaler jeg deg å sjekke ut siden min

 

>>>> her <<<<<

 

 

Ellers så holder det med 550W, men anbefaler deg 750W slik at du har litt å gå på samt at du mulig får en litt stille PSU.

Evga PSUene, feks SuperNova G3 serien er en fantastisk PSU samt 10 års garanti!!!

 

Jeg kjører selv Cooler Master V1000 og hører ikke vifta fra PSU ( har kanskje dog med at jeg kjører første gen titan :O )

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er snakk om Corsair RM850x V2 eller EVGA GQ 850. Begge koster 990 nå.

 

Tror jeg kuler egget til Black Friday og ser om det kommer noe annet spennende på psu-siden. Jeg trenger strengt tatt ikke mer enn 650 gode watt, siden dual GPU ikke kommer til å skje, og jeg kommer heller aldri til å gå for toppmodellene, men heller typ 2070 når prisen daler litt. Ellers blir det M2 SSD, én eller to lagringsdisker, og 2600X eller eventuelt 2700X om det blir liten prisforskjell på BF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...