Gå til innhold

Noen som har sluttet å drikke fullstendig?


Disorder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke fullstendig. Men, etter hvert som jeg har blitt eldre setter jeg pris på å komme meg til og fra dit jeg skal med min egen bil f.eks.

 

En weissbier i sola er ikke dumt, eller litt hvitvin. Det går kanskje mer av det nå på sommeren, men siden jeg var på systembolaget og kjøpte 24 øl og to flasker vin i mai, så har jeg fortsatt noen øl igjen, og ikke åpnet noe av de to flaskene.

 

Første gangen jeg husker at jeg tenkte nå er det nok var en gang i 2013. Da tok jeg med bilen dit jeg skulle og noen munkholm og kjørte hjem. Etter dette har jeg ikke vært "på fylla", selv om jeg har vært på druen noen ganger.

 

 

Fordeler: Sparer penger, sparer helse(ihvertfall om man unngår fylla), man kan lære å nyte situasjoner uten stimuli, man kan komme seg hvor man vil med bil i den situasjonen man før ville drukket, man er mer klar. Det er en haug av flere fordeler enn dette.

 

 

Ulemper: Personlig finner jeg ingen ulemper med å slutte å drikke. Om det er noen ulemper, så tar det bare et tidsspørsmål før det er en enda større fordel. Et eks: Man drar på fylla for å finne dame. Man har kanskje den selvtilliten til å prate med damer når man drikker, og ikke når man er edru. Når man slutter å drikke, så kan det hende det plutselig er en terskel der som gjør at man stivner litt i sosiale situasjoner. Men, om man bygger ekte selvtillit over tid, så kan dette være ekstremt bra i motsetning til å drikke seg til selvtillit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg leste en forskningsrapport om det engang.

 

Det var visstnok verdens største helserapport noen gang, utført et stort universitet i Florida.

 

Over 30 år hadde de fulgt avholdsmenn og menn som drakk alkohol.

 

Menn som drakk alkohol kunne de konkludere med at levde merkbart lenger enn avholdsmenn.

 

Skal selvsagte linke til rapporten om jeg finner den, men jeg vet at det finnes lignende rapporter som konkluderer med det samme.

 

Selv elsker jeg alkohol, gleder meg til en god fest.

Har dummet meg ut i blant, men jeg tar ikke livet så tungt.

Lenke til kommentar

Når man velger en gruppe mennesker som ikke drikker alkohol, er det trolig frykten som tar livet av de tidlig.. Ikke engang indirekte årsak av å avstå fra alkohol.. Alkohol er jo sundt i den forstand at man opplever å dumme seg ut, får litt livserfaring..  Sært for de beskjedene og skjenerte mensker rundt om kring som er redd for å gå ut døra... Uten livserfaring lever man ikke lenge.. Frykter man alkohol frykter man trolig en rekke andre ting også, eller for å si det litt penere, avstår andre ting som kanskje er sundt for kroppen og psyken...

 

Edit: Men om man allerde har en slik personlighet, så hjelper det jo absolutt ikke å drikke bare for å prøve å leve lengere...

Endret av Krozmar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drakk mye i ungdomsårene fram til jeg var mot slutten av 20 årene. Gikk veldig lei av det, og ble også bare dårligere og dårligere dagen derpå jo eldre jeg ble. En dag sa jeg at jeg skulle ta en pause. Det er nå 11 år siden, og jeg savner ikke alkoholen. Eneste som er slitsomt med det er folk som ikke klarer å se for seg et liv uten alkohol som nærmest krever en forklaring på hvorfor du lar vær. Hver sin lyst osv.

Lenke til kommentar

"Hva? Drikker du ikke alkohol? Hvilken sær religiøs sekt er du med i?"

 

Jeg drikker ikke vanligvis da jeg sjelden er i humør til det, kødder nok som jeg gjør uten alkohol. Det har ikke noe med frykt å gjøre. De mest hardcore avholdsmenn er jo de som er eks-alkoholikere.

Jeg henviste bare til undersøkelsen som MunterLaksen kom med, hvor de som er avholds lever kortest, mens de som lever inntar alkohol lever lengere: Trolig fra arikkelen her: http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-forebyggende-helse/2014/06/en-ol-eller-om-dagen-er-sunt

 

Med link til forskningen, som har endret seg litt: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11070527

 

Den sier bare man har mindre trøbbel med hjertet, ikke noe om levealder..  Og det bare om man inntar alkohol i moderate mengder, noe som er jo logisk da alkohol er blodfornynnende..

 

Derav tok jeg konklusjonen av at statistisk sett vil det være andre gjøremål avholdspersoner gjør som vil være ett grunlag til at de lever i snitt kortere en de som drikker..

 

Edit: Statestikken lyver ikke, de som drikker lever lenger en de som drikker.. Men det har jo trolig ikke noe med alkohol å gjøre..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

"Hva? Drikker du ikke alkohol? Hvilken sær religiøs sekt er du med i?"

 

Jeg drikker ikke vanligvis da jeg sjelden er i humør til det, kødder nok som jeg gjør uten alkohol. Det har ikke noe med frykt å gjøre. De mest hardcore avholdsmenn er jo de som er eks-alkoholikere.

Jeg er en av de som ikke kan røre alkohol grunnen er min epilepsi,

Lenke til kommentar

 

"Hva? Drikker du ikke alkohol? Hvilken sær religiøs sekt er du med i?"

 

Jeg drikker ikke vanligvis da jeg sjelden er i humør til det, kødder nok som jeg gjør uten alkohol. Det har ikke noe med frykt å gjøre. De mest hardcore avholdsmenn er jo de som er eks-alkoholikere.

Jeg er en av de som ikke kan røre alkohol grunnen er min epilepsi,

 

Eliepsi!! Kan du forklare nærmere hva det har med alkohol å gjøre? :huh: :huh:

Lenke til kommentar

 

 

"Hva? Drikker du ikke alkohol? Hvilken sær religiøs sekt er du med i?"

 

Jeg drikker ikke vanligvis da jeg sjelden er i humør til det, kødder nok som jeg gjør uten alkohol. Det har ikke noe med frykt å gjøre. De mest hardcore avholdsmenn er jo de som er eks-alkoholikere.

Jeg er en av de som ikke kan røre alkohol grunnen er min epilepsi,

 

Eliepsi!! Kan du forklare nærmere hva det har med alkohol å gjøre? :huh: :huh:

 

Lurte jeg også på siden jeg har hatt Eliepsi selv, vokst av meg.. Men trolig grunnet medikamentene man får under behandlig.. Ungikk å kommentere i utgangspunktet da jeg syntes det var litt sær påstand som handler mer om medikamenter en diagnose..

Lenke til kommentar

 

 

 

"Hva? Drikker du ikke alkohol? Hvilken sær religiøs sekt er du med i?"

 

Jeg drikker ikke vanligvis da jeg sjelden er i humør til det, kødder nok som jeg gjør uten alkohol. Det har ikke noe med frykt å gjøre. De mest hardcore avholdsmenn er jo de som er eks-alkoholikere.

Jeg er en av de som ikke kan røre alkohol grunnen er min epilepsi,

 

Eliepsi!! Kan du forklare nærmere hva det har med alkohol å gjøre? :huh: :huh:

 

Lurte jeg også på siden jeg har hatt Eliepsi selv, vokst av meg.. Men trolig grunnet medikamentene man får under behandlig.. Ungikk å kommentere i utgangspunktet da jeg syntes det var litt sær påstand som handler mer om medikamenter en diagnose..

 

Okei :wee:

Lenke til kommentar

 

 

"Hva? Drikker du ikke alkohol? Hvilken sær religiøs sekt er du med i?"

 

Jeg drikker ikke vanligvis da jeg sjelden er i humør til det, kødder nok som jeg gjør uten alkohol. Det har ikke noe med frykt å gjøre. De mest hardcore avholdsmenn er jo de som er eks-alkoholikere.

Jeg er en av de som ikke kan røre alkohol grunnen er min epilepsi,

 

Eliepsi!! Kan du forklare nærmere hva det har med alkohol å gjøre? :huh: :huh:

 

 

 

 

 

 

"Hva? Drikker du ikke alkohol? Hvilken sær religiøs sekt er du med i?"

 

Jeg drikker ikke vanligvis da jeg sjelden er i humør til det, kødder nok som jeg gjør uten alkohol. Det har ikke noe med frykt å gjøre. De mest hardcore avholdsmenn er jo de som er eks-alkoholikere.

Jeg er en av de som ikke kan røre alkohol grunnen er min epilepsi,

 

Eliepsi!! Kan du forklare nærmere hva det har med alkohol å gjøre? :huh: :huh:

 

Lurte jeg også på siden jeg har hatt Eliepsi selv, vokst av meg.. Men trolig grunnet medikamentene man får under behandlig.. Ungikk å kommentere i utgangspunktet da jeg syntes det var litt sær påstand som handler mer om medikamenter en diagnose..

 

Medesinne virker dårligere da på meg, har drikke meg full et par ganger men fant på bare faen skap i fylla da. fyrte av en stor raket ut av vinduet til bestekameraten min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg har ikke drukket alkohol på snart ti år. Savner det ikke. Har kuttet ut brus også, de gangene jeg drikker brus blir det med ett glass for jeg føler meg direkte dårlig når jeg drikker brus. Men glemmer det fra gang til gang. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...