Gå til innhold

Nye sedler i minibank?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NÅR KOMMER DE NYE SEDLENE?

Den nye seddelserien settes i sirkulasjon i tre omganger. De første to valørene kommer i 2017. Hele seddelserien skal være introdusert innen utgangen av 2019.

 

Nye 100- og 200-kronesedler vil være i sirkulasjon fra 30. mai 2017. Deretter vil det ta minst ett år før nye 50- og 500-kronesedler gis ut. Til slutt kommer 1000-kroneseddelen. Planen er å lansere den i 4. kvartal 2019.

100- og 200-kronesedlene blir tilgjengelige ved Norges Banks sentralbankdepoter i Tromsø, Trondheim, Bergen, Stavanger og Oslo fra kl. 14 den 30. mai. Deretter vil det kunne ta noe tid før de blir tilgjengelige for publikum via lokale banker, butikker og minibanker.

 

fremdriftsplan.png

 

http://www.norges-bank.no/Sedler-og-mynter/Ny-seddelserie/Nar-kommer-de-nye-sedlene/

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Rart vi ikke engang kan trykke pengene våre selv her i landet. Vel, uansett så sprutet minibanken ut de nye sedlene i dag :) Ville nok heller satt pris på bildet av en oljeplatform enn en torsk, men...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Ja nå er de kommet. Men hvilken sum skal man ta ut for å få bare 100- og 200-lapper? :)

Prøv med 300?

 

Ok, men det koster 10 kroner per gang... har ikke lyst til å betale 330 kroner for å ta ut mine egne penger... :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

10kr for å ta ut pengeR? wow.. bytt bank..

DNB... ;) jeg gidder ikke bytte siden jeg endelig har fått samlet alle mine avtalegiro og efaktura i en bank, og har mulighet til å handle verdipapirer der og ha pengene mine raskt tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

10kr for å ta ut pengeR? wow.. bytt bank..

DNB... ;) jeg gidder ikke bytte siden jeg endelig har fått samlet alle mine avtalegiro og efaktura i en bank, og har mulighet til å handle verdipapirer der og ha pengene mine raskt tilgjengelige.

 

Jeg synes absolutt du bør bytte bort fra DNB. Argumentene dine holder ikke mål og andre banker kan trolig fint benyttes. Om ikke kan man ha en død konto hos DNB som benyttes i "krisetilfeller". DNB er Norges største drittbank, uten at jeg gidder kommentere nærmere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

 

10kr for å ta ut pengeR? wow.. bytt bank..

DNB... ;) jeg gidder ikke bytte siden jeg endelig har fått samlet alle mine avtalegiro og efaktura i en bank, og har mulighet til å handle verdipapirer der og ha pengene mine raskt tilgjengelige.

 

Jeg synes absolutt du bør bytte bort fra DNB. Argumentene dine holder ikke mål og andre banker kan trolig fint benyttes. Om ikke kan man ha en død konto hos DNB som benyttes i "krisetilfeller". DNB er Norges største drittbank, uten at jeg gidder kommentere nærmere.

 

Vet du hvor vanskelig det er å flytte avtalegiro og efaktura til en ny bank egentlig??

Lenke til kommentar

 

 

10kr for å ta ut pengeR? wow.. bytt bank..

DNB... ;) jeg gidder ikke bytte siden jeg endelig har fått samlet alle mine avtalegiro og efaktura i en bank, og har mulighet til å handle verdipapirer der og ha pengene mine raskt tilgjengelige.

Jeg synes absolutt du bør bytte bort fra DNB. Argumentene dine holder ikke mål og andre banker kan trolig fint benyttes. Om ikke kan man ha en død konto hos DNB som benyttes i "krisetilfeller". DNB er Norges største drittbank, uten at jeg gidder kommentere nærmere.
Så greit at du ikkje gidd kommentere nærare. Då kunne ein jo stått i fare for å få ei forklaring for kvifor du meiner dette. Eg har hatt DNB i mange år og er veldig nøgd.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...