Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Velkommen til snustråden versjon 7

 

Reglene blir mye av de samme som trådens forgjenger:

- Normal høflighet medfører trådens eksistens. Ingen utskjelling, ingen krangling om hva slags snustyper som er best og ingen former for fornærmende generaliseringer om snusere.

 

- Vanlige forumregler gjelder utenom ovenstående. Se retningslinjene for utvidet lesestoff rundt dette.

 

- Spør ikke etter råd om hvordan du kan bryte norsk lov i denne tråden. Med andre ord, er du under 18år, finn tips på hvordan du får sneket til deg en snusboks andre steder enn denne tråden. Er du under 18år og har fått kjøpt snus, ikke skryt av det i tråden. Innlegg av nevnte typer vil bli rapportert.

 

-Har du stjelt snus, ikke informer oss om det. Vi kommer kun til å se ned på deg. Det er aldri kult å stjele.

 

- Om du lurer på hvilke snus de selger i en butikk nær deg, husk å legge til hvilke butikk-kjede det er snakk om og hvor du bor. Og med hvor du bor mener jeg ikke at du skal skrive f.eks Oslo. Oslo er så stort at du må være mer nøyaktig. Bor du i oslo og lurer på om den lokale rimien selger Onico, legg til at du bor ved Hoff på Skøyen om det er der du bor. Det er individuelt hvilke snus butikker tar inn, så om rimi på hoff tar inn onico er det ikke sikkert rimi i bodø gjør det.

 

-Feilinformering ønskes ikke. Er du usikker på noe, sjekk det opp istedenfor å kjøre på med usannheter. Husk også på å informere folk ut i fra fakta. Eksempel: Om noen spør om en god vanlig snus, ikke anbefal en sterksnus bare fordi du ikke merker noe av den. Anbefal en vanlig snus, men legg heller til en kommentar om at *settinnsnus* er veldig god, men at den ikke påvirker deg noe særlig og derfor kanskje kan være interessant for brukeren som spør.

 

-Tråden er hovedsakelig forbeholdt brukere over 18år.

 

Ønsker du å skrive anmeldelse av snus, skriv den og send på pm til meg. Er anmeldelsen din for dårlig vil den ikke bli postet. Du må også følge oppsettet under, ellers vil ikke anmeldelsen bli lest uansett hvor god den er.

 

Oppsett for anmeldelser:

HA MED KARAKTER PÅ ALLE PUNKTENE

[b]Navn:[/b]

[b]Bilde[/b](finnes på f.eks www.northerner.com]

[b]Utseende:[/b] (på boksen)

[b]Lukt:[/b]

[b]Smak:[/b]

[b]Konsistens:[/b] (Om du skriver anmeldelse av porsjonsnus, skriv hvor fuktig snusen er på dette punktet)

[b]Effekt:[/b]

[b]Oppsummering:[/b] med karakter(1 til 10)

 

Vær tålmodig når du har sendt inn en anmeldelse. Den kommer ikke noe raskere inn i tråden av at dere maser på meg. Det er godt mulig det tar en dag eller to før anmeldelsene er inne i tråden.

 

Om anmeldelsen din viker veldig fra de generelle synspunktene folk har rundt din type snus, f.eks at du gir en snus som renner mye 10/10 som karakter på konsistens, blir den ikke postet og det er ingen garanti jeg vil komme tilbake til dere med kommentar heller.

 

Når du skriver en anmeldelse MÅ du ha og bruke den snusen du skriver om der og da. Grunnen er at en lettere kan skrive gode synspunkt rundt lukt og smak, konsistens og styrke om en har snus å teste på rett foran seg.

 

Til brukerne:

HUSK AT HVILKE SNUS EN LIKER ER VELDIG SUBJEKTIVT! AT ANMELDEREN LIKER EN TYPE SNUS VELDIG GODT, BETYR IKKE AT DU KOMMER TIL Å GJØRE DET. DERFOR, SE PÅ ANMELDELSENE SOM EN PEKEPINN OG IKKE FAKTA!

 

Anmeldelser for løs-snus:

 

 

 

General Løs

 

9.jpg

 

Utseende:

Som mange husker byttet General sin design for noen år siden og mange var småmisfornøyde med det nye designet. Jeg var en av disse, men må nå spise ordene mine. Nå som jeg er vandt med det nye designet har det gått opp for meg at det er et flott og tideløst et. En av de bedre på snusmarkedet, selv om jeg fortsatt mener det gamle var bedre.

8/10

 

Lukt:

General løs lukter snus. Lukten har ikke noen skikkelig særpreg, men er rund og helt grei. Lukten de fleste forbinder med snus er nok General-lukten.

6,5/10

 

Smak:

General løs har en av de bedre snussmakene på markedet. Smaken er ikke for bitter, for sur, for søt, eller for besk. God snussmak.

8,5/10

 

Konsistens:

Løssnusen til General har god konsistens og jeg ser på den som en av de bedre typer snus pga dette. Den er lett å bake, men likevel er den ikke falleferdig. Konsistensen og bakeevnen kan sammenlignes med Knox løs, selv om Knox er hakket kvassere.

8,5/10

 

Effekt:

General løs er ingen sterk snus. Det er en fin snus om en skal sette seg i godstolen for å lese en bok eller se på tv. Nikotinsjokket er langt unna og distraherer ikke. Om det er denne styrken en ønsker er general kurant.

5/10

 

Oppsummering:

General løs er en god løsnus, dog ikke noe fast innslag her i heimen. Heller noe som blir kjøpt før fisketur eller grilling på stranden.

7,3/10

 

Knox

 

198.jpg

 

Utseende:

Knox løs har et fint design på sine bokser. Designet stikker seg ikke ut blant mengden, men er stilfullt og rent.

8/10

 

Lukt:

Lukten til Knox løs er god. Sterkt og fin tobakkslukt, som passer godt til den mørke snusen.

10/10

 

Smak:

Knox har en litt grovere smak enn f.eks General løs, men den er veldig god og kraftig. Ikke like besk som broren Skruf løs.

9,5/10

 

Konsistens:

Konsistensen til Knox løs er litt grovere enn General løs, men bedre å bake. Fast og fin å forme, samt den holder seg slik den skal være under leppa. Når jeg tar ut en Knox løs har den samme form som den hadde da jeg satt den inn.

10/10

 

Effekt:

Knox er god og sterk snus. Akkurat hvor mye nikotin det er i denne snusen i forhold til N&J, Skruf sterk eller General sterk vet jeg ikke, men for meg kan den virke på samme nivå som N&J løs eller Skruf sterk løs.

9,5/10

 

Oppsummering:

Knox løs har klatret forbi mange snustyper i kampen om Nyhus sin gunst, og er for øyeblikket på toppen av løssnushaugen. I mine øyne finnes det ikke bedre løssnus enn Knox løs.

9,5/10

 

Skruf

 

62.jpg

(bildet er av en skruf sterk boks)

 

Utseende:

Boksen har et trelandskap i bakgrunnen som er tonet ned svart.

7/10

 

Lukt:

Lukten er av sterk tobakk, som sitter seg godt i nesen. Den lukter et snev av natur noe som gir et god preg når boksen åpnes ferskt og lukten stiger ut.

8/10

 

Smak:

Smaken på snusen er en sterk, men ellers vanlig tobakk smak. Den ligger en stund i munnen etterpå, og om man svelger veldig mye saft så kan den minne litt om oppkast. Vil legge til at det finnes mange som misliker skrufsmaken sterkt.

6/10

 

Konsistens:

Snusen (er veldig fuktig, noe som gjor den utrolig lett og bake, saften skled litt ut på fingrene, men ellers var den veldig fin. Selv om den er fuktig, så renner den ikke spesielt mye i munnen når den er godt bakt.

9/10

 

Effekt:

Effekten er særdeles bra med tanke på at det ikke er sterksnus, nikotinet kommer i små mengder, men setter spor. Effekten kan minne litt om (Nick and) Johnny Løs.

9/10

 

Oppsummering:

Skruf original løs er en snus som gir god effekt og kan nytes lenge uten at den renner, den er fuktig og god, og lett å bake.

8/10

 

Røda lacket

 

42.jpg

 

Utseende:

Noe så kjedelig? Logoen deres er virkelig lite spennende. Med en overveldene rød farge. Stygg boks.

3/10

 

Lukt:

Dette er en ganske mild snus. Lukter ikke sterkt, lukter ikke søtt, men en slags mellomting. Ingen dårlig lukt, men heller ikke god. Havner midt på treet.

5/10

 

Smak:

Smaken til RL er forferdelig (!) kjedelig. Den er vanskelig å beskrive, men smaker noe alá det samme som Ettan. Denne kan man fort gå lei av, men det er nok en mild smak som ikke er altfor "tobakk" for nybegynnere.

4/10

 

Konsistens:

Liker du å putte modelleire under leppa er dette snusen for deg, og dette er fakta! Finkornet snus, som er bløt og utrolig lett å forme med hånd eller tunge. Så nok en gang, for de som er nye til baking - Dette kan være en god start. Samtidig bør det nevnes at fordi den er såpass finkornet blir den ganske kjapt til "graut" i kjeften. Og mens du baker den, presses det ut mye saft. Ja, enda du ikke pakker prellen hardt.

4/10

 

Effekt:

Jeg merker ingenting, absolutt ingenting. Denne går til nød hvis jeg må få bort det psykiske suget etter å bare ha noe under leppa. Men jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte meg en boks R.L. fordi jeg hadde lyst på en. Vet ikke hvor sterk denne er for nybegynnere, da jeg hoppet rett på sterke snus dum som jeg var, men jeg vil tro at til og med en som er ny i gamet vil dodge nikotinsjokket om han/hun går for RL.

3/10

 

Oppsummering:

Røda Lacket er ikke annet enn nybegynnersnus. Den er (for?) lett å bake, den er veldig finkornet og den blir fort graut under leppa i forhold til annen snus. I tillegg er effekten helt fraværende. Trekkes litt opp i.o.m at den kan være fin for dere nye i snusens verden.

4/10

 

Ettan

 

7.jpg

 

Utseende:

Utseendet er ganske så originalt med sine gule/brune farger og hvit skrift. Stilfullt og bra.

7/10

 

Lukt:

Lukten er nydelig, den har en skarp aroma, som sitter bra i nesen. God tobakkslukt.

9/10

 

Smak:

Snusen har en litt bitter smak men smaker fortsatt godt.

Ettan har ikke så mange tilsetningsstoffer, så dette er en ganske så original smak med salt, vann og tobakk.

8/10

 

Konsistens:

Konsistensen til Ettan er god og fuktig. Noen ser på dette som en dårlig ting, men akkurat dette gjør at Ettan er god og lett å bake, men også at den dessverre faller fort fra hverandre hvis man baker prisen for hardt.

8/10

 

Effekt:

Ettan er ingen sterk snus. Den passer godt til pc-spilling eller en god bok.

7/10

 

Oppsummering:

Hvis man ønsker en bra kosesnus uten masse nikotin, men samtidig lukter godt og gir god smak, så er denne snusen midt i blinken.

7,8/10

 

General Ekstra Sterk

 

436.jpg

 

Utseende:

Boksen ligner veldig på ekstra sterk porsjon. Forskjellen ligger hovedsakelig i en gullsirkel på toppen av boksen. Denne får boksen til å se utrolig flott ut. Dessverre skuffer boksen ved å være mindre solid enn den ser ut, eller en forventer etter bruk av porsjonversjonen.

9/10

 

Lukt:

Snusen lukter som en tøffere versjon av General løs, noe den for så vidt er. Ingen ille lukt det her, ganske god faktisk. Passer godt med snusen den følger med.

8/10

 

Smak:

Ekstra sterk smaker det samme som den lukter. En tøffere versjon av General løs.

8/10

 

Konsistens:

Selv synes jeg snusen har perfekt konsistens. Den er veldig fin å bake, samtidig som den ikke er så finkornet at den blir nevneverdig bløt og slimete i munnen. I tillegg svir den bra i munnen, noe som er et stort pluss i min bok. Veldig bra!

9/10

 

Effekt:

Snusen er sterk som en elefant på steroider, men det betyr ikke at den frelser gamlekara som har snust så lenge at nikotinet aldri merkes. Selv merker jeg like mye av Ekstra sterk som en gymsokk. Men jeg vet at folk som ikke har snust mye eller lenge synes denne snusen er for hard. Folk har rapportert å bli uvel av den pga styrken. Så pass på om du er ny i snusen verden, begynn for all del ikke rett på General ekstra sterk.

10/10

 

Oppsummering:

Forventingene til General ekstra sterk løs var store pga den høye kvaliteten porsjonversjonen har. Da general generelt lager bra løssnus minkes de ikke. Og snusen innfridde på alle punkter. Kvalitet all the way, selv om den utvilsomt er for sterk for mange.

8,8/10

 

 

 

 

Anmeldelser for porsjons-snus:

 

 

 

Montecristo

 

monte_cristo_loose.jpg

 

Utseende: Boksen er av type aliminium (noe som gjør at den skiller seg ut fra de fleste typer standard snusbokser)

Den er gylden gul, og oversiden preges av montecristo logoen. (Montecristo er opprinnelig ett sigar merke).

Kantene er trekt i en matt gull/bronsje farge, noe som faller godt sammen med det gule. Ellers kan det sies at boksen er meget tynn

(som følge av boksen ikke har topplokk for oppbevaring av brukt snus) og sklir godt og fint ned i lomma. 9/10

 

Lukt: En anelse Gin (granbar om du vil) Er meget indivuelt om du liker lukten, men personlig så elsker jeg Gin,

så denne lukten faller godt i smak.

8/10

 

Smak: Smaken er som baken? Værtfall lukten, ikke mye å si her. smaker som Gin (granbar), Elsker det 8/10

 

Konsistens: Som skruf sterk pose, er Montecristoe'n meget tørr. Fin konsistent. Får ikke "snussaft" på fingrene ved berørelse, og sitter godt i leppa. 9/10

 

Effekt: Grenser opp mot en vanlig general pose, ingenting bemerkelsesverdig. Montecristo er mer en type kosesnus,

der smak / andre faktorer spiller en større rolle enn selve effekten.

5/10

 

Oppsummering: Meget Indivuelt hva folk mener. Jeg personlig elsker montecristo, mye på grunn av dens særegne smak og lukt, derfor oppnår montecristo en tilsvarende score.

Det kan sies at Montecristo ikke er tilgjengelig på de fleste snusutsalg. Framstår mer som en type nisje hos enkelte dagligvare

8/10

 

Claq Qui

 

ClaqQuibyrodalacket-news.jpg

 

Utseende:

Stilrent og lekkert design, som ikke er overdrevent. Ikke så mye å si om designen på dåsa, men dette er etter min smak kjempemessigt.

 

Karakter 7,5/10

 

Lukt:

Liker lukten på denne snusen meget godt. Lukten er mild og god, med en liten anelse av anis hvis du kjenner godt nok etter. Hørt flere som har sagt at den lukter så som så, men i mine øyne er lukten fortreffelig.

 

Karakter 8/10

 

Smak

Mild smak av tobakk, som i lengden kan bli litt kjedelig. Det som er så fantastisk med denne snusen er at når den begynner å renne, så kommer det lille hintet av lakris fram og blander seg med tobakksmaken. Relativt god smak, men ingen smak jeg kunne tenkt meg som "fast-snus".

 

Karakter 7/10

 

Effekt

Dette er en såkalt sterksnus og inneholder 13mg/g nikotin. Min erfaring med porsjonsnus generelt er lite effekt, men denne er blant de få porsjonsnusene jeg har kjent effekt av i det hele tatt. God effekt, noe som passer bra til tid på snustråden eller med en god bok!

 

Karakter 8,5/10

 

Oppsummering

Stilren og lekker dåse med 24 stk. anisluktende "koseposer", som inneholder en god dose nikotin for de som vil ha det med på dette relativt gode kjøpet av snus!

8/10

 

Kronan

 

143.jpg

 

Utseende:

Boksen til Kronan porsjon ser ut som en helt vanlig snusboks. Grønn med hvit skrift, ikke noe fansy i det heletatt. En helt grei boks.

6/10

 

Lukt:

Lukter tobakk, men ikke spesielt sterkt. Helt normal snuslukt.

6/10

 

Smak:

Smaker tobakk, heller ikke noe spesielt her. Er en billigsnus, så den har ingen nevneverdige tilsetningsstoffer.

6/10

 

Konsistens:

-

 

Effekt:

Styrker er ca. den samme som general porsjon. Helt grei styrke.

 

Oppsummering:

Helt grei snus med helt grei styrke til en god pris. Om en ikke er prippen, kan enhver snuselsker fint overleve på Kronan om det blir litt tynt med penger. Eller fordi en liker anonym snus uten masse mig blandet med tobakken.

6/10

 

Navn: General portion maxi

 

55.jpg

 

Utseende: Typisk General design. Sort boks hvor kumlokket er pyntet med General logo. Rundt boksen er de vanlige grå stripene byttet ut med noen forsåvidt pene vinrøde linjer. Heilt grei boks, men ikke noe fancy. 5/10

 

Lukt: Mild lukt av tobakk og sitron, deilig! 9/10

 

Smak: Er faktisk en overraskende mild smak av denne, i og med at porsjonene er dobbelt så store. Er vanskelig å beskrive smaken, men som mange andre general sorter dominerer tobakk og sitron. 7/10

 

Konsistens: Konsistensen er flott. Myk og fuktig, men ikke slik at du blir klissete på fingerne eller noe. 10/10

 

Effekt: En merker godt til nikotinet, i og med at porsjonene er dobbelt så store som normal porsjonssnus. Dette fører også til at den renner forholdsvis mye. Kanskje litt for mye etter min mening.

8/10

 

Oppsummering: En god snus for deg som vil ha en snus som sitter godt under leppa og som vil merke at du har snusen der. Vil ikke anbefale denne til nybegynnere, men heller til erfarne snusere som har fått en såkalt "snuslomme" under leppa. Den renner ganske mye, men noen liker dette og. Smak og behag. Den falt iallefall i smak hos meg. VELDIG synd derimot at det bare er 12 portioner i den så blir dyrt i lengden, selv om det er like mange gram snus i eska som de fleste andre..

7/10

 

Nick and Johnny

 

252.jpg

 

Utseende:

Jeg vet det er mange som liker designet til N&J boksene, men selv synes jeg det er veldig stygt. Designet appellerer nok mer til folk som liker ting moderne, mens jeg foretrekker stilfulle bokser med litt klasse, ala General og Grovsnus. Det som gjør N&J boksene litt tøffe er at det finnes flere forskjellige design på samme snus, og om en setter disse sammen utformes en figur av bildene på boksene.

6/10

 

Lukt:

N&J har en ganske god og sterk snuslukt, som kan minne om tobakk blandet med lakris. Heldigvis er ikke lakrislukten sterk nok til at den blir kvalmende, i motsetning til annen lakristilsatt snus.

9/10

 

Smak:

Smaken er god. Denne minner også mye om lakris, men jeg har lagt merke til at dette kan variere litt fra boks til boks.

9/10

 

Konsistens:

Posene er store og sitter fint. Selv opplever jeg veldig sjeldent at N&J renner nevneverdig, men jeg har lest at noen andre snusere har litt problemer med dette. Eneste jeg kan klage på her, er at det god kunne vært litt mer i hver pose.

8/10

 

Effekt:

N&J har 11mg nikotin og regnes som sterksnus. Mao den er sterk og har god effekt, passer fint om en skal slappe av etter en tur på gymmen, eller under en lang kjøretur.

10/10

 

Oppsummering:

Nick and Johnny porsjon er i mine øyne en av de beste porsjonssnusene på markedet. Smaken er god, lukten er god, konsistensen er god og effekten er god. Dessverre trekker boksen ned sluttkarakteren veldig, men rett skal være rett.

8.5/10

 

PS: Nick and Johnny porsjon/løs heter ikke Strong/Sterk. Det står strong på boksen for å vise at snusen har et høyt nikotinnivå, det er ikke en del av navnet slik mange tror.

 

Navn: Skruf Extra Stark Porsjon[/b]

 

Bilde

skruf_xtrastark_300x214.jpg

 

Utseende:

Skruf Extra Stark porsjon boksen er preget av skruf's standard hvite design. Denne modellen har en rød stripe, på samme sted hvor alle andre har.

Eneste forskjellen fra Skruf Stark boksen er at det står extra. Jeg syntes denne boksen er elegant, men kanskje litt femi.

Alt i alt en fin boks, solid og god.

 

7/10

 

Lukt:

Lukten på denne snusen er rimelig sterk, men fortsatt god. Svir litt i nesa om du tar et godt drag.

Lukter bare tobakk i min nese, kanskje noen andre merker noen aromaer. Disse greier jeg imidlertid ikke å

skille ut fra tobakkslukten. I like it!

 

8/10

 

Smak:

 

Skruf Extra stark er jo en såkalt 'sterksnus', men rimelig høyt nikotininnhold. På dåsa står det også

at den inneholder ekstra sterk bladtobakk. Dette gjør at denne svir litt på tunga når den renner, men renner

heldigvis ikke mye. Fortsatt god karakter!

8/10

 

Konsistens:

Denne snusen er faktisk rimelig tørr, kanskje bittelitt våtere enn skruf starken.

Dette gjør jo også at snusen ikke renner så mye, som er et pluss for mange, inkludert meg.

Prellen ligger også godt i leppa, men vil nok svi litt på de som ikke har snust mye (sterk snus) før.

 

Effekt:

Effekten på denne merkes nok for de fleste. Personlig roer denne bare, fordi jeg har

snust sterk/ekstra sterk snus til vanlig. Denne sies å ha rundt 17mg nikotin i seg, vanskelig å finne info. Leste nemlig at skruf ikke ville oppgi eksakt tall på en side, etter et kjapt googlesøk.

 

Denne vil merkes bra når du skal roe deg!

 

9/10

 

Oppsummering:

Dette er en god og sterk snus, som ikke renner mye. Dåsa er fin, for de som liker skruf-designet.

Personlig liker jeg mere N&J, General o.l. Men trekker verken ned eller opp for min vurdering.

Posene er rimelig tørre og gode, rimelig velfylte og ligger godt under leppa.

En snus som anbefales!

 

8/10

 

General Porsjon

 

12.jpg

 

Utseende:

Helt greit og sterilt utseende på boksen. Godt fargevalg, selv om jeg ikke er så fan av den voldsomme sølvfargen. Men et enkelt og stilfullt design, med et praktisk lokk på toppen.

5/10

 

Lukt:

Lukten på General porsjon er litt vel sterk etter min mening. Kjenner mange som er stor fan av denne snusen, så noe må det jo være, men for meg som snuser annen snus til vanlig syns jeg denne lukten er ubehagelig og sær. Hva den lukter klarer jeg ikke sette fingeren på, men en veldig tobakkslukt tilsatt et eller annet.

4/10

 

Smak:

En sterk smak som setter seg på tunga og blir der. Grunnen til den sterke smaken er at snusen renner utrolig mye. Den smaker ren tobakk og er etter min mening ikke god.

3/10

 

Konsistens:

Konsistensen kan man vel si er ganske "fuktig". Kommer klumpete, men absolutt ikke tørr. Posene er nærmest fuktige om du kjenner på de etter at de kommer fra kjøledisken. Den er også ganske god å ha under leppa med tanke på at den er litt fuktig, men det er også litt "stiv" etter min mening.

Snusen renner som bare det, og dette sammen med en dårlig smak er fæl kombinasjon

4/10

 

Effekt:

De som har snuset en stund og snuser annet enn RL vil nok ikke merke stort til denne snusen. Den inneholder 8mg nikotin, men jeg har aldri og kommer aldri til å merke noe til nikotinet fra general porsjon. Det er nesten så jeg får et sug etter snus mens jeg har den under leppa og slik skal det ikke være. Men det er nok en fin nybegynnersnus for de som liker sterk smak.

3/10

 

Oppsummering:

General porsjon er en snus som smaker dårlig, den lukter dårlig og har liten effekt. Den holder ikke samme standard som løs versjonen til General selv om jeg ikke er noen fan av den heller. Mange av mine venner som er relativt nye til snusen, snuser general porsjon, men jeg velger å tro at det er fordi de ikke har prøvd de andre alternativene på markedet. For det finnes virkelig andre porsjonssnus som er bedre denne. Ingen kosesnus spør du meg.

4/10

 

Skruf sterk porsjon

 

68.jpg

 

Utseende:

Skruf kjører det samme designet på alle sine bokser, den eneste forskjellen er fargen på skriften. Boksdesignet er stilfullt og rent, men også ganske kjedelig. Boksen ligger godt i hånden og kjennes massiv ut. Dette er selvfølgelig et pluss for oss som bruker snusbokser til å åpne flasker.

6.5/10

 

Lukt:

Skruf sterk har en litt kvalmende lukt, uten at den lukter direkte vondt, men om en lemper nesa over boksen og trekker skikkelig inn er det ikke alltid en god opplevelse. Jeg vet det er mange som liker Skruf lukten, men det er også mange der ute som unngår skruf nettopp på grunn av dette. Det er absolutt ikke den verste lukten på snusmarkedet, men langt i fra den beste.

5/10

 

Smak:

Heldigvis smaker ikke Skruf det samme som den lukter. Den smaker sterkt av tobakk og ikke så mye mer, noe som absolutt er godkjent snussmak. Mange skyr Skruf fordi denne tobakkssmaken er såpass sterk som den er, men for meg gjør dette ingenting.

7/10

 

Konsistens:

På dette punktet skårer Skruf sterk høyt. Porsjonene i boksen er ganske tørre, uten at det fører til ubehag og uttørkede lepper. Dette sørger for at snusen renner lite, noe som er godt med tanke på den utrolige sterke smaken. I tillegg er posene store og godt fylt opp med snus, så porsjonene ligger perfekt under leppen.

10/10

 

Effekt:

Om jeg skal være ærlig merker jeg lite av effekten til Skruf sterk. Men dette er sterksnus på samme linje som Nick and Johnny, og folk som snuser mindre enn meg merker nok langt mer og jeg baserer karakteren min på dette.

10/10

 

Oppsummering:

Skruf sterk er en veldig populær snus, og ikke uten grunn. Dette er en av de beste sterksnusene på markedet, selv om den har sine klare minus. Konsistensen og effekten til Skruf sterk porsjon er i toppklasse og andre produsenter kunne lære litt her. En snus jeg vil anbefale alle å prøve ihvertfall en gang, selv om det er en god sjanse den ikke faller i smak.

7.7/10

 

General Onyx

 

159.jpg

 

Utseende:

Utseendet er veldig "classy", og tiltrekker mange blikk i snus-skapet. Blandingen av sølv og svart stemmer veldig godt, og det er avbildet tobakksblader på sidene av boksen. Førsteinntrykket da vi åpnet boksen var svært bra, den inneholder stilige svarte poser plassert i en perfekt stjerneformasjon.

9/10

 

Lukt:

Onyx lukter veldig mye av det samme som General Porsjon, bare litt mer krydret. Dette er en lukt som kan bli kvalmende etter hvert, men heldigvis har snusen ingen sterk lukt.

4/10

 

Smak:

Dessverre smaker snusen akkurat som den lukter. Den har en anelse av sitron, men det fungerer virkelig ikke sammen med den velkjente general porsjon-smaken. Det er rett og slett en av de verste snussmakene på markedet.

2/10

 

Konsistens:

General Onyx har mange likhetstrekk med hvit porsjons-snus, posene er tørre, men dersom jeg klemmer litt på bleia merker en raskt at snusen er fuktigere enn som så. Den føles bedre ut i munnen og ligger egentlig ganske bra under leppa. Det som skuffer veldig, er at den renner etter bare 15-25 min, noe som er for dårlig for en såpass tørr snus.

4/10

 

Effekt:

Effekten er tilstedeværende, og kan sammenlignes med General Sterk. Det vil si at den gir ikke en overveldende nikotinfølelse, men leverer det som forventes av en 11 mg snus. Går helt fint å slappe av med.

7/10

 

Oppsummering:

Designet er en god utfordrer til de tøffeste som fins på markedet i dag, og skiller seg svært godt ut. Likevel holder ikke innholdet mål. Til tross for en grei effekt, er dette en snus som anmelderne ikke foretrekker.

4/10

 

Probe Whiskey

 

36.jpg

 

Utseende:

Designet til Probe er godt. Stilfult, gammeldags og rent. Om jeg skal være ærlig er dette ett av mine favorittdesign, da jeg liker snusbokser med litt retro utseende.

9/10

 

Lukt:

Probe whiskey har en god og rundt whiskeylukt blandet med tobakk. I mine øyne, ingen snuslukt, men langt i fra kvalmende eller vond, heller en litt småsøt røyklukt.

7/10

 

Smak:

Snusen smaker mye av det samme som den lukter, men her er sødmen mer markand. Likt med lukten er dette ingen snussmak, men den smaker likevel bra.

8/10

 

Konsistens:

Fuktigheten i porsjonene kan sammenlignes med Nick and Johnny. Ikke for fuktig og ikke for tørr. Posene ligger godt i munnen og har en bra størrelse. Snusen renner litt fort dessverre, men den renner ikke mye og det smaker ikke vondt.

9/10

 

Effekt:

Likt med Knox porsjon, kjører Probe med 9mg nikotin og ikke de vanlige 8. Så snusen er hakket sterkere enn de vanlige porsjonene, men det er ikke merkbart. Likevel, en fin kosesnus med grei styrke.

7/10

 

Oppsummering:

Probe Whiskey lukter og smaker som ingen annen snus og dette er positivt. Bra snus om du ønsker litt variasjon eller er lei av sterk tobakkssmak/lukt, eller bare en kosesnus utenom det vanlige.

8/10

 

Elixyr Power Energy

 

370.jpg

 

Utseende:

Elixyrboksen er egentlig ganske stygg, men fortsatt litt fancy. Et veldig moderne og mørkt design, med en litt "dungeon"-følese, hindrer snusen å treffe bunnen her.

4/10

 

Lukt:

Vaskemiddel. Elixyr lukter vaskemiddel. Det er ingen vondt eller kvalmende lukt, langt i fra, men jeg er noe usikker på om jeg ville beskrive det som en god snuslukt, men som en lukt generelt duger den.

7/10

 

Smak:

Snusen smaker det samme som den lukter, men det fungerer bedre i munnen enn med nesa. I tillegg er ikke smaken like sterk som lukten kan være.

8/10

 

Konsistens:

Størrelsen og konsistensen til Power Energy er nok den beste jeg har vært borti. Porsjonene er store og gode, ligger helt perfekt, samt renner utrolig lite. Posene er hakket tørrere enn Skruf, og kan derfor virke som en half and half miks mellom hvit porsjon og normal porsjon. Selve posene er laget av det samme stoffe som teposer, så kanskje dette er noe snusindustrien burde bruke litt mer av?

10/10

 

Effekt:

I følge northerner.com inneholder Elixyr både nikotin og koffein. Jeg merker ingen av delene. Fordi jeg er usikker på om dette skyldes at jeg snuser mye vet jeg ikke, og vil derfor gi snusen fem poeng selv om jeg ikke merker noe. Mulig dette er for snillt av meg, men jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gi i karakter på dette punktet.

5/10

 

Oppsummering:

Elixyr Power Energy er en snus jeg har vært nysgjerrig på lenge. Ikke fordi jeg har håpet på noe spesielt, bare fordi den er så revolusjonærende unormal i forhold til annen snus. Selv om elixyr har fått poeng fra hele skalaen, anbefaler jeg alle å teste snusen, enkelt og greit fordi den er såpass "spesiell".

6.8/10

 

Knox

 

197.jpg

 

Utseende:

Knox har et fint design på sine bokser. Designet stikker seg ikke ut blant mengden, men er stilfullt og rent.

8/10

 

Lukt:

Lukten til knox er ganske søt og kan minne litt om en mild versjon av lukten til Skruf. God og ikke kvalmende.

8/10

 

Smak:

Knox porsjon har en ganske sterk tobakks-smak om en dytter på posen med tungen, men når snusen renner ikke smaken halvgæren.

7/10

 

Konsistens:

Posene til Knox ligner veldig på storebror Skruf sine. Store, gode og ganske tørre til å være vanlig porsjon. Derfor renner snusen lite og sitter godt.

10/10

 

Effekt:

Likt som Probe kjører Knox 9mg nikotin, så snusen er noe sterkere enn vanlig porsjonssnus, men det er ikke merkbart. Likevel er dette en veldig god kosesnus.

7/10

 

Oppsummering:

Selv om Knox porsjon ikke kan konkurere med Knox løssnus er det en av mine favoritter. Til å være "billigsnusen" til Skruf er dette herlige greier som overgår de fleste andre på markedet. Dette viser at pris ikke alltid betyr alt i snusverdnen.

8/10

 

1847

 

392.jpg

(nytt design, den gamle boksen var i stål, anmeldelsen tar utgangspunkt i den, ikke det nye designet)

 

Utseende:

1847 har muligens den flotteste og mest stilrene snusboksen jeg noen gang har sett. Flott stålboks med inngraverte symboler i sort og sølv. Dette er også den eneste boksen jeg har sett hvor rommet en kan putte brukt snus i er på undersiden av boksen.

10/10

 

Lukt:

Snusen lukter stort sett tobakk, men jeg skimter ett lite snev av appelsin også. Jeg har ikke fått med meg at det skal være tilsatt sitruslukt i 1847, så det er mulig nesen min lurer meg.

7/10

 

Smak:

Om det er sitrus i lukten til 1847, er den ikke i smaken. Ren og fin tobakks-smak, men en man kan gå lei av.

7/10

 

Konsistens:

Posene er hverken større eller mindre enn normalen, de ligger godt og er ikke for fuktige. Snusen renner lite og når den først gjør det er det ingen sterk eller ubehagelig smak.

7/10

 

Effekt:

1847 er ingen sterksnus, heller på samme nivå som Grovsnus og General. En helt okey kosesnus med andre ord, men ikke noe en kan forvente å få nikotinsjokk fra.

6/10

 

Oppsummering:

1847 er en snustype jeg aldri kommer til å glemme. Dette er hovedsakelig på grunn av boksen, men innholdet er ikke til å klage på det heller. En spennende snus som renner lite, med okey styrke og grei smak.

6.5/10

 

Retro

 

swm9238.jpg

 

Utseende:

Boksen til Retro er brun og orange med bølgelignende former på. Ikke spesielt pent i mine øyne, men fargene passer i det minste godt sammen. I tillegg er boksen avrundet, ligger godt i hånden og føles solid ut. Dette er alltid et pluss.

6/10

 

Lukt:

Retro har en skarp og ikke spesielt god lukt. Den kan minne litt om General porsjon noe som ikke er spesielt positivt.

3/10

 

Smak:

Snusen har en skarp og ubehagelig smak. Om en stikker tungen bort på snusen svir smaksløkene, noe jeg ikke har opplevd på lenge.

3/10

 

Konsistens:

Retrobleiene er litt i overkant fuktige, noe som gjør at den renner ganske for. Dette kombinert med den skarpe smaken er intet godt tegn.

3/10

 

Effekt:

Snusen inneholder 8mg nikotin, likt med General porsjon. Med andre ord, ikke noe en merker spesielt av, men det duger om en ikke krever nikotinsjokk.

7/10

 

Oppsummering:

Retroinitiativet til F&L-snus er lite vellykket. Smaken er ingen god tobakkssmak og boksen ser ikke mye "retro" ut.

En snus jeg anbefaler folk å holde seg unna.

4.4/10

 

Tre Ankare hvit porsjon

 

51.jpg

 

Utseende:

Tre Ankare-boksen kan minne litt om boksen til Kronan. Begge er rene og greie, med et stilrent og gammeldags utseende. Ikke noe fansy, men heller ikke noe en legger spesielt merke til. Selv liker jeg den veldig godt, men boksen er ikke merkverdig nok til å få noen høy karakter.

6.5/10

 

Lukt:

Det er mulig jeg er smågal, men jeg må si Tre Ankare lukter veldig likt General løs. Med andre ord er det en bra lukt, men uten noe spesielt særpreg.

6.5/10

 

Smak:

Hvit porsjons-snus pleier å ha mildere smak enn vanlig porsjon, mye fordi denne typen snus er tørrere og renner derfor mindre. Men Tre Ankare smaker mye når den begynner å renne, ingen dårlig smak, men heller ikke den beste. Smaken kan også sammenlignes med den kjente General-smaken.

6/10

 

Konsistens:

I likhet med annen hvit porsjons-snus synes jeg Tre Ankare hvit er litt for hard og litt for tørr. Tanken bak hvit porsjon er forsåvidt genial for de som ikke liker at snusen renner, men selv synes jeg det blir for tørt og rart å ha under leppa. Om du liker hvit porsjon er den nok helt kurant, men hos meg skårer den ikke mye på annet enn at den renner lite.

6/10

 

Effekt:

Min generelle erfaring med hvit porsjons-snus er ikke bra når det kommer til nikotin. Jeg merker aldri noe av denne typen snus, enten det er sterksnus eller ikke. Det samme går altså for Tre Ankare.

4/10

 

Oppsummering:

I følge northerner.com var Tre Ankare den første virkelig vellykkede porsjons-snusen i Sverige. Dette var riktignok ikke den hvite versjonen, men tenkte det var greit å nevne. Snusen i seg selv er grei nok til å være hvit porsjon, og det skal være sagt at om jeg likte snusen min tørr slik denne typen alltid er, ville nok Tre Ankare hvit stukket av med en bedre sluttkarakter. Er du som meg og synes det er morsomt å prøve nye og ukjente typer snus en ikke får fatt på i Norge, anbefaler jeg deg å kjøpe en boks med denne snus bare for å prøve, selv om det ikke var noen mindblowing erfaring fra min side.

5.8/10

 

 

 

 

Guider for baking av snus:

 

 

Bakeguide for nybegynnere

 

Dette er en lettvinn guide for dere som ikke helt kommer overens med snusen dere baker, eller kanskje bare vil ha noen gode lette råd. Uansett håper jeg den vil være til nytte for noen, slik en tilsvarende guide var til nytte for meg da jeg begynte å snuse løssnus for noen år siden.

 

1. Ikke start med samme snus kameratene dine bruker, kun for å passe inn. Bruker vennene dine Grovsnus og du prøver å begynner med løssnus, ligger du dårlig ann. Start din løssnuskarriere med nybegynnersnus. Jeg vil anbefale Røde Lacket til dere som kanskje ikke har prøvd å bake snus før. RL løs er veldig finkornet, og kan grovt sammenlignes med modelleiere. Når du kjøper den i butikken, pass på at snusen har stått avkjølt og ikke har gått ut på dato. Jo lenger den har stått varm, jo tørrere blir den, desto vanskeligere å bake.

 

2. Det er alltid greit å starte med små klumper tobakk. Ta en passende mengde snus opp fra boksen, jeg pleier å bruke tommel, pekefinger og langefinger til dette, men gjør det som passer deg best.

 

3. Plasser snusen i håndflaten og bruk de sammen fingerne du brukte til å ta snusen ut av boksen, til å \"kna\" tobakken du nå har i håndflaten til en fast \"ball\".

 

4. Når \"ballen\" er ferdig kan du begynne å forme den med fingerne og håndflaten. Den enkleste måten er å perfeksjonere ballen du alt har i håndflaten og bruke den slik den er, men den mest populære er å forme snusen til en tønne. Dette gjør du vet å forsiktig presse på tobakken, og forme den som om det var en brøddeig. Om det hele sprekker, er det best å starte på nytt, for da økes sjansene for at snusen faller fra hverandre under leppen din enormt.

 

5. Et godt nybegynnertips er å legge ballen du har laget i det mitterste leddet til pekefingeren, \"krølle\" fingeren sammen og presse på sidene. Da presses snusen sammen og blir lettere å ha med å gjøre, samtidig som du får en mer tønneformet snus. Når du har gjort dette er det bare å pakke inn/fjerne restene som stikker ut på sidene, og prisen er ferdig.

 

 

 

Forklaring på snusuttrykk:

 

 

Prell - ferdigbakt snus

Pris - ferdigbakt snus

Bleie - porsjonssnus

Pose - porsjonssnus

Dåse - snusboks

Tårn - rull med ti snusbokser

Pølse - rull med ti snusbokser

 

 

 

Liste over nikotininnhold:

 

 

denne siden er det listet opp nikotininnholdet og annen informasjon til de mest vanlige snusen på markedet.

 

 

 

Myter rundt snus:

 

 

"snus inneholder små glassbiter.."

Feil!

I snus finnes det små saltkrystaller og disse kan ligne på glassbiter. Saltkrystallene risper ikke opp slimhinnen, men irriterer den, slik at kroppen tar opp nikotinet lettere.

 

"snusen er ufarlig i motsetning til røyken"

Feil!

Snus er mindre skadelig enn røyk, men fortsatt skadelig. Både snus og sigaretter inneholder betydelige mengder nikotin og andre kjemiske stoffer, som øker sjansene for hjerte og karsykdommer.

 

"snus lages av restene av sigaretter og sigarer"

Feil!

Snus lages av en helt annen type tobakk.

 

 

 

Video som viser livssyklusen til en snusboks, fra SM til butikken

 

Informasjon og mytedrap rundt hvitsnus, sitert fra mail mottatt av Swedish match-representant:

FEIL:

Mindre fuktighet.

 

Når de lager porsjonsnus så blir prisene sprøytet med et stoff som skal hjelpe med å frigi nikotin i slimhinnene, white går ikke igjennom denne prosessen og får en annen pose.

 

 

Korrekt:

Vanlig porsjon = rask effekt, renner mer

 

Hvit porsjon = tregere effekt (må ha snusen lenger i kjeften før nikotinen tas opp), renner mindre, holder smaken lenger.

 

 

 

FEIL:

Sort porsjon = så og si det samme som hvit, bare lagd for å frigi mer aroma og smak, raskere effekt enn hvit (blir en slags mellomting mellom vanlig og hvit mao)

 

Korrekt definisjon av white portion:

 

• Original Portion er porsjonssnus som fuktes når den er ferdig pakket.

 

• White Portion er porsjonssnus som fuktes før den pakkes i porsjonsposen. Forbruker opplever at WP renner mindre og beholder smaken lenger. (Sort portion er produsert som white portion, eneste forskjellen er fargen på posen)

 

Ingrediensene som brukes til å fukte tobakken er den samme i både white portion og original portion, men det er tidspunktet som er den avgjørende forskjellen

 

Håper dette oppklarer endel usikkerhet rundt snustypene.

 

Pressemeldinger fra Swedish Match

 

 

post-57741-1279549212,2681_thumb.png

 

Pressemelding

16. juli, 2010

 

Nordmenn foretrekker hvit porsjonssnus. 164 prosent vekst.

 

Nordmenn har klare ønsker når de velger snus, en av de mest fremtredende trendene er veksten i snus produsert med "white-portion technology". Den nye snusen Nick and Johnny Strong White er utviklet for å møte etterspørselen hos norske forbrukere.

 

”White-portion technology” er en produksjonsteknikk hvor tobakken fuktes før den pakkes i porsjonsposen. Resultatet er at man får en porsjonssnus som oppleves tørrere, noe som norske forbrukere tydeligvis setter pris på. Fra mai 2007 til mai 2010 har Swedish Matchs salg av hvit porsjonssnus vokst med rekordhøye164 prosent på det norske markedet. All produksjon av ”White-portion Technology” snus skjer i Swedish Matchs nye fabrikk i Kungälv i Sverige.

 

”Norsk” snus

I takt med utviklingen og etterspørselen etter ”white-portion technology” produkter har Swedish Match videreutviklet den "norske" snusen Nick and Johnny for å tilpasse seg nettopp denne trenden. Nick and Johnny er basert på svensk snus med høye krav til kvalitet, funksjonalitet og smaksopplevelse.

 

- Noe av grunnen til at hvit porsjonssnus er populært i Norge er at mange forbrukere opplever den som enkel, diskret og renslig. Nick and Johnny Strong White er spesialtilpasset norske forbrukere og deres ønsker. Den har en mild og ren tobakkssmak med innslag av salmiakk og lakris. Smaken er en viktig del av opplevelsen for mange snusere, og vi ser at nordmenn ønsker en kraftig, men samtidig ren tobakkssmak, sier Marius Stavenæs, produktsjef hos Swedish Match Norge.

 

Nick and Johnny Strong White erstatter Nick and Johnny Black, som ble lansert i 2009. Det nye produktet er på det norske markedet i juli 2010.

 

-Nils Erlimo, PR Manager Norge, Swedish Match

 

post-57741-1279549763,579_thumb.png

 

 

 

Endret av BTK Nyhus
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som dere kan se har jeg oppløst "snusteamet". Nå kan altså alle som ønsker skrive og sende meg anmeldelser. Men husk å følge punktene satt opp. Legg også merke til at om anmeldelsen din er for dårlig, enten om det er pga grammatikken eller innholdet, vil den ikke bli postet i tråden.

Legg også merke til reglene, noen er endret litt og andre er nye.

Endret av Nyhus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her har vi snustråd, ja. Bra saker.

 

Hvor fort har dere andre blitt "immune" mot normale snus-typer, altså merker ingen effekt av 8mg? Lurer på om jeg har blitt det selv... har totalt snusa 17 prell i hele livet mitt (over en epoke på 2-3 uker nå), og merker ikke så mye effekt i de snusene jeg tar nå, akkurat. Skruf porsjon, den vanlige.

 

I stad så prøvde jeg meg fram litt for moro skyld, og brukte 4 poser i løpet av en time ca. Hadde to i leppa samtidig, men merket ikke særlig effekt av dette. Er jeg på vei til å bli vant til 8mg nikotin?

Lenke til kommentar
Her har vi snustråd, ja. Bra saker.

 

Hvor fort har dere andre blitt "immune" mot normale snus-typer, altså merker ingen effekt av 8mg? Lurer på om jeg har blitt det selv... har totalt snusa 17 prell i hele livet mitt (over en epoke på 2-3 uker nå), og merker ikke så mye effekt i de snusene jeg tar nå, akkurat. Skruf porsjon, den vanlige.

 

I stad så prøvde jeg meg fram litt for moro skyld, og brukte 4 poser i løpet av en time ca. Hadde to i leppa samtidig, men merket ikke særlig effekt av dette. Er jeg på vei til å bli vant til 8mg nikotin?

Jeg ble ganske lett "immun" mot vanlig porsjon, merker ikke så mye etter at jeg begynte med sterkere saker(general onyx og ekstra sterk). Får bra effekt med to white samtidig da ;)

Endret av Silverlight
Lenke til kommentar

Har vært uten snus i 3 uker nå og jeg må innrømme at jeg savner snusboksen til tider, men ikke like ofte som da jeg hadde vært snusfri i en uke. Tror jeg begynte å snuse da jeg var rundt 14 år gammel og nå er jeg 24 så det er litt sprøtt å slutte med noe som man har holdt på med i 10 år.

 

På en annen side så har det gått greit å slutte med snus hittil, trodde det skulle bli mye verre etter å ha lest diverse artikler og erfaringer om hvor vanskelig det er å slutte med snus, men der tok jeg kanskje feil? Det jeg gruer meg mest til er når sommeren og ny fiskesesong venter på meg for det er veldig kos med snus når man er ute i naturen.

Lenke til kommentar
Her har vi snustråd, ja. Bra saker.

 

Hvor fort har dere andre blitt "immune" mot normale snus-typer, altså merker ingen effekt av 8mg? Lurer på om jeg har blitt det selv... har totalt snusa 17 prell i hele livet mitt (over en epoke på 2-3 uker nå), og merker ikke så mye effekt i de snusene jeg tar nå, akkurat. Skruf porsjon, den vanlige.

 

I stad så prøvde jeg meg fram litt for moro skyld, og brukte 4 poser i løpet av en time ca. Hadde to i leppa samtidig, men merket ikke særlig effekt av dette. Er jeg på vei til å bli vant til 8mg nikotin?

 

Dette fikk meg til å tenke litt.. Jeg bruker vanligvis portionsnus, og har brukt dette i ca 3 år.. Jeg sitter egentlig konstant med snus under leppa fordi jeg ikke merker noen særlig effekt.. Hender jeg må ta en røyk i ny og ned også..

Problemet er bare at jeg egentlig ikke liker General lös, samtidig som den vises mye mer, noe som ikke er bra i og med at jeg sitter på skole og i kassa på Prix :p Synes også det er fælt med gris når den skal spyttes ut? Mulig jeg gjør det feil men får bestandi masse dritt på fingra..

 

Har vært uten snus i 3 uker nå og jeg må innrømme at jeg savner snusboksen til tider, men ikke like ofte som da jeg hadde vært snusfri i en uke. Tror jeg begynte å snuse da jeg var rundt 14 år gammel og nå er jeg 24 så det er litt sprøtt å slutte med noe som man har holdt på med i 10 år.

 

På en annen side så har det gått greit å slutte med snus hittil, trodde det skulle bli mye verre etter å ha lest diverse artikler og erfaringer om hvor vanskelig det er å slutte med snus, men der tok jeg kanskje feil? Det jeg gruer meg mest til er når sommeren og ny fiskesesong venter på meg for det er veldig kos med snus når man er ute i naturen.

 

Hvis du er 100% sikker på at du skal slutte å snuse, anbefaler jeg deg å _ikke_ henge i snustråder og lese om hvor mye alle andre eeelsker snus :p Det er forresten mange downsides med snus.. Når jeg ikke har snus må jeg proppe i meg det jeg finner av mat og søtsaker for å dempe lysten :p

Lenke til kommentar

Kjøpte ein boks med General ekstra sterk her i veka og etter eit par bleier å så merka eg at eg fekk sår under heile overleppa og at tannkjøtte trekte seg lenger opp... Nokon andre som har merka det same problemet med den?

 

Såg og at dei har fått nye bleier i boksen til General Eksatra sterk

Lenke til kommentar
Kjøpte ein boks med General ekstra sterk her i veka og etter eit par bleier å så merka eg at eg fekk sår under heile overleppa og at tannkjøtte trekte seg lenger opp... Nokon andre som har merka det same problemet med den?

 

Såg og at dei har fått nye bleier i boksen til General Eksatra sterk

 

Dette skjer etter min erfaring fra tid til annen, men spesielt når leppa må tilvende seg en ny type snus enn det den er vant til. Det går over :)

Lenke til kommentar
Er general white sterkere enn vanlig general?

Snuser vanlig nå men kjøpte ett tårn med white.

 

Jeg syns vanlig general er sterkere enn white, og slår den på alle måter. White versjonen er aalt for tørr etter min mening. Er som å snuse tørr og gammal snus :< Snus burde være fuktig og god, ikke tørr som ei kongle.

Lenke til kommentar
Er general white sterkere enn vanlig general?

Snuser vanlig nå men kjøpte ett tårn med white.

 

Jeg syns vanlig general er sterkere enn white, og slår den på alle måter. White versjonen er aalt for tørr etter min mening. Er som å snuse tørr og gammal snus :< Snus burde være fuktig og god, ikke tørr som ei kongle.

 

 

Helt enig med deg her, syns general white blir veldig for "ferdig". men det er vell bare meg..

Lenke til kommentar
Lucky strike er absolutt favoritten!

Sitter her med noe General Portion tax free snus... :(

 

Nam.. Likte egentlig ikke General orginal portion før jeg kjøpte ett tårn med den for noen uker siden, og nå er jeg hektet på den.. Helt fantastisk:D Vil ikke selge den til meg da? ^^

Lenke til kommentar

For 2 mnder siden så var jeg ute å kjøpte meg ei dåse general, løs. Når jeg kom til venninna mi, poppa jeg lokket og bakte en fin pris, før jeg plantet den under leppa.

 

Det var type en månde siden sist jeg hadde snuset da, men jeg merket at det svei noe grønnjævlig. Valgte å ignorere det, men når jeg skulle til å bake meg en pris nr. 2 ca. to timer senere, kom det akkuratt igjen. Så jeg sjekket innsiden av leppa i speilet, og den var helt hoven, full av prikker og så ut som den hadde etset.

 

Selvfølgelig, etter en boks til, så var det borte. Vel og merke, for en rar hendelese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...