Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Synes ialfall Talib Kweli, A Tribe Called Quest, Little Brother og Immortal Technique fortjener å være på lista i førstepost!

 

A Tribe Called Quest dekkes jo av Native Tongues.

Nei, nå, altså.

Her må de gjera heimeleksene dykkar. :p

(ellers er jeg enig)

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes ialfall Talib Kweli, A Tribe Called Quest, Little Brother og Immortal Technique fortjener å være på lista i førstepost!

 

A Tribe Called Quest dekkes jo av Native Tongues.

Nei, nå, altså.

Her må de gjera heimeleksene dykkar. :p

(ellers er jeg enig)

 

Les editen min, din tard :p

 

Blir vanskelig etterhvert dette. Jeg kan ikke/gidder ikke å skrive inn alles favorittrappere, selv om de fleste av de siste forslagene var gode. Må allikevel ha en måte å løse dette på.

 

Jaja, skjønte jo det. Men du behøver bare ta med "de store" ;)

Lenke til kommentar
Onyx

Glemmer aldri de gangene jeg satt klistra forran MTV back in the 90's og hørte på Slam Harder. Ahh, for en tid.

 

Edit; husker ikke helt, tror det var på slutten av barneskolen, så ca. 1999-2000 jeg fikk mitt første syn. For ikke å snakke om Warlocks og Tommy Tee. Hadde Takin' Ova-singelen, men fant den aldri igjen dessverre. =/

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Synes denne her remixen med Eazy-E, 2Pac og The Game er ganske fengende faktisk.

 

 

Flott tråd forresten. =)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Synes ialfall Talib Kweli, A Tribe Called Quest, Little Brother og Immortal Technique fortjener å være på lista i førstepost!

 

A Tribe Called Quest dekkes jo av Native Tongues.

Nei, nå, altså.

Her må de gjera heimeleksene dykkar. :p

(ellers er jeg enig)

Fremdeles kan man argumentere for at A Tribe Called Quest var tidløse, mens Jungle Brothers og De La Soul var det i mindre grad (Eller er det bare meg som føler det slik? :))

 

 

 

X-Clan - Funkin Lesson [1990]

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Jeg også så Jay-Z dokumentaren. Jeg har aldri hørt noe spesielt på Jay-Z, eller i det hele hatt kunnskap om han. Men etter dokumentaren så ble jeg litt imponert over hvordan han skriver tekstene, beats osv. JDet er nok en grunn til at han er en av de største rapperene nå til dags.

Lenke til kommentar

Nå som det er ny tråd så må vel jeg òg bidra med litt godsaker!

 

Jeg vet ikke hvor kjent dere er med Kool Keith og Tim Dog collaboen "Ultra", men mye fett på deres "Big Time"-album. Her er sang som like så godt kunne vært på "First Come, First Served":

 

Ultra - Super Luv

(dra frem til 55 sek)

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...