Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne riktig Micro-ATX / Mini-ITX hovedkort


Anbefalte innlegg

Driver som mange andre på forumet med pc og pc-bygging som hobby. Har et prosjekt på gang der jeg vil bygge en hel pc i et knøttlite kabinett. Kabinettet er ikke bestemt ennå.

 

Det jeg ser etter er et hovedkort med følgende kriterier:

 

Støtter en 8700K

Kan overklokke prosessoren

Støtter 1 stk Samsung 970 EVO (2280 NVMe)

Minst 2 stk RAM-spor

 

Eneste jeg finner så langt er Asus ROG Strix Z370-G Gaming med og uten wifi som koster litt i meste laget. Mye på grunn av den store NVMe SSD-en

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et MSI 1080 som jeg skal fortsette å bruke sammen med 16GB 2666MHz og en 8700K CPU.

 

Landet på følgende:

 
Samt en SFX strømforsyning.
 
Har dobbelt og trippelsjekket at alt passer:
80mm M.2 SSD
Lengde på PSU og skjermkort
plass til 3 SATA-SSD er (i 5,25" bay)
 
Eneste jeg savner er en eller to ekstra viftekontakter på hovedkortet, men jeg har en viftekontroller som kan brukes.
Lenke til kommentar

Du kan fint bruke 2 vifter per kontakt uten problemer, bare å regne på hvor mye strøm hver vifte bruker og hvor mye kontakten gir.

 

*Du har 2 kontakter, regn strømforbruk så kan du fint bruke fem vifter om du velger gode modeller.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Du kan fint bruke 2 vifter per kontakt uten problemer, bare å regne på hvor mye strøm hver vifte bruker og hvor mye kontakten gir.

Det vet jeg. Det er to vifter på CPU-kjøleren. Også tenker jeg å ha en 80mm bak i kabinettet og to 120mm i toppen. Kan ikke dra 5 vifter på en kontakt.

 

 

Nja.. Ikke i det kabinettet jeg gikk for. Det er for stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...