Gå til innhold

Kjøpt drone og trenger ny pc for video redigering, hjelp?


Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt meg en Mavic air drone, og nå trenger jeg en ny pc for å drive litt med videoredigering.

 

Det blir ikke på veldig høyt nivå, men min 8år gamle pc er nok ikke helt sammarbeidsvillig med litt videoredigering.

 

Lurte derfor på om noen kunne anbefalt meg en pc til mitt formål ?

 

Trenger ikke «state of the art», og vil aller helst ha mest mulig for penga (hvem vil ikke det J )!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håpet på under 10k, men kan strekke meg lengre om det skulle være nødvendig.

Er du villig til å vente på nye cpuer fra amd, de lover godt, men vi vet ingenting før 7.juli, også tar det sikkert noen dager til de kommer for salg i butikk. Er du villig til å vente på de? Du får mest sannsynlig en bedre pc for pengene da.

Lenke til kommentar

Ingen problem å vente.

Tenker du at de gamle synker i pris og at jeg kjøper en av de med "gammel" CPU, eller tenker du at jeg kjøper en med ny CPU ?

 

Hvis jeg går for ny CPU, vil ikke de være dyre ?

Ja, de gamle pleier å synke i pris og kanskje det blir noen bra tilbud men om det er verdt å kjøpe ny vs gammel er ikke så lett å si enda. Vet heller ikke om prisene er 100% fastsatt enda.

 

Det er fult mulig at for deg så vil det være bedre å kjøpe gammelt siden pga pris og siden du ikke ser ut til å game.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Den harde sannheten er at det som selger slike ferdigbygde pcer fra HP, Asus, MSI, Alienware er juletrelys og kabinetter som ser ut som racerbiler.

 

Det blir spart på de fleste delene. Man får strømforsyning helt i grenseland, skjermkort med crappy kjøleløsninger, og et hovedkort og kabinett lite egnet for videre utvidelser i ettertid. I mange tilfeller er det spesialtilpasset hverandre fysisk slik at du like gjerne kan hive alt når noe må byttes.

 

Selvfølgelig er det lettvint. Men om du skal ha noe ferdigbygd anbefaler jeg heller Komplett sitt Komplett-PC tilbud. Det koster nok mer enn det ville om du bygde selv, men du har muligheten til å tilpasse pcen etter ønske og vil få et bedre resultat enn en slik Asusmaskin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...