Gå til innhold

Kupp på HW bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Er 3000 kr for et Strix 1080 en grei pris både for kjøper og selger?

Nei, jeg vil si at GTX 1080 er verd mindre enn 3000 på bruktmarkedet.

Hvor gammelt er kortet?

 

 

Hvis kjøper er villig til å betale for at det er et strix, så er det kanskje verd litt mer.

Men hvis man bare er ute etter ytelse, så får man RTX 2060 helt ned i 3300. GTX 1080 yter vel marginalt bedre enn 2060, men 3000 for brukt og 3300 for nytt --- meh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer om jeg skal prøve å få tak i et brukt 1080 og jeg så bl.a. at ulike Strix-modeller var på Finn fra 3000 kr - 6300 kr (for ikke Ti). Jeg syns det virket som mye med over 3000 kr så jeg ville bare høre hva andre tenkte om saken. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-GlDE6z

Er det risikoprosjekt å kjøpe gpu på finn eller? Noe jeg burde se etter på kortet før jeg kjøper det? Hva er ok pris for brukt 1080ti?

Lenke til kommentar

Er det risikoprosjekt å kjøpe gpu på finn eller? Noe jeg burde se etter på kortet før jeg kjøper det? Hva er ok pris for brukt 1080ti?

 

Jeg har blitt tilbudt 1080ti FE ned til 2800,- ganske nylig.

Kort ser ut til å forsvinne relativt raskt når de legges ut til 4500,- (prutes sikkert derfra), de som ligger over det ser man gjerne ligge ute i månedsvis.

 

Ellers er det som alt annet, noen selgere eier ikke skrupler; mens andre gjør det.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Er det risikoprosjekt å kjøpe gpu på finn eller? Noe jeg burde se etter på kortet før jeg kjøper det? Hva er ok pris for brukt 1080ti?

 

Vent med å kjøpe til etter 2080 super korta kommer, fordi da MÅ 1080ti prisene enda lengre ned. 4000-4500kr virker å være riktig pris for et brukt 1080ti brukt

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
sveibuen skrev (4 timer siden):

De to maskinene der er veldig overpriset. Den første er verdt maks 3-5k og er antikk. Den andre begynner også å bli gammel, vil tippe en 8-9000kr

Den første PCen er ikke maks verdt 3k.

TItan XP er verdt rundt 5-6k på dagens bruktmarked. Om du selger HK, CPU og RAM løst, så får du sikkert 1.500-2.000. Det er 4 RAM-brikker i PCen. Antar de er på 4GB hver av dem.

PSU er kraftig og god. Sannsynligvis godt innenfor garanti-tid. Anslår minst 750,- for den.

I tillegg følger det med 2 skjermer, hvor en er en forholdsvis god 1440p ISP, og den andre antar jeg er en ok gaming skjerm (1080p). Noen SSDer. 1GB SSD bør være verdt 750,-. 

Kanskje ikke et kupp, men langt i fra veldig overpriset. Jeg ville ikke kjøpt den, fordi jeg ikke trenger skjermer, mikrofon etc. Også er det selvsagt negativt at en ikke kan oppgradere den (til mer enn 4790k, og det er neppe verdt bryet).

 

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Tåkefyrste said:

Hadde du solgt meg den første til 3000 så skulle jeg vippset pengene på dagen. Hadde lett solgt den videre for 6k+

Husk at det er samme folka som kommer med skambud på finn.no som selger gammel hardware til blodpris :D 
Dermed er det lett å se hvem man skal overse ;)

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Nizzen said:

Husk at det er samme folka som kommer med skambud på finn.no som selger gammel hardware til blodpris :D 
Dermed er det lett å se hvem man skal overse ;)

Hvorfor er de de samme? Du har absolutt ingen grunnlag for å komme med en slik påstand annet enn for å trolle.

Hvis du mener den første der ikke er verdt mer enn 3k så har du veldig lite peiling.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Tåkefyrste said:

Hvorfor er de de samme? Du har absolutt ingen grunnlag for å komme med en slik påstand annet enn for å trolle.

Hvis du mener den første der ikke er verdt mer enn 3k så har du veldig lite peiling.

Har ikkje sagt noe om hva de er verdt :)

 

Den første er ganske riktig priset når man ser på alt som følger med av skjermer etc...

 

Men kjøpe en 4770k i dag er litt kleint, når AMD 3600 finnes til 2000kr ny. Smeller man til med et billig hovedkort i tillegg, så får man en god maskin til en god pris.
Jeg ville kjøpt AMD 3600, billig hovedkort og 3200c14 minne, samt et 2060 skjermkort. 

Man må ut med ca 11000kr for en hel pc uten skjerm, så da må man se på om kanskje 4770k er god nok til gaming, når man får skjerm med. Bare Corsair ax1200i som følger med der koster nå 4500kr. Altså denne er nesten et kupp til 12000kr :D

Bytt heller cpu, hk og ram etterhvert

Ja, sveibuen er HELT på jordet....
 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...