Gå til innhold

Bilderedigeringsprogram


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal skanne papirer og det er snakk om forskjønning, fjerning av diverse bråkete elementer, osv. Tilføring av ny skrift osv. Er det et redigeringsprogram som er tilpasset dette her? Jeg har så vidt vært borti Photoshop C5, eller hva den heter. Den er temmelig stor, tror ikke helt jeg har behov for den i dette tilfelle? Ellers har jeg så vidt prøvd Gimp, som jeg hadde på Macen. Nå bruker jeg Windows. Men hvis det er Photoshop som er best tilpasset dette så er jeg åpen for det og. :)

 

Tips??? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PhotoShop er jo egnet til "alt", men koster skjorta. Jeg vil tro at du får gjort alt du kan med PhotoShop Elements eller PhotoShop Express.

Se forøvrig her eller søk litt selv.

Det finnes ihvertfall masse gratisprogrammer som jeg vil tro kan gjøre det du søker.

 

EDIT:

Sjekk også f.eks denne siden.

Det finnes også Gimp for Windows, uten at jeg selv har prøvd det.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Fordelen med Photoshop er vel alle de dummies-guidene, som jeg trenger. :blush:

 

Riktig det,for med Eelements som er vesentlig billigere,fra amazon.com feks...59.99USD,så trenger du ikke cs5,selv om jeg har det også.Men om en leser litt her og der i Digital Foto feks,så kan du faktisk få Elements til å bli omtrent som cs5 med tips og triks...ikke att jeg har fulgt eller prøvd de...men abonerer jo på bladet da.:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...