Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... Tilsvarende 34% avslag i forhold til den billigste prisen i landet på samme varen syntes hvertfall jeg er en utrolig bra deal. Når det er så sjeldent som det er med ordentlige tilbud på kamerahus tror jeg det kan kalles mer enn en god deal, men dette er selvsagt subjektivt.

 

Om man dog skal kverulere litt lengre kan jeg jo si at om man tar feks ukestilbudene fra de respektive butikkene til lands, som ofte ligger på 10-15% på kamerahus og sjeldent mer og kaller dette en god deal, kan teknisk sett 34% som er mer enn en dobling av dette kalles for en meget god deal.

 

Men er i skrivende stund i kveruleringsmodus så jeg får legge får slenge meg over på noe annet før jeg blir arrestert :)

 

 

Og,, da over til noe annet, kanskje mer interessant for noen.

Om Olympus brukere er heldige kan det se ut til at den mye omtalte firmwaren kommer allerede til fredag :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Det var vel mest din hang til å bruke utrykket "sykt bra" i øst og vest, jeg reagerte på. Jeg får fjortis-vibber når jeg hører slike uttrykk ...

 

(Ja, jeg vet jeg begynner å bli gammel -huff).

 

 

Tja, jo eldre man blir jo visere blir mann, dog kanskje ikke på kommunikasjon ;) hehe...

 

Neida, skjønner hva du mener. Jeg er veldig energisk av meg når det gjelder foto/video, og det setter kanskje spor på uttrykkene mine i enkelte tilfeller.

 

Men for å forklare det på en litt mer dannet måte da; folk tenderer å gjøre det som erfaringsmessig gir positiv uttelling, og mine personlige preferanser for uttrykk har i mine kretser gjort seg positivt bemerket i form av den effekten jeg har ønsket å oppnå for motparten, hva gjelder oppfattelsen av mine følelser for det jeg har pratet om.

 

Var det en pen nok måte å kommunisere på? :) hehe, neida, nå tuller jeg fælt.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

For de av oss som er studenter har dustinhome.no ganske bra studentrabatt på en del kamerautstyr. Jeg fikk E-M5 2000 kr billigere enn det alle andre solgte den for i mai.

GH3 (hus) går for 8000. Dog ikke på lager.

GH3 + 12-35 /2.8 går for 14667, men den er heller ikke på lager.

GH3 + 14-140 går for 12000, og den sendes i løpet av 3 dager (fjernlager).

 

Jeg bestilte nettopp også 35mm f1.4 for 4300 der, og den forventer jeg på postkontoret i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar

For de av oss som er studenter har dustinhome.no ganske bra studentrabatt på en del kamerautstyr. Jeg fikk E-M5 2000 kr billigere enn det alle andre solgte den for i mai.

GH3 (hus) går for 8000. Dog ikke på lager.

GH3 + 12-35 /2.8 går for 14667, men den er heller ikke på lager.

GH3 + 14-140 går for 12000, og den sendes i løpet av 3 dager (fjernlager).

 

Jeg bestilte nettopp også 35mm f1.4 for 4300 der, og den forventer jeg på postkontoret i løpet av dagen :)

Jøss, allerede så billig ...

 

for en som ikke er så bevandret i akkurat dette segmentet...

Vurderer oppgradering til FF speilrefleks, men er samtidig inne på tanken om å heller gå til anskaffelse av noe lettere med like god kvalitet og brukbart utvalg av optikk.

Hva er aktuelt i såfall?

Hvis du oppgraderer til FF speilrefleks, så er det greit med noe mer kompakt ved siden. Leica M er istedet for FF DSLR og noe kompakt.

 

Olympus E-PL5 eller Panasonic GX1 med kompakt normal-zoom og et par-tre av fastobjektivene kan jo være noe. Jeg har 14mm f/2.5 og 20mm f/1.7, og vurder 45mm f/1.8 i tillegg.

Lenke til kommentar

Første gang eg er på her i denne tråden og det er fordi eg tror at det her er kompetanse til å hjelpe med noen spørsmål.

Har kjøpt nytt kamera. GH3 Men rawconverteren iElements 10 kan ikke åpne ravfiler fra camera.Vet at det lar seg gjøre med den medfølgende programvare, men den synes eg ikke noe om. Kan det hende at eg må installere denne alikevell for å få se rawfiler i det hele tatt, intil videre???

Hvor lang tid tar det normalt å få elements 10 til å åpne raw bilder fra nye kamera?

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det normalt å få elements 10 til å åpne raw bilder fra nye kamera?

Sånn ca. aldri. Camera Raw 6.6 er nyeste RAW som støtter Elements 10. Du har tre muligheter.

 

1. Laste ned DNG converter 7.3 og konverte bildene til DNG. Elements 10 skjønner DNG.

2. Oppgradere til Elements 11 og satse på at den blir oppgradert eller kan bruke Camera Raw 7.3

3. Kjøpe Lightroom 4 - v4.3 ble lansert i dag, og den støtter GH3.

 

Alternativ 2 og 3 koster ca det samme.

Lenke til kommentar

Sånn ca. aldri. Camera Raw 6.6 er nyeste RAW som støtter Elements 10. Du har tre muligheter.

 

1. Laste ned DNG converter 7.3 og konverte bildene til DNG. Elements 10 skjønner DNG.

2. Oppgradere til Elements 11 og satse på at den blir oppgradert eller kan bruke Camera Raw 7.3

3. Kjøpe Lightroom 4 - v4.3 ble lansert i dag, og den støtter GH3.

 

Alternativ 2 og 3 koster ca det samme.

Takk for svar!!

Har eg sirka samme redigeringsmuligheter med DNG converter som med rawconverter

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...