Gå til innhold

Forretningsidé. Har du en?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg var ikke sikker om jeg skulle plassere denne på OT-Baren, eventuelt Annet, men å komme opp med en ny foretnings ide eller noe som er veldig smart er jo ny teknologi.

 

Jeg har flere ideer. Noen av dem er: Filter til juice kartongen slik at vi kan kjøpe juice med fruktkjøtt og samtidig om det er noen andre i familien som ikke liker fruktkjøtt kan bare ta på den andre delen av korken, og den vil filtrere bort kjøttet.

 

Kanksje det er en god ide? :hmm:

 

Har dere noen? (Ingen skal stjele deres ide :tease: ) :thumbup:

 

<Moderatoredit: Jeg fikset på en orddelingsfeil og en stavefeil i tittelen>

**Modedit2: Kastet ut Leif*

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer aldri til å implementere dette likevel, så:

 

Mange mennesker hater å styre med å få pc'r til å fungere, de vil bare bruke. OK. Hva med å selge enkle idiotsikre tynnklienter, pluss abonement til en "sentral" hvor man kunne kople seg på? Drifting - dvs. programmvareinnstallasjon, backups, maskinvarevedlikehold etc. blir bare "ordnet". Krever selvsagt en bra linje, har noen begrensinger, og er ikke på topp ang. privatliv, men...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

En god forretningsidee:

 

Man oppsøker leirene der folk bor under Quart-festivalen (bor selv i Kristiansand) og selger isbiter og blande-vann om kvelden.

Når morgenen nærmer seg går du rundt til teltene og spør om de skal ha asperin.

Lenke til kommentar

En god ide er å starte noe alternativt til posten idag. Har hørt at de går med ekstremt overskudd. I USA og sikkert noen andre land der har de noe som heter FedEx som er et alternativ...

 

Hvis noen starter dette, så er det bare spørsmål om tid før de er milliardærer eller kanskje multi millionærer.

 

Man må kunne det da...på en måda... ;)

Endret av Gaston
Lenke til kommentar

Hensikten ved å lage mikrochips til datamaskiner? øøøøøøøøøøøøøh....

Man får datamaskinene til å fungere ved å putte mikrochips i dem slik at de ikke består bare av PCB og kondensatorer? :)

 

---

 

Ellers er et alternativ til Posten sikkert en god idé, hadde de ikke hatt monopol (enn så lenge).

FedEx og andre som DHL, TNT, etc. er ikke postvesen som Posten Norge AS, men selskaper som tilbyr bud-, frakt- og logistikktjenester.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

hehe.. beste forretningsideen min er vel egentlig ett slags "pyramdie spill".

Jeg(på topp selvsagt:P) selger ei ubrukt mappe til alle de jeg kjenner for 10kr pr mappe. Så lager jeg ett system, så for hver mappe de selger får jeg 2-3kr. Selvsagt avhenger dette av at jeg har ett mer fornuftig vervesystem e.l. men denne ideen vil jeg ha copyright på :p:p

Lenke til kommentar

Starte et firma med ansatte som henter posten for deg.

 

La oss si at det koster 200 kr i måneden for dette tilbudet og man har 1 ansatt på 50 postkasser.

 

Dette blir så populært at det er 1 million kunder og du har 20.000 ansatte. Du håver inn 200 millioner hver måned... Eneste som er litt dumt er at du må betale nesten alt i lønn :roll:

 

Eller vent... Jeg kan ikke regne så tidlig på morran.. Hmm :hmm: ... Nå satt jeg griller i hue på meg selv :dribble:

 

REDIGERT: Det er ikke noe teknologi her da, men en ide hvertfall.. Isåfall kunne man lagd 20.000 roboter som hentet posten og dette kunne hvertfall blitt populært!

 

"Bestill den nye PostRoboto i dag! Alle har en! Du er ikke kuuul hvis du ikke har en også!! BESTILL I DAG!!"

 

Copyright - Sir Winston - 2006

Endret av Sir Winston
Lenke til kommentar
Dersom noen har lyst å gjøre noe ut av ideene sine, kan jeg anbefale en kikk på websidene til VentureCup i Norge. De beste forslagene permieres, men det er mye arbeide som ligger bak en seier. Mye.

5646640[/snapback]

 

Kult, pluss at det kommer et program på tv2 til mandag som heter så mye som skaperen der det gjelder å ha den beste ideen.

 

Det er ingen direkte goode ideer til nå... :thumbdown::p

 

Det burde være noe simpelt, hm...noe materialt sikkert.

Det med posten var kanskje ikke så dumt, men det er så omfattende da..

Lenke til kommentar
...

Det med posten var kanskje ikke så dumt, men det er så omfattende da..

5648433[/snapback]

 

jepp, skulle det vært egene postkontor for det selskapet da, og egene postkasser? tror mange hadde holdt seg til gamle posten. Og jeg tror det er regler som sier at hvis man skal ha lov til å levere ut brev i norge (altså drive med en post-tjeneste) så er det krav på leveringstid, som gjelder over hele norge... så man kan liksom ikke begynne i det små og utvide gradvis... man må ha ALT klart fra dag en! og det er jo en liten prøvelse + en enoooorm kostnad...

 

Gaston, jeg vil lage mikrochipper til datamaskinen, fordi det er det datamaskiner er laget av (blant annet da...) og jeg tror det er interessangt, og kanskje lønnsomt... :p

Lenke til kommentar
...

Det med posten var kanskje ikke så dumt, men det er så omfattende da..

5648433[/snapback]

 

jepp, skulle det vært egene postkontor for det selskapet da, og egene postkasser? tror mange hadde holdt seg til gamle posten. Og jeg tror det er regler som sier at hvis man skal ha lov til å levere ut brev i norge (altså drive med en post-tjeneste) så er det krav på leveringstid, som gjelder over hele norge... så man kan liksom ikke begynne i det små og utvide gradvis... man må ha ALT klart fra dag en! og det er jo en liten prøvelse + en enoooorm kostnad...

 

Gaston, jeg vil lage mikrochipper til datamaskinen, fordi det er det datamaskiner er laget av (blant annet da...) og jeg tror det er interessangt, og kanskje lønnsomt... :p

5648922[/snapback]

 

Hvis det er min ide du snakker om så mente jeg at man skal ha folk som henter posten for deg hver morgen :p så du slipper å gå ut i tøflene og bli våt på beina, hvertfall nå som det er så mye snø ute :)

Lenke til kommentar

haha... nei, det var ikke egentlig din idee jeg siktet til, var en annen som ville ha en konkurent til posten...

 

men den ideen din var jo ... utradisjonell ... hehe. tror du selv på det med robotene? kanskje jeg kan lage chippene til de... :p må bare utdanne meg først.

men jeg tror ikke det er så mange som benytter seg av tjenesten... men for all del, hvis du kommer med en robot som henter posten (eller en mann av kjøtt og blod), så kjøper jeg assa...

Lenke til kommentar

Jeg tror den er funnet fra før opp, men jeg går for en viderutviling. Jeg lager en databrikke, men diverse sendere og motakere av forskjellige singnal. hvis det skal bygges en ny by et eller annet sted i verden så foreslårejeg ideen min for dem som skal bygge byen.

 

Man instalerer en "liten datamaskin" i nesten alt som bygges. Denne "datamaskinen" har en sender og og mottaker. Hvet menneske i denne byen får en egen brikke som er unik for seg selv. På denne brikken, kan hver enkelt menneske lagre innstillinger som de liker best. F.Eks: romtempratur, hvor sterkbelysningen skal være, luftkvalitet. Disse maskinen som mottar signal regner ut gjennomsnittet av alle i rommet og stiller seg inn etter det. + at de kan bruke den som bankkort. Da blir det et tråløst bankkort der du slipper å "dra", du kan bare taste inn koden. Du kan også få dører til å åpne seg atomatisk med denne brikken. Hvis du plaserer den på barne ditt, kan du få den til å overvåke hvor barnet beveger seg.

 

Dette er en idé som må sies å være beregnet på folk med mere penger enn gjennomsnittet. Den vil nok ikke bli lønnsom med de først årene.

Lenke til kommentar
Litt teit det med bankkortet... Hvis det står en bak deg i køen så får du feil kode hver gang kanskje :p

5650383[/snapback]

 

ja kanskje. men hvis hvert enkel brikke får en helt egen "ID"(egent signal) til bankkortet, så når du taster inn koden så leter maskinen gjennom de forskjellige signalene fra forskjellige brikker, og samenlikner dem med koden du skriver inn...

Men du har kanskje rett, det kan jo bli veldig lett å "crake" disse kortene, trenger bare å vite koden.

Lenke til kommentar
Jeg veit Bill Gates har det sånn at rommene skifter farge etter humøret han er i når han er hjemme.

 

Jeg kunne godt tenkt meg den samme funskjonen, bare med musikk. Musikken spiller av etter hvilket humør man er i. Det er mye enklere enn å måtte leite etter CD eller en spesiell sang på spillerlista hele tida..

5650487[/snapback]

 

 

Ja det ville hvert fint. Det er jo egentlig det som er poenget med dette systemet, at du kan lage alle slags instillinger etter ditt egent behov.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...